Własna praktyka weterynaryjna – wyobrażenia a rzeczywistość – cz. V. Zarządzanie operacyjne lecznicą weterynaryjną

Własna praktyka weterynaryjna – wyobrażenia a rzeczywistość – cz. V. Zarządzanie operacyjne lecznicą weterynaryjną

Weterynaryjne KPI codzienności albo kontrolowanie

Wskaźniki działalności we współczesnych praktykach pokazują niezbicie, że tzw. szalone lata 90. odeszły w horyzont oddalenia i jeśli o nich zapomnimy, to to, co pozostaje w formie zysku, może skurczyć się i o 12-20% wobec tego, co moglibyśmy osiągać przy pomocy regularnego monitorowania tych indykatorów. Znaczna część czynszu, mediów i ogólnych kosztów administracyjnych jest stała, co oznacza, że nie można z nimi wiele zrobić. Dlatego, aby być rentownym, należy nauczyć się kontrolować m.in. koszty płac i zapasów oraz… marketingu. Szczególnie wniosek menadżerski z obszaru marketingu może być zaskakujący, a nawet druzgocący.

Zwrot z inwestycji w kampanie marketingowe: czy wiemy, czy kampanie marketingowe przynoszą pozytywny zwrot z inwestycji? Analiza tych danych pozwala wskazać najbardziej skuteczne kampanie i podejmować mądrzejsze decyzje dotyczące budżetu reklamowego. W weterynaryjnej obecności marketingowej mówimy skrajnie o „przepalonych” 80% nakładu na marketing,

zarządzanie zapasami: ile dodatkowego miejsca jest w przychodzie na dostawy, zakupy i magazyn? Monitorowanie wydatków i wykorzystania zapasów pozwala zidentyfikować obszary, w których można obniżyć koszty i zaoszczędzić pieniądze. Niewielu menadżerów obudzonych w środku nocy umie odpowiedzieć na to pytanie,

rotacja pracowników: zbadanie wskaźnika rotacji jest niezbędne, ponieważ zatrudnianie i szkolenie nowych pracowników jest czasochłonne i kosztowne. Łączy się z reputacją i postrzeganiem praktyki zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, o czym we wnioskowaniu menadżerskim lubimy zapomnieć.

Wiele praktyk wydaje od 52 do 55% na wynagrodzenia, zamiast docelowych 50%, a środki „zamrożone” w zapasy stanowią od 22 do 25% całkowitych przychodów, w porównaniu do idealnych 20% lub mniejszej liczby procent.

Jeśli to przypadek Twojej działalności, nie poddawaj się – wciąż jest nadzieja na zyski. Oto, co wprowadzamy i zalecamy, aby główne wyd...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
zaloguj się zarejestruj się

Znajdź swoją kategorię

2701 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.