Wpływ pracy technika na rozwój lecznicy weterynaryjnej
Rodzaje konsumentów
Coraz częściej nie sam produkt przyciąga uwagę klienta, lecz sposób świadczonej usługi, a ta, aby została dobrze wykonana, musi zostać dostosowana do różnych typów klientów. Łączenie jakości produktu, obsługi i komunikacji jest bardzo ważne dla rozwoju gabinetu weterynaryjnego. Dzięki temu lecznica może skutecznie wyróżnić się na rynku, zdobywając renomę w okolicy.
W pracy w lecznicy weterynaryjnej mamy do czynienia z kilkoma rodzajami klientów. Dlatego bardzo ważna jest umiejętność rozpoznania, jaki konsument pojawił się właśnie w gabinecie. Dzięki temu można łatwiej sprostać często wysokim wymaganiom, które stawia się przed personelem weterynaryjnym przez klientów.
Można wyróżnić następujące typy klientów:
- Klient pewny siebie, niezależny: wie czego chce, nie potrzebuje rad, nie słucha – nie jest łatwo przekonać go do nowych produktów, usług. Technik powinien być w stosunku do niego precyzyjny i rzeczowy. Można próbować, ale nie nachalnie, przy okazji wizyty w gabinecie lub zakupach w przygabinetowym sklepie zoologicznym, informować o nowych promocjach lub zaopatrzyć klienta w ulotki.
- Klient niezdecydowany: często wymaga, aby to personel weterynaryjny podjął za niego decyzję. W takiej sytuacji należy przedstawić klientowi jasno plusy i minusy poszczególnych produktów i usług, personel weterynaryjny mimo zmęczenia obsługą tego typu klienta nie powinien ujawniać swojej irytacji, tylko wykazać się cierpliwością.
- Klient nieśmiały: nie chce narzucać się personelowi, ma poczucie winy, że zajmuje czas. Jest to typ klienta, który stara się wypracować ze sprzedawcą relację bardziej przyjacielską niż profesjonalną. Tutaj ważne jest, aby osoba obsługująca klienta była pogodna, uśmiechnięta, łatwo nawiązywała kontakt z nowymi ludźmi.
- Klient wymagający: dociekliwy, oczekuje od sprzedawcy bardzo dużej wiedzy o produkcie lub usłudze. Bardzo ważne są: kompetencja technika, doskonała znajomość produktu.
- Klient milczący: nie jest zainteresowany rozmową ze sprzedawcą, sam stara się dokonać wyboru. Technik nie powinien się narzucać (do zakupów można dołączyć kilka ulotek z nowymi produktami).
- Klient rozmowny: stara się nawiązać rozmowę na różne tematy, sam produkt jest często pretekstem do nawiązania rozmowy.
- Klient działający bez pośpiechu: klient dużo czasu poświęca na analizę produktu, porównuje cenę, jakość. Technik powinien wykazywać się profesjonalizmem i doskonałą znajomością produktu/usługi.
Dzięki znajomości poszczególnych typów konsumentów zwiększa się szansa, że klient wyjdzie zadowolony z lecznicy i – co ważne – będzie do niej wracać. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że negatywne opinie trafiają do szerszej grupy odbiorców niż pozytywne, dlatego tak ważne jest dbanie o każdego klienta zarówno nowego, jak i stałego.
