5 zasad, które pozwolą Ci utrzymać zdrowe relacje z klientami
Zarządzanie kliniką weterynaryjną to nie tylko kwestia medycznego know-how, ale także umiejętności budowania trwałych relacji z klientami. Oto kilka kluczowych zasad, które pomogą Ci utrzymać trwałe i pozytywne relacje z klientami, zapewniając im pewność, że ich zwierzęta są w najlepszych rękach.
Zasada nr 1 ‒umawianie wizyt
Skuteczne zarządzanie wizytami pozwala zmaksymalizować liczbę pacjentów, skrócić czas oczekiwania i wstępnie zablokować miejsca na pilne przypadki. Z wyjątkiem nagłych przypadków, każdy pacjent powinien mieć umówioną wizytę.
Możesz ułatwić swoim klientom zapisy, tak aby byli bardziej skłonni do rezerwacji. Pozwól klientom planować wizyty online, telefonicznie lub za pośrednictwem aplikacji mobilnej.
Szczególnie w przypadku nowych klientów, istotnym jest przedstawienie zasad panujących w klinice. Podczas rezerwacji wizyty wyjaśnij, że będziesz potrzebować pełnej dokumentacji medycznej, najlepiej z odpowiednim 24-godzinnym wyprzedzeniem przed daną wizytą. To będzie czas dla Ciebie na zapoznanie się z historią chorób zwierzęcia, terminami szczepień czy przyjmowanymi lekami.
W przypadku rezerwacji online lub za pośrednictwem aplikacji, należy mieć odpowiedni formularz, który umożliwia przesłanie dokumentacji.
Przykładowe zasady umawiania wizyt: „Przyjmujemy pacjentów wyłącznie po wcześniejszym umówieniu. Pacjenci zgłaszający się w trybie pilnym i nagłym będą segregowani i przyjmowani na podstawie priorytetów medycznych. Jeśli nie będziemy w stanie udzielić pomocy, skierujemy Państwa do innej kliniki, tak aby zwierzę mogło otrzymać opiekę na czas. Mogą Państwo umówić się na wizytę telefonicznie <555-555-555>, zarezerwować online lub za pośrednictwem naszej aplikacji. Aby uzyskać pomoc w nagłych wypadkach po godzinach, prosimy o kontakt telefoniczny.
Zasada nr 2 ‒ spóźnienia
Spóźnienia klientów zakłócają zaplanowany harmonogram i mogą spowodować lawinę spóźnień, która wpłynie na kolejne spotkania. Polityka spóźnień może pomóc w zapobieganiu takim sytuacjom.
Jak powinna wyglądać przykładowa polityka spóźnień?
Oto przykład:
„Klientów prosimy o przybycie 10 minut wcześniej przed zaplanowaną godziną wizyty, tak aby zminimalizować ryzyko opóźnień w harmonogramie wizyt. Formularze nowego klienta i historii pacjenta powinny zostać wypełnione z wyprzedzeniem, aby pomóc naszemu zespołowi medycznemu przygotować się do wizyty. Dokładamy wszelkich starań, aby klienci i pacjenci byli przyjmowani na czas. W przypadku spóźnienia wynoszącego więcej niż 15 minut, istnieje ryzyko nieprzyjęcia pacjenta lub przesunięcia wizyty na inny termin, jeśli harmonogram kliniki na to pozwoli.”
Zasada nr 3 ‒ polityka niestawiennictwa
Niestawienie się klienta na wizytę oznacza brak przekazania wcześniejszej informacji o zmianie terminu lub całkowitym braku stawienia się w ustalonym terminie w klinice. Ustalenie zasad postępowania w tym przypadku ma na celu zapewnienie lepszej jakości obsługi, a także umożliwienie skorzystania z wizyty pacjentom, którzy naprawdę jej potrzebują.
Liczbę nieobecności skutecznie może zmniejszyć wysyłanie potwierdzeń i przypomnień o nadchodzącej wizycie. Najskuteczniejszą formą wydaje się być kontakt poprzez SMS.
W przypadku klientów, którzy notorycznie nie stawiają się na wizyty, można zastosować upomnienie, opłatę za niestawiennictwo lub całkowite ograniczenie przyjmowania klienta w naszej klinice. Te, jak i inne zasady dotyczące funkcjonowania naszej placówki, należy zapisać w regulaminie.
Jak może wyglądać przykładowy komunikat o niestawieniu się na wizytę?
„Jeśli nie jesteś w stanie pojawić się na wizycie, powiadom nas telefonicznie z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem, abyśmy mogli pomóc innemu pacjentowi w potrzebie. Opóźnione wizyty będą wymagały przedpłaty za badanie przy zmianie terminu. W przypadku dotrzymania terminu, opłata zostanie doliczona do faktury. Jeśli przedpłacona wizyta nie zostanie dotrzymana, opłata przepadnie. Jeśli nie stawisz się na wizytę bez wcześniejszego poinformowania więcej niż trzy razy, będziemy zmuszeni do zakończenia współpracy”.
Zasada nr 4 ‒ płatność
Bądź przejrzysty w kwestii opłat i udostępniaj ceny za każdym razem, gdy klienci o to pytają, niezależnie od tego, czy jest to badanie kontrolne czy nagły wypadek. Zanim jakikolwiek pacjent zostanie hospitalizowany z powodu choroby, zabiegu chirurgicznego lub stomatologicznego, przedstaw plan leczenia wyjaśniający usługi i opłaty oraz uzyskaj podpisy na zgodach. Poinformuj klientów o wszystkich akceptowanych metodach płatności.
Zasada nr 5 ‒ wzajemny szacunek
Jednym z kluczowych elementów kultury pracy jest zasada wzajemnego szacunku między lekarzami, zespołem kliniki a pacjentami. Lekarze i personel kliniki powinni zobowiązać się do wykazywania empatii i zrozumienia wobec pacjentów oraz ich właścicieli oraz starać się zrozumieć ich potrzeby, obawy i oczekiwania. Otwarta i szczera komunikacja to podstawa, dlatego wszystkie pytania i wątpliwości powinny być wyjaśnione w sposób zrozumiały i jasny. Szanujemy prywatność pacjentów i ich właścicieli, zachowując pełną dyskrecję i poufność informacji medycznych. Łączy nas wspólny cel – dobrostan i dobro zwierząt.
W budowaniu trwałych relacji z klientami naszej kliniki, istotne jest przestrzeganie zasad wzajemnego szacunku, otwartej komunikacji i empatycznego podejścia. Poprzez szacunek dla czasu pacjentów i pracowników kliniki, jasną komunikację oraz gotowość do zrozumienia potrzeb właścicieli i zwierząt, kształtujemy zaufanie i lojalność, co przekłada się m.in. na wizerunek naszej firmy. Te zasady są podstawą, która pomoże nam nie tylko dostarczać najlepszą opiekę weterynaryjną, ale także ułatwi naszą codzienną pracę i wpłynie na jej komfort.
Źródło: 6 policies for healthy client relationships
Czytaj także: Choroby immunologiczne i problemy reprodukcyjne częstsze u rasowych kotów?
relacje z klientami, relacje z klientami
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2609 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Ogólnopolski Dzień Koni
Koń od setek lat zajmował stałe miejsce w polskim krajobrazie, w polskim życiu, i w polskiej symbolice narodowej. Stanowił również symbol bogactwa, bowiem nie każdego było na niego stać. Zwierzęta te przez długi czas były popularnymi zwierzętami pociągowymi, pełniły też funkcje transportowe czy pracowały w gospodarstwach. Rozwój techniki zmienił jednak nieco rolę koni, we współczesnym […]
Podkliniczny niedobór wapnia i jego wpływ na wyniki rutynowych badań laboratoryjnych w różnych okresach laktacji u krów mlecznych
Title Swine pleuropneumonia – diagnostics and management Streszczenie Obserwacje epizootiologiczne oraz wyniki badań klinicznych, anatomopatologicznych i laboratoryjnych prowadzonych w chlewniach średnio- i wielkotowarowych, w których stwierdzano nagłe zachorowania – z ostrymi objawami ze strony układu oddechowego, przede wszystkim wśród warchlaków i tuczników – wskazują, że ich przyczyną dość często bywa pleuropneumonia świń. Czynnikiem etiologicznym tej […]
Szerzenie się, profilaktyka i terapia ważnych ekonomicznie chorób układu oddechowego świń (pleuropneumonia, mykoplazmowe zapalenie płuc)
Streszczenie Pleuropneumonia i mykoplazmowe zapalenie płuc są chorobami układu oddechowego świń, które wywołują szczególnie duże straty ekonomiczne. Rozpoznawanie wymienionych chorób jest stosunkowo proste. Profilaktyka oparta jest na stosowaniu szczepionek. W Polsce dostępnych jest wiele szczepionek przeciwko MPS oraz kilka biopreparatów przeciwko App. Ich efektywność jest zróżnicowana i zależna od właściwości szczepów wywołujących choroby oraz składu […]
Wprowadzenie do stomatologii koni
Streszczenie Stomatologia koni jest dziedziną medycyny weterynaryjnej, w której nadal jest więcej pytań niż odpowiedzi. Jednak ze względu na dynamiczny jej rozwój, a także rosnącą świadomość właścicieli koni oraz profesjonalistów zajmujących się ich obsługą i treningiem zapotrzebowanie na usługi z tego obszaru stale rośnie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, lekarze weterynarii specjalizujący się w stomatologii koni […]
Wskazówki na wypadek widocznego niepowodzenia terapii antybiotykowej. Kryteria skutecznej terapii oraz kluczowe pytania jako 5 kroków drzewa analitycznego
Analiza oceny przypadków klinicznych przy podejrzeniu braku skuteczności działania antybiotyków. Jak powinno wyglądać drzewo decyzyjne i na jakie pytania należy podczas takiej analizy odpowiedzieć? Co zrobić, aby zwiększyć skuteczność terapii? Czasem wystarczy tylko odpowiedzieć na kilka prostych pytań. Z punktu widzenia hodowcy główne kryteria oceny terapii przeciwbakteryjnej to wyraźne złagodzenie, a następnie ustąpienie objawów klinicznych […]
Czarno na białym – mastitis okiem praktyka – rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim
Rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim, pracownikiem Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, specjalistą w dziedzinie profilaktyki i leczenia mastitis u krów, który w swoich badaniach zgłębia tematykę zapalenia gruczołu mlekowego u bydła, zarówno w aspekcie naukowym, jak i praktycznym. Większość zapaleń gruczołu mlekowego ma etiologię bakteryjną. Dlaczego, pomimo rozwoju mikrobiologii, medycyny weterynaryjnej i prowadzonych badań, […]
XVIII FORUM ZOOTECHNICZNO-WETERYNARYJNE: NOWE HORYZONTY W ROZRODZIE ZWIERZĄT
Na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu w dniach 18-19 kwietnia br. odbyło się XVIII Forum Zootechniczno-Weterynaryjne pod hasłem „Rozród zwierząt w dobie selekcji genomowej”. To wydarzenie zgromadziło liczne grono lekarzy weterynarii oraz hodowców, by omówić najnowsze osiągnięcia w dziedzinie hodowli i rozrodu zwierząt. Organizacja Forum była wspólnym przedsięwzięciem Poznańskiego Koła Polskiego Towarzystwa Zootechnicznego, Wielkopolskiego Oddziału Polskiego […]