Social media w weterynarii dla opornych. O tym, czy warto prowadzić zakładowego Facebooka i jak to robić, aby uzyskiwać wymierne efekty - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Social media w weterynarii dla opornych. O tym, czy warto prowadzić zakładowego Facebooka i jak to robić, aby uzyskiwać wymierne efekty

Korzystaj ze statystyk

Jeśli Twój post nie wywołuje żadnych reakcji, warto się zastanowić dlaczego. Gdy największy zasięg organiczny miał repost cudzych treści albo jakiegoś zabawnego filmiku, którego nie Ty jesteś autorem – to też ważny sygnał. Badaj trendy, obserwuj, co robią inni, co klikają Twoi fani i gdzie się angażują. Czemu ludzie chcą udostępniać treści? Jakie wzbudziły w nich emocje? Dokładne statystyki znajdziesz w panelu zarządzania swoją stroną, w menu na górze.

Niestety, social media mają to do siebie, że często najbardziej viralowe treści to te, które wzbudzają bardzo silne emocje, niestety, bywa, że negatywne. Nie goń za sensacją, dramatem i kontrowersyjnymi treściami w nadziei na rozgłos. Owszem, te posty się klikają, ale w wielu osobach wzbudzają niesmak. Możesz się nigdy o tym nie dowiedzieć, zaś osoby, które zrezygnują z wizyt u Ciebie, nie powiedzą Ci, dlaczego tak się stało. Spójrz, w jakich godzinach Twoi fani są najbardziej aktywni i wykorzystaj je do ustalenia swojego harmonogramu publikacji treści.

Bądź konsekwentny, budowanie konta wymaga czasu

Regularne postowanie wartościowych treści to jedyny sposób na budowanie zaangażowania i społeczności. Wykorzystaj wolny czas między pacjentami lub ciche popołudnie na przygotowywanie postów naprzód. Nie oznacza to, że musisz postować codziennie, jest to wręcz niewskazane. Ludzie szybko się męczą i jeśli będziesz zaśmiecać ich feed, to albo odlajkują profil, albo przestaną Cię śledzić. Rekomendujemy dwa posty tygodniowo, maksymalnie trzy, aby angażować, ale nie spamować. Warto, abyś poznał swoich klientów i ich zachowania online. Nie korzystaj z informacji znalezionych w sieci na temat „najlepszych dni i godzin publikacji”, bo są one bardzo różnorodne w zależności od charakteru prowadzonego biznesu. Ucz się ze swoich statystyk. Nawet jeśli masz 200 fanów, bądź konsekwentny i postuj regularnie, a z czasem konto będzie rosnąć, zaś Ty zyskasz grono oddanych klientów. Dbaj o różnorodność postów, nie wrzucaj 3x pod rząd podobnych treści.

Zadbaj o część wizualną, twórz treści brandowane

Infografiki, ciekawe schematy, wideo i karuzele to sposoby angażowania Twoich fanów. Pamiętaj, że jeśli zdjęcie, którym chcesz opatrzyć post, nie jest: ostre, dobrze skadrowane, doświetlone i ciekawe – to po prostu zrezygnuj z publikacji. Rób zdjęcia najlepiej w świetle dziennym, które nada fotografii odpowiedniego kontrastu. Dzisiejsze smartfony mają wysokiej klasy obiektywy, warto zrobić więcej zdjęć wiercącemu się szczeniakowi i wybrać to jedno ostre, niż wrzucać nieudane ujęcie. Efekty procentują w postaci zaangażowania pod postem, opiekunowie chętnie podadzą zdjęcie dalej. Jeśli decydujesz się na nagranie krótkiego filmiku, zadbaj o dodanie napisów. Facebook umożliwia ich dodawanie w edytorze, alternatywą będzie przygotowanie ich w YouTube Studio. Wrzucając jakiekolwiek zdjęcia, zadbaj o porządek na planie, dobre światło, komfort zwierzęcia i najwyższą jakość obrazu. Oryginalne treści edukacyjne opatruj swoim znakiem wodnym – jeśli uda Ci się stworzyć viral, a post lub zdjęcie obiegnie całą Polskę – będzie tam logo Twojego ZLZ.

Galeria

Znajdź swoją kategorię

2602 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.