Kim jesteś w marketingu? Alicją czy Eweliną? Stary vs. nowy marketing - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Kim jesteś w marketingu? Alicją czy Eweliną? Stary vs. nowy marketing

Jaką najważniejszą lekcję Alicja powinna odebrać od Eweliny?

Posłużę się słowami Alvina Tofflera: „analfabetami XXI wieku nie będą ci, którzy nie znają Excela, lub nie potrafią programować, ale ci, którzy nie potrafią się uczyć nowych rzeczy i oduczać starych”. Nauka nowych rzeczy w marketingu jest teraz najważniejszą potrzebą.

Jeśli chcesz zgłębić ten temat, pomocna dla Ciebie może okazać się książka Nowe zasady marketingu i PR – Davida Meermana Scotta.

Polecam i do dzieła!

Przypomnienie

Uchwała Nr 116/2008/IV Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej z dnia 12 grudnia 2008 r. w sprawie szczegółowych zasad podawania do publicznej wiadomości informacji o zakresie i rodzajach świadczonych usług weterynaryjnych, godzinach otwarcia oraz adresie zakładu leczniczego dla zwierząt. Na podstawie art. 29 ust. 2 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o zakładach leczniczych dla zwierząt (Dz.U., z 2004 r., nr 11, poz. 95).

Uchwała określa formę i treść informacji o zakresie i rodzaju świadczonych usług weterynaryjnych, godzinach otwarcia oraz adresie zakładu leczniczego dla zwierząt, zwanej dalej „informacją publiczną”.

Informacja publiczna może zawierać następujące dane:

  • rodzaj zakładu, zgodnie z wpisem do ewidencji zakładów leczniczych dla zwierząt,
  • nazwę zakładu,
  • adres siedziby zakładu,
  • adres e-mail,
  • nazwę własnej strony internetowej www,
  • numery telefonów,
  • godziny przyjęć,
  • określenie zakresu świadczenia usług w stosunku do niektórych gatunków zwierząt, układów, narządów lub ich rodzaju,
  • nazwiska lekarzy weterynarii wykonujących usługi z ewentualnym podaniem:
    a. stopnia lub tytułu naukowego w dziedzinie nauk weterynaryjnych,
    b. tytułu posiadanej specjalizacji. Tytuł specjalizacji powinien być zgodny z nazwą określoną w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z 28 listopada 1994 r. w sprawie trybu i szczegółowych zasad uzyskiwania tytułu specjalisty przez lekarza weterynarii (Dz.U., nr 131, poz. 667, z późn. zmianami),
    c. innych kwalifikacji po uzgodnieniu z właściwą okręgową radą lekarsko-weterynaryjną.

Porównam do siebie dwie metody marketingowe, tzw. „stary” i „nowy” marketing, które spotykam w dzisiejszych lecznicach. Zacznę od tezy, że stare metody po prostu przestają działać, a nowe… nie zawsze istnieją w lecznicach. I o tym dzisiaj.

Zebrałam dla Ciebie zasady tego marketingu:

  • marketing to coś więcej niż reklama,
  • jesteś tym, co publikujesz (ale w zgodzie z prawem – trzeba o tym pamiętać),
  • ludzie, a więc klienci, pragną autentyczności, nie pozorów,
  • ludzie pragną uczestnictwa, nie propagandy,
  • w marketingu nie chodzi o rozpraszanie odbiorcy jednokierunkowymi komunikatami, lecz o dostarczanie mu wartościowych treści dokładnie wtedy, gdy ich potrzebuje,
  • blogi, krótkie flimiki, e-booki i inne treści internetowe umożliwiają lecznicom bezpośrednią komunikację się z klientem w takiej formie, która najbardziej mu odpowiada.

Pojęcia

* KPI – skrót KPI pochodzi od angielskiego terminu Key Performance Indicator oznaczającego „kluczowe wskaźniki efektywności”. Korzystając z wskaźników KPI, firmy, organizacje lub osoby prywatne mierzą wydajność swoich działań.

** META – Meta Business Suite to jedno miejsce umożliwiające zarządzanie wszystkimi działaniami związanymi z marketingiem i reklamą na Facebooku i Instagramie. Zawiera wszystkie narzędzia, które pomagają w komunikacji z klientami we wszystkich aplikacjach i w uzyskiwaniu lepszych wyników biznesowych.

Agata Niemiec
Senior PR Manager
Image Line Communications

Galeria

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy