Specjalista poleca – Agata Niemiec
Piąta odsłona cyklu „Specjalista poleca” dotyczy marketingu i zarządzania w medycynie weterynaryjnej, dlatego swoimi TOP 3 artykułami na vetkompleksowo.pl podzieliła się z naszymi czytelnikami Agata Niemiec.
Agata Niemiec – ekspertka ds. komunikacji i wizerunku, właścicielka agencji PR – Image Line Communications oraz współautorka projektu szkoleniowego „Akademia Trzecie Piętro”(www.akademiatrzeciepietro.pl ). Pomaga firmom w kontaktach z mediami i zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych. Współpracuje z branżą weterynaryjną od kilku lat.
Nowoczesny marketing is king
Większość sądzi, że marketing weterynaryjny to działania służące jedynie zwiększaniu liczby klientów odwiedzających daną placówkę. Z pewnością jest on ukierunkowany na wzrost przychodów lecznic, ale w ramach marketingu wykonuje się całą listę różnych działań komunikacyjnych: PR-owe, CSR-owe, bardzo zmieniło się również ogólne postrzeganie branży weterynaryjnej. Branża bardzo mocno się rozwinęła pod kątem nowoczesnego marketingu.
W ramach nowoczesnych działań marketingowych trzeba „spinać” wiele procesów, aby lecznica skutecznie działała: system rezerwacyjny, rozwiązania cyfrowe w obsłudze klienta, dzięki którym wiele spraw załatwić można zdalnie – wszystko to pozwala zredukować koszty codziennej pracy lecznicy.
Tym, co definiuje charakter nowoczesnego marketingu, są kanały, za pomocą których przekaz dociera do klientów lecznic. Są to głównie media internetowe, w tym social-media. Dla mnie marketing nowoczesny opiera się na kilku nowych zasadach, wśród których
- Nie spekulujemy na temat klientów, nie kombinujemy, opieramy się na danych, badamy preferencje, pytamy klientów, analizujemy realne dane. Media społecznościowe doskonale nam w tym pomagają, gdyż analizują prawie wszystko.
- Nie korzystamy z tradycyjnej reklamy z górnolotnymi hasłami, liczy się ciekawy content i fakty, szczerość i autentyczność.
- Atrakcyjny kanał komunikacyjny przyciąga klientów; na przykład edukacyjny kanał marki na Tik Toku, ciekawy firmowy podcast czy intrygujący live z ekspertem, lekarzem weterynarii.
- I najważniejsza sprawa – wręcz wchodzimy w buty klienta.
Marketing cały czas się zmienia, bo zmieniają się klienci, dlatego należy śledzić wszystkie nowości, trendy, sprawdzone u innych, sposoby na docieranie do nowych klientów.
Z przyjemnością polecam artykuły ekspertów Weterynarii w Praktyce z obszaru marketingu, komunikacji i zarządzania. Oto moje typy :
Top 3 artykuły z dziedziny MARKETING I ZARZĄDZANIE Agaty Niemiec
1. Client bashing w weterynarii
Agata Niemiec ‒ „Poczekalniane” życia w lecznicach, przestrzeń wymiany prywatnych opinii i nieoficjalnych informacji: klientów o lekarzach, lekarzy o klientach. Proceder obgadywania kwitnie i jest zmorą każdej lecznicy. Klienci mówią o lekarzach, przenoszą dyskusję o lecznicach do Internetu, ale pojawi się również sytuacja odwrotna, kiedy lekarze obgadują swoich klientów. Pytanie, gdzie jest granica? Jak rozpoznać zjawisko, które nazywa się client bashing? Warto być czujnym, polecam przeczytać.
2. Wywiad z lek. wet. Anną Rzepką ‒ Nadal przyjeżdżam do przychodni jak do siebie
Agata Niemiec ‒ Lubię czytać wywiady z inspirującymi kobietami, które odważnie realizują swoje plany zawodowe i odnoszą sukcesy, są spełnione rodzinnie, są odważne, nie boja się zmiany. Co robią, kiedy przychodzi kusząca propozycja dołączenia do sieci placówek weterynaryjnych? Czy podjęcie takiej decyzji jest trudne? Co się wtedy zmienia? Jak funkcjonuje dotychczasowa niezależna lecznica w strukturze grupy? Warto przeczytać opinię i pierwsze wrażenia lek. wet. Anny Rzepki.
3. Czy lekarza weterynarii można oceniać w Internecie?
Agata Niemiec ‒ Wizerunek lekarza weterynarii kształtowany jest również na podstawie opinii, które wystawiają klienci na różnych portalach.
