5 zasad, które pozwolą Ci utrzymać zdrowe relacje z klientami
![relacje z klientami](https://vetkompleksowo.pl/wp-content/uploads/sites/3/2023/11/5zasad_nowe-1024x576.jpg)
Zarządzanie kliniką weterynaryjną to nie tylko kwestia medycznego know-how, ale także umiejętności budowania trwałych relacji z klientami. Oto kilka kluczowych zasad, które pomogą Ci utrzymać trwałe i pozytywne relacje z klientami, zapewniając im pewność, że ich zwierzęta są w najlepszych rękach.
Zasada nr 1 ‒umawianie wizyt
Skuteczne zarządzanie wizytami pozwala zmaksymalizować liczbę pacjentów, skrócić czas oczekiwania i wstępnie zablokować miejsca na pilne przypadki. Z wyjątkiem nagłych przypadków, każdy pacjent powinien mieć umówioną wizytę.
Możesz ułatwić swoim klientom zapisy, tak aby byli bardziej skłonni do rezerwacji. Pozwól klientom planować wizyty online, telefonicznie lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Szczególnie w przypadku nowych klientów, istotnym jest przedstawienie zasad panujących w klinice. Podczas rezerwacji wizyty wyjaśnij, że będziesz potrzebować pełnej dokumentacji medycznej, najlepiej z odpowiednim 24-godzinnym wyprzedzeniem przed daną wizytą. To będzie czas dla Ciebie na zapoznanie się z historią chorób zwierzęcia, terminami szczepień czy przyjmowanymi lekami.
W przypadku rezerwacji online lub za pośrednictwem aplikacji, należy mieć odpowiedni formularz, który umożliwia przesłanie dokumentacji.
Przykładowe zasady umawiania wizyt: „Przyjmujemy pacjentów wyłącznie po wcześniejszym umówieniu. Pacjenci zgłaszający się w trybie pilnym i nagłym będą segregowani i przyjmowani na podstawie priorytetów medycznych. Jeśli nie będziemy w stanie udzielić pomocy, skierujemy Państwa do innej kliniki, tak aby zwierzę mogło otrzymać opiekę na czas. Mogą Państwo umówić się na wizytę telefonicznie <555-555-555>, zarezerwować online lub za pośrednictwem naszej aplikacji. Aby uzyskać pomoc w nagłych wypadkach po godzinach, prosimy o kontakt telefoniczny.
Zasada nr 2 ‒ spóźnienia
Spóźnienia klientów zakłócają zaplanowany harmonogram i mogą spowodować lawinę spóźnień, która wpłynie na kolejne spotkania. Polityka spóźnień może pomóc w zapobieganiu takim sytuacjom.
Jak powinna wyglądać przykładowa polityka spóźnień?
Oto przykład:
„Klientów prosimy o przybycie 10 minut wcześniej przed zaplanowaną godziną wizyty, tak aby zminimalizować ryzyko opóźnień w harmonogramie wizyt. Formularze nowego klienta i historii pacjenta powinny zostać wypełnione z wyprzedzeniem, aby pomóc naszemu zespołowi medycznemu przygotować się do wizyty. Dokładamy wszelkich starań, aby klienci i pacjenci byli przyjmowani na czas. W przypadku spóźnienia wynoszącego więcej niż 15 minut, istnieje ryzyko nieprzyjęcia pacjenta lub przesunięcia wizyty na inny termin, jeśli harmonogram kliniki na to pozwoli.”
Zasada nr 3 ‒ polityka niestawiennictwa
Niestawienie się klienta na wizytę oznacza brak przekazania wcześniejszej informacji o zmianie terminu lub całkowitym braku stawienia się w ustalonym terminie w klinice. Ustalenie zasad postępowania w tym przypadku ma na celu zapewnienie lepszej jakości obsługi, a także umożliwienie skorzystania z wizyty pacjentom, którzy naprawdę jej potrzebują.
Liczbę nieobecności skutecznie może zmniejszyć wysyłanie potwierdzeń i przypomnień o nadchodzącej wizycie. Najskuteczniejszą formą wydaje się być kontakt poprzez SMS.
