Social media w weterynarii dla opornych. O tym, czy warto prowadzić zakładowego Facebooka i jak to robić, aby uzyskiwać wymierne efekty
Facebook – dobre praktyki
Zacznijmy od samego założenia profilu, co jest zadaniem prostym i szybkim. Aby to zrobić:
- Przejdź do strony facebook.com/pages/create.
- Kliknij, aby wybrać typ strony.
- Uzupełnij informacje o stronie.
Kliknij opcję „kontynuuj” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.
Wiedz, co się klika
Nie od dziś wiadomo, że zdjęcia, na których widać Twoją twarz i to, że trzymasz pacjenta w swoich ramionach, wywołują najwięcej reakcji. Content (treść), który wrzucamy, powinien angażować i wzbudzać pozytywne skojarzenia. Z tego względu, szczególnie pacjenci, którzy przychodzą do nas na szczepienie i zabiegi profilaktyczne, będą doskonałą inspiracją i za zgodą opiekuna ich wizerunek zasili nasz feed. Opiekunowie uwielbiają oglądać swoje zwierzaki w social mediach i chwalą się nimi, chętnie też będą komentowali zdjęcia swoich pociech.
Należy jednak pamiętać, że opiekun musi wyrazić zgodę na wykorzystanie wizerunku, zaś zwierzę powinno zostać pokazane w komfortowej sytuacji, a nie np. gdy jest zestresowane lub przywiązane do stołu operacyjnego. Kluczowe jest też umiejętne wyważenie treści pomiędzy słodkimi puchatymi pacjentami a treściami informacyjnymi. Udowodniono, że psy „sprzedają” lepiej, zatem zdjęcia z nimi będą się lepiej klikać. Należy jednak zachować równowagę między gatunkami, gdyż opiekunowie kotów, widząc, że u was również pojawiają się kocie treści, zaś pacjenci w gabinecie są zrelaksowani – chętniej podejmą decyzję o wizycie. Angażujące są również historie Waszych pacjentów, najlepiej te ze szczęśliwym zakończeniem – to świetna okazja, żeby zaprezentować Waszą wiedzę i kunszt lekarski.
Oczywiście niektórzy mogą polemizować, że również przestrogi przed zatruciami, zdjęcia potrąconych przez samochód zwierząt, temat psów brachycefalicznych, znęcania się nad zwierzętami i inne kontrowersyjne treści wzbudzają najwięcej reakcji. To prawda, wzbudzają one wiele emocji, również tych niezdrowych. Sporo ryzykujemy, wzbudzając niepotrzebne dyskusje na naszym profilu, które często zmierzają w złym kierunku i wymagają moderacji. Taki rozgłos może da nam zasięgi organiczne, ale nie sprawi od razu, że przybędzie nam klientów. Pytanie – czy warto ryzykować swój wizerunek? Warto patrzeć na statystyki i sprawdzać, co interesuje naszych fanów, co wzbudza najwięcej reakcji, nie tylko lajków, ale przede wszystkim komentarzy. Zachęcanie do wizyty, podczas której zbadacie pacjenta najnowszej klasy nowozakupionym aparatem USG nie dość, że nosić będzie znamiona reklamy, to nie wywoła takiego efektu, jak pochwalenie się adopcją porzuconego kota, którego wyleczyliście i któremu znaleźliście nowy dom.
Bądź responsywny, odpowiadaj na komentarze i recenzje
Jeśli ktoś poświęcił swój czas i napisał Ci komentarz lub recenzję, jego ukrytym oczekiwaniem będzie uzyskanie odpowiedzi lub reakcji. Również jeśli będziesz komentować treści właścicieli, zbudujesz silną więź online i zaangażowanie, które mogą przełożyć się na wizytę w ZLZ. Odpowiadanie na komentarze, ale i pojawianie się komentarzy w pierwszej godzinie od publikacji postu wzmacnia algorytm Facebooka, który promuje twoje posty wyżej w feedzie. Zaangażowana społeczność jest twoją wizytówką. Również negatywne komentarze i recenzje powinny uzyskać odpowiedź, zaś wszelkie kwestie sporne lub zażalenia powinny być rozpatrywane offline. Informacja o działaniu powinna zostać umieszczona pod wątkiem tak, aby potencjalni klienci widzieli Waszą prokliencką postawę i chęć wyjaśnienia sytuacji.