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2616 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Choroby koni. Weterynaria praktyczna. Profilaktyka, rutynowe szczepienia
Publikacja stanowi fragment książki Choroby koni. Weterynaria praktyczna Wirus grypy jest wysoce zaraźliwy i szybko się rozprzestrzenia, a sama choroba niesie ze sobą bardzo poważne skutki i na długi czas wyklucza konia z udziału w zawodach czy wyścigach. Z tego względu wprowadzono wymóg obowiązkowych szczepień przeciwko grypie dla wszystkich koni wyścigowych oraz koni sportowych. Opory […]
Podkliniczny niedobór wapnia i jego wpływ na wyniki rutynowych badań laboratoryjnych w różnych okresach laktacji u krów mlecznych
Rozpoznawanie choroby Wywiad W rozpoznawaniu pleuropneumonii duże znaczenie ma wywiad epizootiologiczny. Podejrzenie pleuropneumonii powinno być podjęte w przypadku stwierdzenia szybko rozprzestrzeniających się ostrych zachorowań z objawami ze strony układu oddechowego i nagłych padnięć warchlaków i tuczników o dobrej kondycji z objawami chorobowymi ze strony układu oddechowego i wyraźnego zasinienia skóry. Przy postaci chronicznej podejrzenie tej […]
Praktyczne aspekty diagnostyki laboratoryjnej chorób świń
Badania serologiczne Próby diagnostyczne, w których istotnym czynnikiem są przeciwciała swoiste dla czynnika wywołującego chorobę, umożliwiają przede wszystkim jakościową ocenę towarzyszącej zakażeniu odpowiedzi immunologicznej, dostarczając informacje do wnioskowania o przebiegu infekcji. Istnieją dwa rodzaje wyników ilościowych testów serologicznych. Pierwszy, jak seroneutralizacja (SN), wyraża się końcowym rozcieńczeniem lub mianem. W drugim, jak np. test immunoenzymatyczny ELISA, […]
Choroby koni. Weterynaria praktyczna. Profilaktyka, rutynowe szczepienia
Publikacja stanowi fragment książki Choroby koni. Weterynaria praktyczna Wirus grypy jest wysoce zaraźliwy i szybko się rozprzestrzenia, a sama choroba niesie ze sobą bardzo poważne skutki i na długi czas wyklucza konia z udziału w zawodach czy wyścigach. Z tego względu wprowadzono wymóg obowiązkowych szczepień przeciwko grypie dla wszystkich koni wyścigowych oraz koni sportowych. Opory […]
Wskazówki na wypadek widocznego niepowodzenia terapii antybiotykowej. Kryteria skutecznej terapii oraz kluczowe pytania jako 5 kroków drzewa analitycznego
Czynniki powiązane z użyciem antybiotyku w terapii: Czy wybór antybiotyku opierał się na badaniach klinicznych i dodatkowych (diagnoza, antybiogram)? Sprawdź odpowiedź na pytanie 3. Farmakokinetyka/farmakodynamika wybranego antybiotyku? Koncentracja i czas działania antybiotyku w zakażonej tkance a efektywność w stosunku do czynnika bakteryjnego wywołującego chorobę (spektrum działania antybiotyku, wrażliwość z antybiogramu – odpowiedzi na pytanie 3.). […]
Czarno na białym – mastitis okiem praktyka – rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim
Rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim, pracownikiem Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, specjalistą w dziedzinie profilaktyki i leczenia mastitis u krów, który w swoich badaniach zgłębia tematykę zapalenia gruczołu mlekowego u bydła, zarówno w aspekcie naukowym, jak i praktycznym. Większość zapaleń gruczołu mlekowego ma etiologię bakteryjną. Dlaczego, pomimo rozwoju mikrobiologii, medycyny weterynaryjnej i prowadzonych badań, […]
XVIII FORUM ZOOTECHNICZNO-WETERYNARYJNE: NOWE HORYZONTY W ROZRODZIE ZWIERZĄT
Na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu w dniach 18-19 kwietnia br. odbyło się XVIII Forum Zootechniczno-Weterynaryjne pod hasłem „Rozród zwierząt w dobie selekcji genomowej”. To wydarzenie zgromadziło liczne grono lekarzy weterynarii oraz hodowców, by omówić najnowsze osiągnięcia w dziedzinie hodowli i rozrodu zwierząt. Organizacja Forum była wspólnym przedsięwzięciem Poznańskiego Koła Polskiego Towarzystwa Zootechnicznego, Wielkopolskiego Oddziału Polskiego […]