Merchandising, czyli cichy sprzedawca w zakładzie leczniczym dla zwierząt
Podsumowanie
Merchandising to wciąż niedoceniane działania wspierające sprzedaż w ZLZ. Jednak zmiany na rynku usług będą wymuszać coraz częstsze stosowanie jego zasad. W warunkach wzrostu świadomości i wymagań klientów zakłady lecznicze dla zwierząt odchodzą od instrumentalnego traktowania klienta, a coraz częściej przywiązują wagę do budowania z nim trwałych związków (marketing relacji).
Skuteczność merchandisngu jest pochodną wiedzy i doświadczenia personelu ZLZ w tym zakresie oraz umiejętności dostosowania się do oczekiwań właścicieli zwierząt. Lekarze weterynarii wraz z personelem to grupa zawodowa obdarzona dość dużym zaufaniem. W związku z powyższym nasi klienci łatwiej podejmują decyzje zakupowe, gdy produkt polecany jest przez osobę, która taki kredyt zaufania posiada.
Praktycy tematu twierdzą, że skuteczne wdrożenie zasad merchandisingu to wiadro potu i kropla polotu (2).
Wiadro potu stanowią: opracowanie planu działania (wybór miejsca i odpowiednich produktów wraz z analizą całości w sposób przytoczony powyżej), jego wdrożenie i realizacja, a następnie kontrola skuteczności i modyfikacje. Mając na względzie złożoność tematu, można przyznać, że ogromny trud czeka każdego, kto chciałby zrealizować w praktyce założenia stworzone na kartce. Odpowiednie ustawienie produktów na regałach, pilnowanie i ciągłe dbanie o ich efektowny wygląd to codzienna ciężka praca (2). Najtrudniejszy jest oczywiście początek, zanim określone działania nie staną się nawykiem. Warto „wylać wiadro potu”, aby po pewnym czasie osiągnąć wymierne korzyści finansowe i wizerunkowe.
Piśmiennictwo dostępne u autora.
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2854 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 23 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Mykotoksyny – ukryty wróg w hodowli bydła mlecznego
Koszty Walka z mykotoksynami w stadzie bydła mlecznego jest nie tylko kwestią zdrowia zwierząt, ale także istotnym aspektem ekonomicznym. Analizy kosztów i korzyści pokazują, że inwestycja w kontrolę mykotoksyn może być wysoce opłacalna. Straty wynikające z obecności mykotoksyn, takie jak spadek produkcji mleka, zwiększone koszty weterynaryjne i przedwczesne brakowanie krów, mogą znacząco przewyższać koszty prewencji. […]
Kulawizna u bydła mlecznego (choroba Mortellaro). Skuteczne zwalczanie zapalenia skóry palca dzięki naturalnemu rozwiązaniu
Biodevas Laboratoires opracowała PIETIX – rozwiązanie w 100% naturalne, mające na celu zwalczenie zapalenia skóry palca u bydła mlecznego.
Czynniki wpływające na kolonizację mikrobiomu i dojrzałość układu pokarmowego prosiąt oraz jego prawidłowe funkcjonowanie
Piśmiennictwo dr inż. Piotr Nowak Facebook0Tweet0LinkedIn0
Opieka stomatologiczna nad starszymi końmi
Piśmiennictwo lek. wet. Katarzyna FerenzGabinet weterynaryjny Końskie Zdrowie we Wrocławiu Facebook0Tweet0LinkedIn0
Praktyka w terenie – jak zabezpieczyć się na wypadek stanów zagrożenia życia lub zdrowia zwierzęcia
Piśmiennictwo mec. Anna SłowińskaVox Poland Pomoc PrawnaSzczecin Facebook0Tweet0LinkedIn0
Wiek ma ogromne znaczenie podczas stawiania diagnozy
Lek. wet. Justyna Domagała tytuł inżyniera zootechniki uzyskała w 2016 r., a tytuł lekarza weterynarii – w 2019 r. na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Po studiach swoją wiedzę poszerzała podczas stażu w Szpitalu dla Koni Equivet, w którym później uzyskała zatrudnienie. W latach 2021-2024 swoją pracę skupiała na internistycznym leczeniu koni oraz pogłębianiu wiedzy na […]
Echa 32. Kongresu Bujatrycznego w Cancun
Profilaktyka Kongres był również okazją do zaprezentowania kilku przełomowych produktów immunologicznych, które mają szansę wprowadzić na nowe tory prewencję znanych od lat jednostek chorobowych, sprawiających wiele kłopotów z punktu widzenia odchowu cieląt czy rozrodu. Mowa tu konkretnie o trzech nowych szczepionkach mających zastosowanie w profilaktyce Mycoplasma bovis, Cryptosporidium parvum czy wirusowej biegunki bydła (BVD). Nie […]