Jak z klientów lecznicy stworzyć Ambasadorów?
Agata Niemiec Image Line Communications.
Ekspertka ds. komunikacji i wizerunku, właścicielka agencji PR – Image Line Communications.
Od początku pracy zawodowej specjalizuje się w budowaniu pozytywnego wizerunku firm i instytucji, skutecznej komunikacji, zapewnia wsparcie m.in. firmom z branży medycznej, weterynaryjnej, motoryzacyjnej.
Prowadzi szkolenia w ramach projektu Akademia Trzecie Piętro, www.akademiatrzeciepietro.pl, jest współautorką projektu Kobiety Weterynarii.
Kto nie marzy o pięknej, wiernej miłości?
No chyba każdy. To piękne uczucie pozwala nam lepiej funkcjonować w życiu prywatnym i zawodowym, a to, jak ważne ono jest, uświadamiamy sobie szczególnie wtedy, kiedy przychodzą ciężkie dni.
Żeby go doświadczyć, musisz, po pierwsze – trafić na odpowiednią osobę, a po drugie – musisz się mocno starać i dbać o tę relację. Dbanie to słowo klucz. Będzie się tutaj powtarzać kilka razy.
Podobnie jest w biznesie.
Każda lecznica potrzebuje klientów. Nie da się zaprzeczyć, że potrzebuje też stałych klientów. To oni zapewniają firmie stabilność finansową, a ta z kolei umożliwia dalszy rozwój. Regularne wizyty stałego klienta to jednak niewiele w porównaniu z tym, co dać Ci może Ambasador marki. Co zrobić, by klient się nim stał i co możesz na tym zyskać? Tego dowiesz się z mojego tekstu.
Stały klient to taki, który regularnie odwiedza Twoją lecznicę. Być może przychodzi do Ciebie z przyzwyczajenia lub tylko dlatego, że ma blisko, być może motywem jego wizyt są korzystne ceny. Może jednak prowadzisz ciekawy marketing, nie pozwalasz o sobie zapomnieć, masz stały kontakt z klientem, wysyłasz mu maile, SMS-y, prowadzisz komunikację na fanpage’u. Świetnie, lecz to nie czyni go jeszcze Ambasadorem. Ale jeżeli jest to klient, który oprócz jakości świadczonych usług weterynaryjnych docenia rozmowy i kontakty z Tobą, wizyty traktuje jako przyjemne doświadczenie, poleca Cię swoim znajomym – oto i On, ambasador, którego można pozazdrościć! I o takich klientów trzeba wyjątkowo dbać.
Ambasador, czyli kto? Klient lecznicy, ale:
- Klient, który odbywa często wizyty, to ważne, bo zna lecznicę.
- Klient, który dobrze zna lekarza, a lecznica ma wiedzę o kliencie, wytworzyła się relacja.
- Klient, który jest aktywny w mediach społecznościowych.
- Klient, który chętnie podejmuje aktywność promocyjną: sam od siebie poleca lecznicę i lekarza.
- Klient, który chętnie podejmuje się działań, które są w wyniku akcji promocyjnej lecznicy, np. „Przyjdź na dnie otwarte”, „Sprawdź kondycję swojego pupila”, „Bądź z nami i świętuj nasze urodziny”, jest zawsze aktywny.
- Klient, który w sytuacji kryzysowej pomoże, będzie wspierać dobrym słowem w komunikacji publicznej.
Marketing szeptany (ang. word-of-mouth)
W branży weterynaryjnej często wykorzystywana forma promocji oparta na wzajemnym doradzaniu i polecaniu usług lekarza i lecznicy. Podczas prywatnej rozmowy lub za pośrednictwem Internetu klienci dzielą się swoją opinią na temat lekarza i jakości jego usług. Często wykorzystywana w grupach na FB.
Ale co to tak naprawdę znaczy?
Proponuję, aby przypomnieć sobie, gdzie przebiegają punkty „styku” klienta z lecznicą, jest ich sporo:
- gabinet,
- media społecznościowe,
- kontakt przy telefonicznej rejestracji,
- strona internetowa/blog,
- opinie w Internecie,
- rozmowy ze znajomymi.