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2606 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Czarno na białym – mastitis okiem praktyka – rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim
Rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim, pracownikiem Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, specjalistą w dziedzinie profilaktyki i leczenia mastitis u krów, który w swoich badaniach zgłębia tematykę zapalenia gruczołu mlekowego u bydła, zarówno w aspekcie naukowym, jak i praktycznym. Większość zapaleń gruczołu mlekowego ma etiologię bakteryjną. Dlaczego, pomimo rozwoju mikrobiologii, medycyny weterynaryjnej i prowadzonych badań, […]
Indukcja i synchronizacja porodów u krów – co nowego?
Piśmiennictwo Becerra E.M., Morescalchi F., Gandolfo F., Danzi P., Nascimbeni G., Arcidiacono B., Semeraro F.: Clinical evidence of intravitreal triamcinolone acetonide in the management of age-related macular degeneration. Curr Drug Targets. 2011 Feb;12(2):149-72. Benedictus L., Jorritsma R., Knijn H.M., Vos P.L., Koets A.P.: Hemotactic activity of cotyledons for mononuclear leukocytes related to occurrence of retained […]
Szerzenie się, profilaktyka i terapia ważnych ekonomicznie chorób układu oddechowego świń (pleuropneumonia, mykoplazmowe zapalenie płuc)
Profilaktyka nieswoista Stosowanie bodźcowych preparatów nieswoistych w sposób wyraźny wzmacnia siły obronne organizmu. Ostatnio wykazano zaskakująco dużą przydatność w stymulacji nieswoistej odporności świń znanego, aczkolwiek nie zawsze docenianego, od dawna wytwarzanego w Polsce produktu; jest nim Biotropina (Biowet Drwalew). Dwukrotne podanie tego biopreparatu prosiętom w okresie okołoodsadzeniowym w stopniu istotnym wzmacniało nieswoistą odpowiedź immunologiczną świń, […]
Wprowadzenie do stomatologii koni
Podczas badania klinicznego w pierwszej kolejności obserwujemy całą głowę, zwracając uwagę na jej poszczególne elementy (małżowiny uszne, oczy, kości czaszki, mięśnie, nozdrza), doszukując się w nich braku symetrii. Może być on powodowany deformacją kości czaszki, ich hipertrofią, chorobami neurologicznymi, zanikiem mięśni, obrzękiem tkanek miękkich. Podczas omacywania należy dokładnie sprawdzić okolicę stawu skroniowo-żuchwowego poprzez ucisk (ryc. […]
Wskazówki na wypadek widocznego niepowodzenia terapii antybiotykowej. Kryteria skutecznej terapii oraz kluczowe pytania jako 5 kroków drzewa analitycznego
Czynniki powiązane z użyciem antybiotyku w terapii: Czy wybór antybiotyku opierał się na badaniach klinicznych i dodatkowych (diagnoza, antybiogram)? Sprawdź odpowiedź na pytanie 3. Farmakokinetyka/farmakodynamika wybranego antybiotyku? Koncentracja i czas działania antybiotyku w zakażonej tkance a efektywność w stosunku do czynnika bakteryjnego wywołującego chorobę (spektrum działania antybiotyku, wrażliwość z antybiogramu – odpowiedzi na pytanie 3.). […]
Czarno na białym – mastitis okiem praktyka – rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim
Rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim, pracownikiem Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, specjalistą w dziedzinie profilaktyki i leczenia mastitis u krów, który w swoich badaniach zgłębia tematykę zapalenia gruczołu mlekowego u bydła, zarówno w aspekcie naukowym, jak i praktycznym. Większość zapaleń gruczołu mlekowego ma etiologię bakteryjną. Dlaczego, pomimo rozwoju mikrobiologii, medycyny weterynaryjnej i prowadzonych badań, […]
XVIII FORUM ZOOTECHNICZNO-WETERYNARYJNE: NOWE HORYZONTY W ROZRODZIE ZWIERZĄT
Na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu w dniach 18-19 kwietnia br. odbyło się XVIII Forum Zootechniczno-Weterynaryjne pod hasłem „Rozród zwierząt w dobie selekcji genomowej”. To wydarzenie zgromadziło liczne grono lekarzy weterynarii oraz hodowców, by omówić najnowsze osiągnięcia w dziedzinie hodowli i rozrodu zwierząt. Organizacja Forum była wspólnym przedsięwzięciem Poznańskiego Koła Polskiego Towarzystwa Zootechnicznego, Wielkopolskiego Oddziału Polskiego […]