Merchandising, czyli cichy sprzedawca w zakładzie leczniczym dla zwierząt - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Merchandising, czyli cichy sprzedawca w zakładzie leczniczym dla zwierząt

Podsumowanie

Merchandising to wciąż niedoceniane działania wspierające sprzedaż w ZLZ. Jednak zmiany na rynku usług będą wymuszać coraz częstsze stosowanie jego zasad. W warunkach wzrostu świadomości i wymagań klientów zakłady lecznicze dla zwierząt odchodzą od instrumentalnego traktowania klienta, a coraz częściej przywiązują wagę do budowania z nim trwałych związków (marketing relacji).

Skuteczność merchandisngu jest pochodną wiedzy i doświadczenia personelu ZLZ w tym zakresie oraz umiejętności dostosowania się do oczekiwań właścicieli zwierząt. Lekarze weterynarii wraz z personelem to grupa zawodowa obdarzona dość dużym zaufaniem. W związku z powyższym nasi klienci łatwiej podejmują decyzje zakupowe, gdy produkt polecany jest przez osobę, która taki kredyt zaufania posiada.

Praktycy tematu twierdzą, że skuteczne wdrożenie zasad merchandisingu to wiadro potu i kropla polotu (2).

Wiadro potu stanowią: opracowanie planu działania (wybór miejsca i odpowiednich produktów wraz z analizą całości w sposób przytoczony powyżej), jego wdrożenie i realizacja, a następnie kontrola skuteczności i modyfikacje. Mając na względzie złożoność tematu, można przyznać, że ogromny trud czeka każdego, kto chciałby zrealizować w praktyce założenia stworzone na kartce. Odpowiednie ustawienie produktów na regałach, pilnowanie i ciągłe dbanie o ich efektowny wygląd to codzienna ciężka praca (2). Najtrudniejszy jest oczywiście początek, zanim określone działania nie staną się nawykiem. Warto „wylać wiadro potu”, aby po pewnym czasie osiągnąć wymierne korzyści finansowe i wizerunkowe.

Piśmiennictwo dostępne u autora.

Znajdź swoją kategorię

2626 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.