W przypadku klientów, którzy notorycznie nie stawiają się na wizyty, można zastosować upomnienie, opłatę za niestawiennictwo lub całkowite ograniczenie przyjmowania klienta w naszej klinice. Te, jak i inne zasady dotyczące funkcjonowania naszej placówki, należy zapisać w regulaminie.
Jak może wyglądać przykładowy komunikat o niestawieniu się na wizytę?
„Jeśli nie jesteś w stanie pojawić się na wizycie, powiadom nas telefonicznie z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem, abyśmy mogli pomóc innemu pacjentowi w potrzebie. Opóźnione wizyty będą wymagały przedpłaty za badanie przy zmianie terminu. W przypadku dotrzymania terminu, opłata zostanie doliczona do faktury. Jeśli przedpłacona wizyta nie zostanie dotrzymana, opłata przepadnie. Jeśli nie stawisz się na wizytę bez wcześniejszego poinformowania więcej niż trzy razy, będziemy zmuszeni do zakończenia współpracy”.
Zasada nr 4 ‒ płatność
Bądź przejrzysty w kwestii opłat i udostępniaj ceny za każdym razem, gdy klienci o to pytają, niezależnie od tego, czy jest to badanie kontrolne czy nagły wypadek. Zanim jakikolwiek pacjent zostanie hospitalizowany z powodu choroby, zabiegu chirurgicznego lub stomatologicznego, przedstaw plan leczenia wyjaśniający usługi i opłaty oraz uzyskaj podpisy na zgodach. Poinformuj klientów o wszystkich akceptowanych metodach płatności.
Zasada nr 5 ‒ wzajemny szacunek
Jednym z kluczowych elementów kultury pracy jest zasada wzajemnego szacunku między lekarzami, zespołem kliniki a pacjentami. Lekarze i personel kliniki powinni zobowiązać się do wykazywania empatii i zrozumienia wobec pacjentów oraz ich właścicieli oraz starać się zrozumieć ich potrzeby, obawy i oczekiwania. Otwarta i szczera komunikacja to podstawa, dlatego wszystkie pytania i wątpliwości powinny być wyjaśnione w sposób zrozumiały i jasny. Szanujemy prywatność pacjentów i ich właścicieli, zachowując pełną dyskrecję i poufność informacji medycznych. Łączy nas wspólny cel – dobrostan i dobro zwierząt.
W budowaniu trwałych relacji z klientami naszej kliniki, istotne jest przestrzeganie zasad wzajemnego szacunku, otwartej komunikacji i empatycznego podejścia. Poprzez szacunek dla czasu pacjentów i pracowników kliniki, jasną komunikację oraz gotowość do zrozumienia potrzeb właścicieli i zwierząt, kształtujemy zaufanie i lojalność, co przekłada się m.in. na wizerunek naszej firmy. Te zasady są podstawą, która pomoże nam nie tylko dostarczać najlepszą opiekę weterynaryjną, ale także ułatwi naszą codzienną pracę i wpłynie na jej komfort.
Źródło: 6 policies for healthy client relationships
Czytaj także: Choroby immunologiczne i problemy reprodukcyjne częstsze u rasowych kotów?
relacje z klientami, relacje z klientami
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2715 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
![](https://vetkompleksowo.pl/wp-content/uploads/sites/3/2024/07/Projekt-bez-nazwy1-3-615x350.png)
Tomografia komputerowa w ortopedii koni
Tomografia komputerowa (ang. Computed Tomography) została opisana po raz pierwszy w latach 70. XX wieku. Technika polega na wykorzystaniu złożenia obrazów obiektu poddanego projekcji promieniami rentgenowskimi (promieniami X), wykonanych z różnych kierunków do utworzenia zdjęć przekrojowych (tomograficznych). Wpływ tomografii komputerowej na weterynarię hipiatryczną ciągle wzrasta w związku z malejącymi kosztami zakupu aparatów diagnostycznych i rosnącą […]
![](https://vetkompleksowo.pl/wp-content/uploads/sites/3/2023/07/Projekt-bez-nazwy1-1-615x350.png)
Ostre poporodowe zapalenie macicy u krów
Jedną z bardziej istotnych przyczyn zaburzeń płodności u bydła są występujące po porodzie infekcje bakteryjne macicy. Ten zespół chorobowy ma różnorodny charakter i jest związany z występowaniem ciężkich porodów, zatrzymaniem łożyska oraz ostrymi i przewlekłymi stanami zapalnymi macicy. Schorzenia te posiadają wspólną przyczynę, którą są bakterie wnikające do jamy macicy w trakcie porodu lub bezpośrednio […]
![](https://vetkompleksowo.pl/wp-content/uploads/sites/3/2024/07/tlo-615x350.png)
Wieloczynnikowe zaburzenia układu oddechowego u warchlaków i tuczników
Ferma posiada 1700 loch, a loszki remontowe pochodzą z zakupu. Loszki są poddawane aklimatyzacji na fermie, 60 dni przed inseminacją. Loszki są szczepione dwukrotnie szczepionką atenuowaną przeciw PRRS. Loszki są dodatnie w teście ELISA na PRRS i ujemne w teście PCR. Współczynnik remontu wynosi 50%. Ferma ma status PRRS dodatni, stabilny. Szczepienie loch prowadzone jest […]
![](https://vetkompleksowo.pl/wp-content/uploads/sites/3/2024/07/Projekt-bez-nazwy1-3-615x350.png)
Tomografia komputerowa w ortopedii koni
Tomografia komputerowa (ang. Computed Tomography) została opisana po raz pierwszy w latach 70. XX wieku. Technika polega na wykorzystaniu złożenia obrazów obiektu poddanego projekcji promieniami rentgenowskimi (promieniami X), wykonanych z różnych kierunków do utworzenia zdjęć przekrojowych (tomograficznych). Wpływ tomografii komputerowej na weterynarię hipiatryczną ciągle wzrasta w związku z malejącymi kosztami zakupu aparatów diagnostycznych i rosnącą […]
![](https://vetkompleksowo.pl/wp-content/uploads/sites/3/2024/07/TOP-3-615x350.png)
TOP 3 najchętniej czytane artykuły weterynaryjne w czerwcu
Już wiemy jakimi tematami interesowali się najbardziej nasi czytelnicy w czerwcu! Oto artykułu, które cieszyły się największym zainteresowaniem: Już teraz kliknij w artykuł i bądź na bieżąco z najbardziej topowymi artykułami na naszym portalu! Jeżeli zainteresował cię ten artykuł i chcesz mieć nieograniczony dostęp do pozostałych, już teraz zostań naszym SUBSKRYBENTEM lub wykup PRENUMERATĘ! Zapisz […]
![](https://vetkompleksowo.pl/wp-content/uploads/sites/3/2024/05/Projekt-bez-nazwy4-615x350.png)
Mastitis to choroba wieloczynnikowa
Dr inż. Aleksandra Kalińska – Katedra Hodowli Zwierząt Instytutu Nauk o Zwierzętach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Dr inż. Kalińska na co dzień prowadzi badania nad poszukiwaniem substancji, które w przyszłości mogłyby stanowić alternatywę dla antybiotyków w leczeniu mastitis u krów. Dr n. wet. Sebastian Smulski – Wydział Medycyny Weterynaryjnej i Nauk o Zwierzętach […]
![XXVI MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA - Zdrowa krowa - zdrowe mleko](https://vetkompleksowo.pl/wp-content/uploads/sites/3/2024/05/konferencja-zdrowa-krowa-zdrowe-mleko-615x350.png)
XXVI MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA – Zdrowa krowa – zdrowe mleko
Mamy przyjemność zaprosić Państwa do uczestnictwa w XXVI MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ „Zdrowa krowa – zdrowe mleko”, która odbędzie się w dniach 19-21 czerwca w Teatrze Zdrojowymw Polanicy-Zdroju przy ul. Parkowej 2. Facebook0Tweet0LinkedIn0