Własna praktyka weterynaryjna – wyobrażenia a rzeczywistość – cz. III. Poprawa rentowności i stymulowanie wzrostu w praktyce weterynaryjnej

Własna praktyka weterynaryjna – wyobrażenia a rzeczywistość – cz. III. Poprawa rentowności i stymulowanie wzrostu w praktyce weterynaryjnej

Wskaźniki operacyjne:

  1. Całkowity przychód.
  2. Wzrost rok do roku.
  3. Przychód na klienta.
  4. Przychód na dzień.
  5. Przychód na lekarza weterynarii.
  6. Strumienie przychodów związane z technikami czy asystentami.
  7. Przychód związany z dodatkowymi aktywnościami właściciela czy menadżera (np. możliwe do uzyskania w wyniku poszerzenia wiedzy, zdobycia uprawnień, ukończenia studiów podyplomowych).

Wskaźniki związane z kosztami

Działalność weterynaryjna wymaga skutecznie organizowanych zapasów, poprawnie działającej sieci logistycznej w zakresie dostaw i dystrybucji, a także wynagrodzeń personelu, ponoszenia opłat przypisanych do budynków i mediów, nadto kosztów strategii rozwoju. Tak wiele typów wydatków oznacza, że mierzenie wskaźników KPI związanych z kosztami w celu śledzenia wydatków w czasie ma niebagatelne znaczenie. Koszty (jako wielka, wspólna grupa finansowa) przeznaczane na praktykę weterynaryjną i budowane na ich podstawie wskaźniki finansowe mogą pomóc dokładnie wyjaśnić, na co przeznaczane są pieniądze, umożliwić identyfikację możliwości oszczędności i zmaksymalizować zyski. KPI związane z wydatkami, które mogą być pomocne, obejmują:

Wskaźniki strategiczne:

  1. Przewidywane wydatki związane z zatrudnianiem, ze strategiami ekspansji lub utrzymania biznesu, modernizacją infrastruktury (od stołu zabiegowego po wynajem auta służbowego) i z wprowadzaniem nowych usług (np. aby zwiększyć przychody z usług radiologicznych, trzeba będzie zaplanować budżet na dodatkowy lub nowy sprzęt, szkolenia personelu lub zatrudnienie, uwzględnić czas pracowników potrzebny na wygenerowanie popytu, choćby poprzez rozmowy recepcji z właścicielami pacjentów).
  2. Dane dotyczące systemów cyfrowych i systemów zarządzania praktyką (w tym koszt na potencjalnego klienta, współczynnik naszego zadowolenia z użytkowanego narzędzia i wynikający z tego zwrot z inwestycji).
  3. Miary (różnorakie) dotyczące zapasów – materiałów, produktów leczniczych.
  4. Kapitał obrotowy i inne niezbywalne należności pieniężne (raty, odsetki etc.).

Wskaźniki operacyjne:

  1. Wydatki całkowite.
  2. Cena zakupu sprzedanych produktów leczniczych.
  3. Wynagrodzenia całkowite.
  4. Czynsz, wynajem, media (dotyczące budynku).
  5. Ubezpieczenia i inne usługi biznesowe.
  6. Technologia i sprzęt.

Znajdź swoją kategorię

2643 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.