Pojawiają się zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie, na każdy komentarz warto odpowiedzieć. Podziękować za pozytywną opinię, zareagować na negatywny komentarz. Rodzi się pytanie, czy lekarz może bronić się przed niepochlebnymi opiniami w Internecie lub żądać usunięcia swojego profilu? Gdzie kończy się dozwolona krytyka, a zaczyna hejt?
To ważny temat, który coraz mocniej dotyka lekarzy i lecznice. Nie wolno pominąć.
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2638 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
XXVI MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA – Zdrowa krowa – zdrowe mleko
Mamy przyjemność zaprosić Państwa do uczestnictwa w XXVI MIĘDZYNARODOWEJ KONFERENCJI NAUKOWEJ „Zdrowa krowa – zdrowe mleko”, która odbędzie się w dniach 19-21 czerwca w Teatrze Zdrojowymw Polanicy-Zdroju przy ul. Parkowej 2. Facebook0Tweet0LinkedIn0
Posocznica cieląt wywołana przez E. coli. Kolisepticemia
Schorzenia wywołane E. coli są ważną przyczyną strat ekonomicznych w hodowli bydła. Na zachorowania wywoływane tym drobnoustrojem szczególnie podatne są cielęta w pierwszych tygodniach po urodzeniu. U młodych zwierząt zakażenia tym drobnoustrojem mogą przebiegać w postaci posocznicy oraz schorzeń biegunkowych. Posocznica wywołana przez szczepy E. coli jest jednostką chorobową notowaną rzadko, jednak w obiektach utrzymujących […]
Rozpoznawanie ciąży u świń w warunkach terenowych
Streszczenie Na farmach trzody chlewnej najczęstsza technika diagnozowania ciąży polega na: rozpoznaniu rui charakteryzującej się okresem tolerancji dla knura, kryciu i badaniu USG doppler między 28. a 45. dniem ciąży. Metoda ta jest precyzyjna, ale ograniczona z racji niemożności rozpoznania ciąży w ciągu dwóch, trzech tygodni po kryciu. USG działa na zasadzie emitowania i odbierania […]
Kiedy warto zlecić rozmaz krwi u koni?
Title When to perform a blood smear in horses? Streszczenie Rozmaz krwi jest badaniem dodatkowym, pozwalającym na ocenę morfologii erytrocytów, leukocytów i płytek krwi, jak również wykrycie pasożytów krwi, komórek młodocianych lub atypowych. U koni najważniejsze wskazania do wykonania rozmazu obejmują podejrzenie występowania pasożytów krwi oraz odchylenia w badaniu morfologicznym krwi. Wiarygodna ocena rozmazu jest […]
Wskazówki na wypadek widocznego niepowodzenia terapii antybiotykowej. Kryteria skutecznej terapii oraz kluczowe pytania jako 5 kroków drzewa analitycznego
Analiza oceny przypadków klinicznych przy podejrzeniu braku skuteczności działania antybiotyków. Jak powinno wyglądać drzewo decyzyjne i na jakie pytania należy podczas takiej analizy odpowiedzieć? Co zrobić, aby zwiększyć skuteczność terapii? Czasem wystarczy tylko odpowiedzieć na kilka prostych pytań. Z punktu widzenia hodowcy główne kryteria oceny terapii przeciwbakteryjnej to wyraźne złagodzenie, a następnie ustąpienie objawów klinicznych […]
Czarno na białym – mastitis okiem praktyka – rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim
Rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim, pracownikiem Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, specjalistą w dziedzinie profilaktyki i leczenia mastitis u krów, który w swoich badaniach zgłębia tematykę zapalenia gruczołu mlekowego u bydła, zarówno w aspekcie naukowym, jak i praktycznym. Większość zapaleń gruczołu mlekowego ma etiologię bakteryjną. Dlaczego, pomimo rozwoju mikrobiologii, medycyny weterynaryjnej i prowadzonych badań, […]
XVIII FORUM ZOOTECHNICZNO-WETERYNARYJNE: NOWE HORYZONTY W ROZRODZIE ZWIERZĄT
Na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu w dniach 18-19 kwietnia br. odbyło się XVIII Forum Zootechniczno-Weterynaryjne pod hasłem „Rozród zwierząt w dobie selekcji genomowej”. To wydarzenie zgromadziło liczne grono lekarzy weterynarii oraz hodowców, by omówić najnowsze osiągnięcia w dziedzinie hodowli i rozrodu zwierząt. Organizacja Forum była wspólnym przedsięwzięciem Poznańskiego Koła Polskiego Towarzystwa Zootechnicznego, Wielkopolskiego Oddziału Polskiego […]