Merchandising, czyli cichy sprzedawca w zakładzie leczniczym dla zwierząt - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Merchandising, czyli cichy sprzedawca w zakładzie leczniczym dla zwierząt

Właściciele ZLZ poszukują skutecznych metod zwiększenia zysku i osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Sukces osiągają ci, którzy prawidłowo wykorzystali dostępne narzędzia rynkowe. Lekarz weterynarii powinien rozpoznawać potrzeby swoich klientów i elastycznie dostosowywać asortyment świadczonych usług i produktów do obsługiwanego przez siebie rynku.

Brak jednego uniwersalnego, sprawdzonego modelu prowadzenia zakładu leczniczego dla zwierząt. Rynek usług weterynaryjnych zmienia się i rozwija wraz ze zmianami społecznymi i rynkowymi. Zmianom podlegają oczekiwania wobec zakładów leczniczych dla zwierząt, które powinny w sposób możliwie kompleksowy zaspokajać potrzeby właścicieli zwierząt. Lekarz weterynarii – przedsiębiorca – nie może być biernym obserwatorem zmian rynkowych.

Kluczem do sukcesu są i zawsze będą aktywność rynkowa lekarzy weterynarii oraz przygotowanie i płynne stosowanie zróżnicowanych strategii działań, w zależności od oczekiwań klientów. Błąd stanowi próba przedefiniowania modelu funkcjonowania w sytuacji, gdy zmiany rynkowe nas zaskakują, a konkurencja wyprzedza. Podejmowane wówczas decyzje są obarczone błędami wynikającymi z presji czasu i sytuacji. Pochodną zmian na rynku usług weterynaryjnych jest poszukiwanie sposobów zmierzających do aktywizacji sprzedaży. Merchandising stanowi jedno z pomocnych narzędzi w tym zakresie.

Z pewnością lekarze weterynarii – właściciele ZLZ – mają świadomość, że nie można prowadzić działalności gospodarczej jedynie w oparciu o misję zawodu.

Nasza praca to próba pogodzenia etyki zawodowej z działalnością stricte handlową. Merchandising artykułów zoologicznych i produktów leczniczych OTC odgrywa istotną rolę w generowaniu dodatkowych obrotów ZLZ. Warto rozszerzyć zakres świadczonych usług i przystosować ZLZ na dodatkowe formy działalności. „Niewidoczne – niekupione” – to jedna z zasad handlu detalicznego na całym świecie. Warto zadać pytanie, czy ta uniwersalna zasada dotyczy również tak specjalistycznych miejsc sprzedaży jak ZLZ.

Aby merchandising na terenie ZLZ spełniał swoją funkcję, należy zwrócić uwagę na następujące działania:
  • prawidłowo dobrany asortyment,
  • odpowiedni zapas produktów,
  • uporządkowanie towarów wg kategorii oraz czytelna,
  • przejrzysta i widoczna ekspozycja na terenie ZLZ.

Znajdź swoją kategorię

2608 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.