Specjalista poleca – Agata Niemiec - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Specjalista poleca – Agata Niemiec

Agata Niemiec
Piąta odsłona cyklu „Specjalista poleca” dotyczy marketingu i zarządzania w medycynie weterynaryjnej, dlatego swoimi TOP 3 artykułami na vetkompleksowo.pl podzieliła się z naszymi czytelnikami Agata Niemiec.
Agata Niemiec – ekspertka ds. komunikacji i wizerunku, właścicielka agencji PR – Image Line Communications oraz współautorka projektu szkoleniowego „Akademia Trzecie Piętro”(www.akademiatrzeciepietro.pl ). Pomaga firmom w kontaktach z mediami i zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych. Współpracuje z branżą weterynaryjną od kilku lat.

Nowoczesny marketing is king

Większość sądzi, że marketing weterynaryjny to działania służące jedynie zwiększaniu liczby klientów odwiedzających daną placówkę. Z pewnością jest on ukierunkowany na wzrost przychodów lecznic, ale w ramach marketingu wykonuje się całą listę różnych działań komunikacyjnych: PR-owe, CSR-owe, bardzo zmieniło się również ogólne postrzeganie branży weterynaryjnej. Branża bardzo mocno się rozwinęła pod kątem nowoczesnego marketingu.

W ramach nowoczesnych działań marketingowych trzeba „spinać” wiele procesów, aby lecznica skutecznie działała: system rezerwacyjny, rozwiązania cyfrowe w obsłudze klienta, dzięki którym wiele spraw załatwić można zdalnie – wszystko to pozwala zredukować koszty codziennej pracy lecznicy.

Tym, co definiuje charakter nowoczesnego marketingu, są kanały, za pomocą których przekaz dociera do klientów lecznic. Są to głównie media internetowe, w tym social-media. Dla mnie marketing nowoczesny opiera się na kilku nowych zasadach, wśród których

  • Nie spekulujemy na temat klientów, nie kombinujemy, opieramy się na danych, badamy preferencje, pytamy klientów, analizujemy realne dane.  Media społecznościowe doskonale nam w tym pomagają, gdyż analizują prawie wszystko.
  • Nie korzystamy z tradycyjnej reklamy z górnolotnymi hasłami, liczy się ciekawy content i fakty, szczerość i autentyczność.
  • Atrakcyjny kanał komunikacyjny przyciąga klientów; na przykład edukacyjny kanał marki na Tik Toku, ciekawy firmowy podcast czy intrygujący live z ekspertem, lekarzem weterynarii.
  • I najważniejsza sprawa – wręcz wchodzimy w buty klienta.

Marketing cały czas się zmienia, bo zmieniają się klienci, dlatego należy śledzić wszystkie nowości, trendy, sprawdzone u innych, sposoby na docieranie do nowych klientów.

Z przyjemnością polecam artykuły ekspertów Weterynarii w Praktyce z obszaru marketingu, komunikacji i zarządzania. Oto moje typy :

Top 3 artykuły z dziedziny MARKETING I ZARZĄDZANIE Agaty Niemiec
1. Client bashing w weterynarii
agata niemiec
Kliknij w zdjęcie by przeczytać artykuł

Agata Niemiec ‒ „Poczekalniane” życia w lecznicach, przestrzeń wymiany prywatnych opinii i nieoficjalnych informacji: klientów o lekarzach, lekarzy o klientach. Proceder obgadywania kwitnie i jest zmorą każdej lecznicy. Klienci mówią o lekarzach, przenoszą dyskusję o lecznicach do Internetu, ale pojawi się również sytuacja odwrotna, kiedy lekarze obgadują swoich klientów. Pytanie, gdzie jest granica? Jak rozpoznać zjawisko, które nazywa się client bashing? Warto być czujnym, polecam przeczytać.

2. Wywiad z lek. wet. Anną Rzepką Nadal przyjeżdżam do przychodni jak do siebie
agata niemiec
Kliknij w zdjęcie by przeczytać artykuł

Agata Niemiec ‒ Lubię czytać wywiady z inspirującymi kobietami, które odważnie realizują swoje plany zawodowe i odnoszą sukcesy, są spełnione rodzinnie, są odważne, nie boja się zmiany. Co robią, kiedy przychodzi kusząca propozycja dołączenia do sieci placówek weterynaryjnych? Czy podjęcie takiej decyzji jest trudne? Co się wtedy zmienia? Jak funkcjonuje dotychczasowa niezależna lecznica w strukturze grupy? Warto przeczytać opinię i pierwsze wrażenia lek. wet. Anny Rzepki.

3. Czy lekarza weterynarii można oceniać w Internecie?
agata niemiec
Kliknij w zdjęcie by przeczytać artykuł

Agata Niemiec ‒ Wizerunek lekarza weterynarii kształtowany jest również na podstawie opinii, które wystawiają klienci na różnych portalach.
Pojawiają się zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie, na każdy komentarz warto odpowiedzieć. Podziękować za pozytywną opinię, zareagować na negatywny komentarz. Rodzi się pytanie, czy lekarz może bronić się przed niepochlebnymi opiniami w Internecie lub żądać usunięcia swojego profilu? Gdzie kończy się dozwolona krytyka, a zaczyna hejt?
To ważny temat, który coraz mocniej dotyka lekarzy i lecznice. Nie wolno pominąć.

Znajdź swoją kategorię

2638 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.