Działalność ZLZ w czasie kryzysu – porady i przemyślenia - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Działalność ZLZ w czasie kryzysu – porady i przemyślenia

Innowacje

Nareszcie jakiś pozytyw! Czas kryzysu to dobry czas na postęp, innowacje, np. nowa organizacja pracy lecznicy (umawianie pacjentów na godziny, jeśli jeszcze tego nie robiliśmy, trzymanie się sztywnych ram czasowych wizyty oraz ukrócenie darmowych porad, wprowadzenie e-kalendarza wizyt). Może to dobry czas na wprowadzenie do oferty nowych towarów i usług, na które powstało zapotrzebowanie.

Deflacja

Tak, wiem, nasze usługi są za tanie, nasza wiedza i umiejętności kosztują, nasz czas, poświęcenie naszego życia osobistego, nasze wydatki na ciągłą edukację. Niestety, jednym ze scenariuszy etapów nadchodzącego kryzysu jest deflacja, która nie ominie naszej branży i możemy być zmuszeni do obniżenia cen usług, aby przetrwać. Szczęście w nieszczęściu, że nie dotknie ona tylko medycyny weterynaryjnej i my, lekarze weterynarii, jako klienci najprawdopodobniej mniej zapłacimy za część usług. Dotyczy to zarówno naszych podwykonawców, jak i naszych prywatnych wydatków.

Personel

Kolejne bardzo trudne decyzje. Im mniej personelu, tym mniejsze koszty stałe. Natomiast jeśli mamy personelu „na styk”, to w sytuacji losowej (np. choroba, konieczność kwarantanny) dalsze funkcjonowanie ZLZ stanie pod znakiem zapytania. B2B oznacza niższe koszty pracy, umowa o pracę daje pracownikowi chociaż częściowe zabezpieczenie, a pracodawcy większe prawdopodobieństwo, że ten będzie u niego kontynuował pracę. Sytuacje tę widać doskonale w służbie zdrowia, gdzie samozatrudnieni lekarze, ratownicy znacznie częściej rezygnują ze świadczonych usług ze względu na ryzyko epidemiologiczne.

Gospodarka

Dopiero teraz widać, jak bardzo nasza działalność jest uzależniona od całej gospodarki. Nie jesteśmy w stanie działać bez sprawnej logistyki, mediów (woda, prąd, gaz internet, telefon), regularnych dostaw i leków, serwisu sprzętu itp.

Relacje

Ci z nas, którzy zbudowali dobre relacje z kontrahentami, hurtownikami, dostawcami usług itp., teraz mają nieocenione benefity i np. udaje się im zdobyć deficytowy towar, a ich zamówienie jest traktowane priorytetowo.

Znajdź swoją kategorię

2813 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy