Lekarzu, odkryj moc reelsów – czyli co warto wiedzieć o rolkach na Instagramie? - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Lekarzu, odkryj moc reelsów – czyli co warto wiedzieć o rolkach na Instagramie?

Przypomnienie

§3

Informacja publiczna nie może:
1/ nosić cech reklamy;
2/ zawierać informacji cenowych.

Oczywiście nic nie zrobi się bez odpowiedniej koncepcji, czyli nawet wydawałoby się tak spontaniczne i dynamiczne narzędzie wymaga zaplanowania odpowiedniej strategii.

Może teraz zapytasz: skąd mam wiedzieć, co konkretnie chcą oglądać moi odbiorcy? Może dobrym pomysłem będzie nagranie takiej właśnie rolki, w której wprost ich o to zapytasz.

A co zrobić, jeżeli dopiero zaczynasz i jeszcze nie masz odbiorców? Zapytaj anwerthepublic.com! Znasz tę aplikację? Sprawdź koniecznie!

Jak działają algorytmy na IG?

A jeśli już przekonałam Cię do kręcenia rolek i mamy to za sobą, warto pamiętać o jeszcze jednym. O tym, czy nasze konto będzie popularne, zdecyduje algorytm oraz my sami – poprzez działanie. I to ważna część tego artykułu, bo to właśnie algorytm będzie promować Twoje rolki. Co na to wpływa?

Cel jest jeden – aby użytkownicy spędzali na Instagramie jak najwięcej czasu. Chodzi o to, aby oglądali, oglądali, oglądali… w nieskończoność. To oznacza nie tylko wyświetlanie reklam, ale także gromadzenie naszych danych. Taki cel przyświeca wszystkim mediom społecznościowym. O tym trzeba pamiętać, że wpadasz w sidła, które mają swój konkretny cel, ale Ty możesz też na nim skorzystać.

Istnieją cztery kluczowe czynniki mające wpływ na algorytm Instagrama, które zostały oficjalnie potwierdzone przez aplikację. Można o tym przeczytać wszędzie wielu źródłach. No to przypominam:

  1. Numer jeden to informacja o poście i jego formacie: czy jest to wideo, czy zdjęcie, kiedy zostało dodane i ile ma polubień.
  2. Po drugie, kim jest osoba, która dodała post – czy angażujesz się w udostępniane przez nią treści, czy jest twoim przyjacielem.
  3. Punkt trzeci to aktywność, czyli jakie treści przeglądasz, co czytasz i na co reagujesz
  4. Ostatnie: interakcje – czy lubisz i komentujesz posty danej osoby.

Algorytm promuje wideo i… uwaga! Pokazuje to osobom spoza grona Twoich obserwujących.

Polubienia posta czy reakcja na rolkę zwiększa się, jeśli wiemy, kiedy go udostępnić. Tutaj z pomocą przychodzi Ci META BUSINESS SUIT, znacie?

To kopalnia wiedzy o Twoich potencjalnych klientach. Koniecznie tam zajrzyj.

Możesz tam sprawdzić wszystko, np. kiedy Twoi odbiorcy są aktywni, i właśnie wtedy publikować.

Insta daje pierwszeństwo nowym udostępnieniom. Oznacza to, że na kolejność wyświetlania postów ma wpływ, kiedy zostało opublikowane zdjęcie. Platforma chce pokazywać swoim użytkownikom najnowsze publikacje. Oprócz odpowiednich godzin dodawania materiałów zwróć również uwagę na częstotliwość publikacji. Bądź aktywny. Zaplanuj sobie publikowanie rolek, ale pamiętaj, musisz to robić często, na nic Twoja robota, jeśli pokazujesz się raz na kilka dni. Wtedy algorytm Cię zapomni i nie pokaże Twojej najwspanialszej być może, rolki. Trochę taka kara za to, że jesteś nieaktywny. Coś o tym wiem, zniknęłam kiedyś na dwa miesiące, powrót był bolesny.

Do budowania popularności treści wykorzystywana jest aktywność użytkowników. Od tego, co najczęściej przeglądasz na Instagramie, zależy, co zobaczysz w kolejnych publikacjach. Jeśli często lajkujesz posty o psach i kotach lub weterynaryjne, to w kolejnych dniach będziesz widzieć więcej tej tematyki w zakładce „Eksploruj”.

Jeśli zależy Ci za zasięgach, utrzymuj relacje ze swoimi obserwatorami. Komentuj, udostępniaj, oznaczaj na zdjęciach, lajkuj, a także nie unikaj prywatnych wiadomości. Jeśli Twój obserwujący otrzyma miłą widomość, to będzie czuł się wyjątkowo. Angażuj się w kontakty z followersami i obserwuj osoby, z którymi utrzymujesz kontakt. Wiadomości prywatne także mają wpływ na postrzeganie przez Instagram Twojego zaangażowania w relacje. Ponadto ważna jest częstotliwość korzystania z aplikacji, regularne scrollowanie to znak dla Instagrama, że jesteś aktywny, gdy inni publikują posty. Spójne tematycznie i ciekawe publikacje zwiększają prawdopodobieństwo zapisania posta oraz prawdopodobieństwo jego udostępnienia.

Tak działa algorytm, nie mamy na to wpływu, sztuczna inteligencja wkracza w różnej formie. Musimy o tym pamiętać.

Jeżeli wiemy już, że naszym kontem rządzimy nie tylko my, a pan/pani algorytm, to warto wiedzieć, co może rozzłościć pana/panią algorytm i nie będzie z nami współpracować.

Znajdź swoją kategorię

2813 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy