Wpływ pracy technika na rozwój lecznicy weterynaryjnej - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Wpływ pracy technika na rozwój lecznicy weterynaryjnej

Relacja z klientem

Zdobywając zaufanie klienta, technik powinien mieć pewność, że jest kompetentny, a informacje, które mu przekazuje, są wiarygodne. Nie może tu być mowy o pomyłce, ponieważ klient jest obecnie coraz bardziej świadomym konsumentem i bardzo szybko może zwrócić personelowi weterynaryjnemu uwagę na to, że został wprowadzony w błąd, a co gorsza, stracić zaufanie do jakości wykonywanych przez zakład leczniczy usług.

Klient oczekuje przede wszystkim profesjonalizmu ze strony personelu, technik powinien więc mieć dużą wiedzę merytoryczną oraz praktyczną. Musi także umieć w jasny i prosty sposób przekazać najważniejsze informacje właścicielowi zwierzęcia na temat przebiegu leczenia. Aby klient chętnie wracał do gabinetu weterynaryjnego, pierwsze wrażenie musi być dobre. Warto przywitać klienta wyraźnym „Dzień dobry” oraz z uśmiechem zaprosić go do gabinetu.

Klient, przychodząc do gabinetu, oczekuje wręcz, że zostanie obsłużony przez uśmiechniętą, przyjaźnie nastawioną i gotową do udzielenia pomocy osobę. Podczas kontaktu z klientem ważny jest kontakt wzrokowy, ponieważ świadczy o skupieniu uwagi na swoim rozmówcy oraz o tym, że sprawa, z którą przychodzi do lecznicy, nie jest lekceważona.

Nikt nie lubi, gdy musi długo przebywać w poczekalni. Tutaj również ważna jest rola technika, który zbierając pierwszy wywiad, może poinformować klienta, jak dużo czasu właściciel ze swoim podopiecznym spędzi w poczekalni. Należy w miarę możliwości określić realny czas oczekiwania na wizytę. Tak poinformowany klient, będzie bardziej zadowolony z poziomu obsługi.

W zawodzie technika weterynarii niezmiernie ważne są odporność na stres oraz umiejętność pracy pod presją czasu.

Należy być przygotowanym na niekiedy bardziej drastyczne widoki (np. zwierząt po wypadku lub ropiejące rany) – w takiej sytuacji nie można okazać obrzydzenia lub odmówić przyjęcia pacjenta. Należy, stosując się do odpowiednich zasad higieny, dokładnie obejrzeć zwierzę i opatrzyć rany, a w razie konieczności ustabilizować funkcje życiowe do momentu pojawienia się lekarza.

Bardzo duże znaczenie ma wygląd technika – personel weterynaryjny powinien nosić czystą odzież medyczną (najlepiej, gdy w gabinecie obowiązuje jednolity wzór i kolor uniformów). Warto również, aby personel posiadał plakietki z imieniem i zajmowanym stanowiskiem pracy. Klient zaraz po wejściu do gabinetu będzie wiedział, do kogo ma się zgłosić po pomoc. Dla właściciela wizyta ze swoim chorym pupilem może być stresująca, zwłaszcza gdy poczekalnia w gabinecie weterynaryjnym jest zatłoczona, plakietka z imieniem oraz pełnioną funkcją będzie dla niego dużym ułatwieniem.

Znajdź swoją kategorię

2616 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.