Jedno słowo warte więcej niż tysiąc obrazów - o sile copywritingu

Jedno słowo warte więcej niż tysiąc obrazów, czyli o sile copywritingu dla lecznic weterynaryjnych

Kto lepszy – lekarz czy copywriter?

Podejdę do tematu przez mój PR-owy pryzmat. Copywriter potrafi napisać artykuł o wszystkim w sposób jasny, zrozumiały i taki, aby zachęcić klienta do przyjścia do lecznicy. Jest jednak kilka warunków, które musi spełnić: mieć lekkie pióro, bogate słownictwo i wiedzieć, z jakich źródeł korzystać. I jeszcze jedno, dobrze znać odbiorcę. Twierdzę jednak, że te umiejętności nie zawsze mogą wystarczyć. Co wtedy? Czy lekarz weterynarii potrafi napisać taki tekst?

Oczywiście, że tak. Powiem więcej – ma taką wiedzę, która powinna sprawić, że ten tekst będzie na bardzo wysokim poziomie. Dlaczego więc tak wielu z nich ich nie pisze?

Otóż odpowiedzi są proste:

skupiają się na wykonywaniu swojego zawodu,brak/szkoda im czasu, który mogą poświęcić na pomoc pacjentowi w gabinecie oraz zarabianie pieniędzy (co jest w pełni zrozumiałe),nie mają tzw. lekkiego pióra (trzeba się do tego przyznać),są zbyt szczegółowi, operują specjalistycznym słownictwem,nie wiedzą, o czym chce czytać odbiorca, nie znają go, nie potrafią do końca „wyczuć” jego potrzeb,nie wiedzą, jak działają roboty Google.

Lekarz ma bardzo dużą wiedzę specjalistyczną, ale nie zawsze potrafi „ubrać” temat w odpowiednie słowa czy używać prostego, lekkiego języka, który powinien być na dodatek przejrzysty dla robotów Google. Idealne sytuacje są dwie:

kiedy lekarz pisze teksty, a copywriter poprawia je pod kątem SEO,teksty weterynaryjne pisze lekarz-copywriter. Takich specjalistów nie ma wielu na rynku, ponieważ lekarze rzadko mają czas na pisanie.

W mojej praktyce zawodowej najczęściej miałam do czynienia z sytuacją, w której lekarz pisał tekst specjalistyczny (np. o chorobach lub ich profilaktyce), a nasz zespół copywriterów redagował tekst pod kątem SEO i upraszczał zdania, bo pisanie krótko i prosto jest wyrazem troski o czytelnika.

Większość lecznic ma strony internetowe, a tam przestrzeń do umieszczania wielu różnorodnych treści, ważnych dla klientów. W...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
zaloguj się zarejestruj się

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy