Jedno słowo warte więcej niż tysiąc obrazów, czyli o sile copywritingu dla lecznic weterynaryjnych - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Jedno słowo warte więcej niż tysiąc obrazów, czyli o sile copywritingu dla lecznic weterynaryjnych

6 powodów, dla których treści dla opiekunów muszą być dobrze napisane

  1. Odbiorca musi zrozumieć tekst.
  2. Tekst to też skuteczne SEO.
  3. Twoje treści też sprzedają Twoją usługę.
  4. Fakty są najważniejsze, publikuj tylko sprawdzone informacje.
  5. Pisząc, też edukujesz.
  6. Jesteś tym, co piszesz.

5 zasad, o których warto pamiętać, pisząc każdy tekst

Oto podsumowanie od Anny Wołodko:
  1. Zacznij od podstaw
    Grupa docelowa, temat i cel, jaki zamierzamy osiągnąć – gdyby każdy zaczynał od określenia tych trzech aspektów, Internet byłby przepełniony samymi dobrymi tekstami. Tymczasem wiele osób publikuje treści bez większego zastanowienia się nad sensem swoich działań. Brak określenia celu oraz dobrania mierników skuteczności (co chcemy uzyskać: sprzedać usługę? Zachęcić do zapisu na newsletter? Podbić zasięgi?) skutkuje tym, że nie jesteśmy nawet w stanie zweryfikować, czy nasze teksty copywriterskie są skuteczne.
  2. Pisz dla ludzi, pani Stasi
    Choć wiele mówi się o algorytmach (np. o pisaniu pod wyszukiwarki internetowe – SEO), nie można zapominać, że najważniejszy jest nasz odbiorca. Warto zadawać sobie pytania: czy to, co piszemy, jest przyjazne czytelnikowi? Jakiej wartości dostarcza mu nasz tekst? Jaki problem czytelnika rozwiązuje? Publikując treści specjalistyczne, warto też zadbać o to, aby były one przystępne dla laika (jeśli to on jest naszym czytelnikiem).
  3. Zadbaj o język
    Jakie są najczęstsze błędy językowe? Te, których jesteśmy niemal pewni. Potocyzmy, familiaryzmy, regionalizmy, błędy utarte w naszym środowisku. Praktyka pokazuje też, że własne błędy widzimy zdecydowanie rzadziej niż cudze. Przy większych projektach warto korzystać z pomocy korektora, a na co dzień wystarczy edytor tekstowy z autokorektą oraz… przeczytanie tekstu przed opublikowaniem.
  4. Nie sil się na oryginalność
    Oryginalność to domena raczej haseł reklamowych niż tekstów na www. Po tych drugich spodziewamy się tradycyjnej struktury: harmonijnego podziału na akapity, śródtytułów, ciągu przyczynowo-skutkowego w narracji. Przyjazna struktura nawiguje czytelnika po treści i ułatwia mu jej przyswojenie.
  5. Skracaj i upraszczaj
    Pisanie do Internetu zdecydowanie różni się od pisania książek. Użytkownik naszej strony www czy social mediów przyswaja nasze teksty, korzystając w dużej mierze ze smartfona. Mały ekran i duża liczba rozpraszaczy nie sprzyjają dłuższym treściom. Dlatego warto budować proste, krótkie zdania, a także stosować stronę czynną zamiast biernej. Warto zadbać o nagłówki, które będą określały tematykę artykułu czy akapitu, stosować wypunktowania i listy numerowane.
Agata Niemiec
Image Line Communications

copywritingu, copywritingu, copywritingu, copywritingu,copywritingu

Znajdź swoją kategorię

2643 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.