Jak z klientów lecznicy stworzyć Ambasadorów?
Internet
To teraz wchodzimy do ulubionego świata lecznic – Internetu, a konkretniej mediów społecznościowych i opinii w Internecie.
W Internecie buduje się swój wizerunek również poprzez opinie. Jak je pozyskać i zorganizować? Rekomendacje znajomych i rodziny oraz opinie w sieci są uważane za najbardziej wiarygodne źródła informacji o usługach. Dla lecznic oznacza to, że stara dobra poczta pantoflowa i jej nowsza wersja to dwie najbardziej efektywne metody pozyskiwania klientów. Problem polega na tym, że nie masz bezpośredniego wpływu na to, jakie komentarze się pojawiają, kiedy i gdzie. Możesz jednak wpływać na nie pośrednio – poprzez swoich Ambasadorów. Jak to zrobić?
Chcesz coś dostać? Poproś o to! Na koniec wizyty zwróć się do Klienta z prośbą o wystawienie opinii na Google. To normalna praktyka, klienci często naprawdę chcą Was pochwalić, ale zapominają o tym po wyjściu z lecznicy, warto więc im wysłać SMS-a z linkiem do Waszego profilu w Google.
Jak pozyskiwać Ambasadorów lecznicy poprzez Internet?
Moje podpowiedzi:
- Być obecnym w Internecie, wybierać odpowiednie kanały komunikacyjne, pokazać Klientowi, że jest się blisko (nie decydować się na wszystkie kanały, jakie istnieją, skoncentrować się na takich, które znasz i lubisz oraz znajdziesz na czas i energię na ich prowadzenie. Oczywiście ważnym kryterium jest to, aby był w nich również Twój Klient).
- Media społecznościowe „lubią” kontent wideo, wykorzystaj TikTok-a, YT, Instagram do komunikacji z Klientem. Ten doceni Twoją obecność, szczególnie młody Klient.
- Media społecznościowe lubią ludzi. Pokazuj zatem siebie, zespół i Waszą pracę „od kuchni”.
- Pokazuj, że masz poczucie humoru, korzystaj z tego środka w swoich komunikatach, to pozwala skracać dystans. Nie do końca jestem przekonana, że forma „Szanowni Państwo” jest dobra w social mediach.
- Daj coś od siebie, np. Porady z dr. Tomaszewskim w każdy piątek, czyli sesja pytań i odpowiedzi.
- Angażuj się w lokalną społeczność i jej sprawy, niech Cię dobrze znają w Twoim mieście.
I na koniec
Ambasador, czyli klient, który Cię lubi, to najlepsze wsparcie w sytuacji, kiedy zbiorą się czarne chmury nad Twoją lecznicą. Pamiętasz mój artykuł o kryzysach: Przygotuj Twoją lecznicę na kryzys, nie czekaj! („Weterynaria w Praktyce”, 7-8/2022, s. 10)? W kryzysie na pomoc zawsze przyjdą wierni, oddani Ambasadorzy, nawet jeżeli coś złego się dzieje, oni wiedzą, kim jesteś, jak profesjonalnie wykonujesz swój zawód, ufają Ci i mają dobre doświadczenia z lecznicą. Zapewniam, że staną za Tobą murem, przytoczą publicznie swoje pozytywne doświadczenia z wizyt w lecznicy. I nie będziesz musiała/musiał do nich dzwonić, oni będą wiedzieli, jaką rolę mają odegrać. Ambasador – to brzmi dumnie, a z dumy zawsze wynikają oczekiwane postawy. Teraz On zadba o Ciebie.
Klika sugestii
Wzrok – bądź schludny, czysty, niech Klient zapamięta Cię jako profesjonalistę, któremu warto powierzyć zdrowie swojego pupila; gabinet oraz poczekalnia niech będą przyjemne dla oka Klienta.
Słuch – postaraj się maksymalnie wyciszyć hałasy dobiegające z zewnątrz; zadbaj o przyjemną muzykę w poczekalni.
Węch – postaraj się, aby zapachy w poczekalni, gabinecie oraz toalecie były przyjemne. Przyjemny zapach buduje przyjemne skojarzenia i zdecydowanie przekonuje Klienta, że w tym miejscu warto przebywać i warto do niego wracać.
Smak – pyszna kawa lub herbata dla Klienta może go bardzo miło zaskoczyć i na długo pozostać w Jego pamięci.
Dotyk – przywitanie ma znaczenie. Mocny, pewny uścisk dłoni wiele mówi o osobie, prawda?
Podsumowanie
Podstawowe korzyści z wykorzystania ambasadorów w lecznicy to:
- wsparcie procesu budowania marki i wizerunku lecznicy,
- nadanie komunikacji „ludzkiej twarzy”,
- dodanie przekazom autentyczności i wiarygodności, a w efekcie zwiększenie zasięgu komunikacji w social mediach.
Jednym słowem – pracownik marketingu, który miesięcznie nic nie kosztuje.
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2608 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Podkliniczny niedobór wapnia i jego wpływ na wyniki rutynowych badań laboratoryjnych w różnych okresach laktacji u krów mlecznych
Sposoby szerzenia się choroby Pleuropneumonia szerzy się drogą aerogenną od świni do świni, trzoda chlewna jest bowiem głównym rezerwuarem zarazka. Inne gatunki zwierząt, takie jak bydło czy owce, mogą być przypadkowymi nosicielami App, jednak nie odgrywają istotnej roli w szerzeniu się tego drobnoustroju. Jest prawdopodobne, że pewną rolę w epizootiologii omawianej jednostki chorobowej odgrywać mogą […]
Podkliniczny niedobór wapnia i jego wpływ na wyniki rutynowych badań laboratoryjnych w różnych okresach laktacji u krów mlecznych
Sposoby szerzenia się choroby Pleuropneumonia szerzy się drogą aerogenną od świni do świni, trzoda chlewna jest bowiem głównym rezerwuarem zarazka. Inne gatunki zwierząt, takie jak bydło czy owce, mogą być przypadkowymi nosicielami App, jednak nie odgrywają istotnej roli w szerzeniu się tego drobnoustroju. Jest prawdopodobne, że pewną rolę w epizootiologii omawianej jednostki chorobowej odgrywać mogą […]
Szerzenie się, profilaktyka i terapia ważnych ekonomicznie chorób układu oddechowego świń (pleuropneumonia, mykoplazmowe zapalenie płuc)
Zapobieganie Profilaktyka pleuropneumonii musi być wielokierunkowa. Biorąc pod uwagę fakt, że wystąpienie choroby w stadach wrażliwych na zakażenie wiąże się zazwyczaj z wprowadzeniem do chlewni pozornie zdrowych nosicieli App, zasadniczym elementem w ochronie takich stad jest serologiczna kontrola wszystkich świń wprowadzanych do chlewni. W przypadku wprowadzania do stada App serododatniego zwierząt wolnych od App celowe […]
Wprowadzenie do stomatologii koni
Sondy (ryc. 3) umożliwiają dokładne oczyszczanie szpar międzyzębowych oraz fizjologicznie lub niefizjologicznie występujących nieregularności zębów. Tarniki stanowią kluczowe narzędzie pracy lekarzy weterynarii, którzy w swojej ofercie mają zabieg odontoplastyki. Jeszcze do niedawna zastosowanie znajdowały jedynie tarniki ręczne, w obecnych czasach, ze względu na dużą dostępność i przystępną cenę, coraz częściej stosowane są tarniki mechaniczne (ryc. […]
Wskazówki na wypadek widocznego niepowodzenia terapii antybiotykowej. Kryteria skutecznej terapii oraz kluczowe pytania jako 5 kroków drzewa analitycznego
Czynniki powiązane z użyciem antybiotyku w terapii: Czy wybór antybiotyku opierał się na badaniach klinicznych i dodatkowych (diagnoza, antybiogram)? Sprawdź odpowiedź na pytanie 3. Farmakokinetyka/farmakodynamika wybranego antybiotyku? Koncentracja i czas działania antybiotyku w zakażonej tkance a efektywność w stosunku do czynnika bakteryjnego wywołującego chorobę (spektrum działania antybiotyku, wrażliwość z antybiogramu – odpowiedzi na pytanie 3.). […]
Czarno na białym – mastitis okiem praktyka – rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim
Rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim, pracownikiem Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, specjalistą w dziedzinie profilaktyki i leczenia mastitis u krów, który w swoich badaniach zgłębia tematykę zapalenia gruczołu mlekowego u bydła, zarówno w aspekcie naukowym, jak i praktycznym. Większość zapaleń gruczołu mlekowego ma etiologię bakteryjną. Dlaczego, pomimo rozwoju mikrobiologii, medycyny weterynaryjnej i prowadzonych badań, […]
XVIII FORUM ZOOTECHNICZNO-WETERYNARYJNE: NOWE HORYZONTY W ROZRODZIE ZWIERZĄT
Na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu w dniach 18-19 kwietnia br. odbyło się XVIII Forum Zootechniczno-Weterynaryjne pod hasłem „Rozród zwierząt w dobie selekcji genomowej”. To wydarzenie zgromadziło liczne grono lekarzy weterynarii oraz hodowców, by omówić najnowsze osiągnięcia w dziedzinie hodowli i rozrodu zwierząt. Organizacja Forum była wspólnym przedsięwzięciem Poznańskiego Koła Polskiego Towarzystwa Zootechnicznego, Wielkopolskiego Oddziału Polskiego […]