Co to znaczy dobry serwis dla klientów? Cz. IV
Jeżeli nie mamy chęci i potrzeby monitorowania zadowolenia naszych klientów, to chociaż okresowo odpowiedzmy sobie szczerze na taką ankietę:
1. Personel:
a. Przyjazny – nieprzyjazny.
b. Komunikatywny – niekomunikatywny.
c. Czysty i schludny – brudny, niechlujny.
d. Czuły – nieczuły.
e. Sprawiający wrażenie kompetentnego – niekompetentnego.
2. Kompetencje:
a. Skuteczny – nieskuteczny.
b. Duże możliwości diagnostyczne – małe możliwości diagnostyczne.
c. Doświadczenie – brak doświadczenia.
d. Szeroki serwis dla klienta – wąski serwis dla klienta.
e. Dobra opinia na rynku – zła opinia na rynku.
3. Otoczenie:
a. Otoczenie zewnętrzne czyste – brudne/estetyczne – nieestetyczne.
b. Otoczenie wewnętrzne czyste – brudne/estetyczne – nieestetyczne.
c. Łatwość dotarcia/znalezienia praktyki – trudność dotarcia/znalezienia praktyki.
d. Możliwość zaparkowania – brak możliwości zaparkowania.
4. Czas oczekiwania:
a. Długi czas oczekiwania na usługę – krótki czas oczekiwania na usługę
b. Sprzyjające godziny otwarcia – niedogodne godziny otwarcia.
c. Czas potrzeby na dotarcie do praktyki – krótki – długi.
5. Detale – diabeł tkwi w szczegółach:
a. Oznakowanie praktyki.
b. Informacja wewnątrz praktyki.
c. Materiały drukowane praktyki.
d. Jakość komunikacji z rynkiem (strona WWW, portale społecznościowe).
e. Identyfikacja personelu.
f. Jakość recepcji i kontaktu telefonicznego.
g. Wyposażenie techniczne.
h. itp.
6. Koszty:
a. Drogo – tanio.
b. Możliwość płatności kartą – brak takiej możliwości.
Podsumowanie
Jakie jest nasze podejście do klientów, kim oni są dla nas i jak ich traktujemy, najłatwiej zorientujemy się w naszym pomieszczeniu socjalnym w trakcie naszych rozmów, których, mam nadzieję, nie słyszą nasi klienci.
Jednym z problemów zasygnalizowanych na początku artykułu był fakt zmienności oczekiwań i wymagań klientów w czasie. „To, co wczoraj było super, unikalne, dzisiaj jest oczywiste, normalne, jutro będzie nie do zaakceptowania”. Z tego powodu cały czas musimy dążyć do poprawy jakości naszego serwisu, aby nadążać za zmieniającymi się potrzebami naszych klientów, a także utrzymać bezpieczny dystans od naszej konkurencji. To głównie jakość i unikalność naszego serwisu (przede wszystkim nasza obsługa) wyróżniają nas na rynku spośród innych ZLZ i pozwalają dotrzeć do serc i głów naszych obecnych i przyszłych klientów. Niech mottem naszych działań zmierzających do zapewnienia najlepszego serwisu dla naszych klientów będzie zdanie, jakie wypowiedział Henry Ford: „Spotkanie to początek. Współpraca to postęp. Pozostanie razem to sukces”.
Piśmiennictwo dostępne u autora.
lek. wet. Andrzej Lisowski
Przychodnia Weterynaryjna
66-400 Gorzów Wielkopolski ul. Żwirowa 9a
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2843 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 23 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Mykotoksyny – ukryty wróg w hodowli bydła mlecznego
Koszty Walka z mykotoksynami w stadzie bydła mlecznego jest nie tylko kwestią zdrowia zwierząt, ale także istotnym aspektem ekonomicznym. Analizy kosztów i korzyści pokazują, że inwestycja w kontrolę mykotoksyn może być wysoce opłacalna. Straty wynikające z obecności mykotoksyn, takie jak spadek produkcji mleka, zwiększone koszty weterynaryjne i przedwczesne brakowanie krów, mogą znacząco przewyższać koszty prewencji. […]
Kulawizna u bydła mlecznego (choroba Mortellaro). Skuteczne zwalczanie zapalenia skóry palca dzięki naturalnemu rozwiązaniu
Biodevas Laboratoires opracowała PIETIX – rozwiązanie w 100% naturalne, mające na celu zwalczenie zapalenia skóry palca u bydła mlecznego.
Czynniki wpływające na kolonizację mikrobiomu i dojrzałość układu pokarmowego prosiąt oraz jego prawidłowe funkcjonowanie
Piśmiennictwo dr inż. Piotr Nowak Facebook0Tweet0LinkedIn0
Opieka stomatologiczna nad starszymi końmi
Piśmiennictwo lek. wet. Katarzyna FerenzGabinet weterynaryjny Końskie Zdrowie we Wrocławiu Facebook0Tweet0LinkedIn0
Praktyka w terenie – jak zabezpieczyć się na wypadek stanów zagrożenia życia lub zdrowia zwierzęcia
Piśmiennictwo mec. Anna SłowińskaVox Poland Pomoc PrawnaSzczecin Facebook0Tweet0LinkedIn0
Wiek ma ogromne znaczenie podczas stawiania diagnozy
Lek. wet. Justyna Domagała tytuł inżyniera zootechniki uzyskała w 2016 r., a tytuł lekarza weterynarii – w 2019 r. na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Po studiach swoją wiedzę poszerzała podczas stażu w Szpitalu dla Koni Equivet, w którym później uzyskała zatrudnienie. W latach 2021-2024 swoją pracę skupiała na internistycznym leczeniu koni oraz pogłębianiu wiedzy na […]
Echa 32. Kongresu Bujatrycznego w Cancun
Profilaktyka Kongres był również okazją do zaprezentowania kilku przełomowych produktów immunologicznych, które mają szansę wprowadzić na nowe tory prewencję znanych od lat jednostek chorobowych, sprawiających wiele kłopotów z punktu widzenia odchowu cieląt czy rozrodu. Mowa tu konkretnie o trzech nowych szczepionkach mających zastosowanie w profilaktyce Mycoplasma bovis, Cryptosporidium parvum czy wirusowej biegunki bydła (BVD). Nie […]