Pierwszy kontakt nowego klienta z lecznicą odbywa się często w obszarach uwzględnionych w dwóch ostatnich punktach, czyli poprzez opinie w Internecie i rozmowy ze znajomymi. Ty nie masz na to bezpośredniego wpływu. I tutaj właśnie otwiera się ogromne pole dla Ambasadorów, którzy mają w takich relacjach ogromne znaczenie.
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2577 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Antybiotykoterapia u świń – repetytorium. Charakterystyka pochodnych pleuromutyliny i tetracyklin
Streszczenie W artykule przedstawiono najważniejsze dane dotyczące zastosowania leków z grup pochodnych pleuromutyliny i tetracyklin u świń. Pochodne pleuromutyliny i tetracykliny znajdują szerokie zastosowanie w leczeniu chorób świń. Wpływ na to mają stosunkowo szerokie spektrum działania, korzystne właściwości farmakokinetyczne oraz niewiele działań niepożądanych. Słowa kluczowe antybiotykoterapia, świnie, pochodne pleuromutyliny, tetracykliny Keywords antibiotic therapy, pigs, pleuromutili...
System Ovsynch w leczeniu powtarzających się rui u bydła
Streszczenie W dynamicznie rozwijającej się hodowli bydła mlecznego efektywne zarządzanie cyklem rujowym jest kluczowym elementem do osiągania wysokich wskaźników reprodukcyjnych w stadzie. Różnorodne czynniki, takie jak funkcja endokrynna podwzgórza i przysadki, warunki utrzymania, żywienia oraz błędy w zarządzaniu zdrowiem stada, mogą wpływać na zaburzenia płodności u krów. W ostatnich latach zauważalny jest wzrost wykorzystania hormonów […]
Antybiotykoterapia u świń – repetytorium. Charakterystyka pochodnych pleuromutyliny i tetracyklin
Streszczenie W artykule przedstawiono najważniejsze dane dotyczące zastosowania leków z grup pochodnych pleuromutyliny i tetracyklin u świń. Pochodne pleuromutyliny i tetracykliny znajdują szerokie zastosowanie w leczeniu chorób świń. Wpływ na to mają stosunkowo szerokie spektrum działania, korzystne właściwości farmakokinetyczne oraz niewiele działań niepożądanych. Słowa kluczowe antybiotykoterapia, świnie, pochodne pleuromutyliny, tetracykliny Keywords antibiotic therapy, pigs, pleuromutili...
Opieka nad źrebną klaczą
Streszczenie Właściwa opieka decyduje nie tylko o stanie zdrowia matki, ale również o prawidłowym rozwoju płodu oraz może wpływać na ewentualne komplikacje przy porodzie. W artykule pokrótce opisano, jak dbać o dobrostan ciężarnej klaczy. Słowa kluczowe klacz, źrebię, ciąża, poród Keywords mare, foal, pregnancy, parturition Facebook0Tweet0LinkedIn0
Świadczenie usług poza siedzibą. Sprawdź, kiedy możesz pozostawić leki w gospodarstwie w celu leczenia zwierząt
Świadczenie usług poza siedzibą zakładu leczniczego dla zwierząt wiąże się niejednokrotnie z podjęciem leczenia i koniecznością zastosowania leków wobec zwierząt gospodarskich czy hodowlanych. Przeczytaj, jakich leków nie należy pozostawiać u właścicieli zwierząt i jak na ten temat wypowiada się orzecznictwo sądowe. Zgoda na świadczenie usług poza siedzibą Pamiętaj, że zgłoszenie chęci skorzystania z usług lekarza […]
Nauka ma pobudzać do ciekawości i poszukiwania
dr Bartłomiej M. Jaśkowski – absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, gdzie pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Rozrodu z Kliniką Zwierząt Gospodarskich. W działalności naukowej skupia się na rozrodzie bydła, a jego zainteresowania są związane z nieznanymi elementami regulacji jajnika. Należy do rodziny o weterynaryjnych i naukowych tradycjach. W wolnych chwilach lubi sięgnąć po dobry […]
Postępy w leczeniu i opiece nad cielętami
W grudniu odbyła się Międzynarodowa Konferencja „Postępy w leczeniu i opiece nad cielętami”. Prelegenci przyjechali do Wrocławia na zaproszenie prof. dr. hab. Tadeusza Stefaniaka. Konferencja odbyła się w Auli Jana Pawła II Uniwersytetu Przyrodniczego przy pl. Grunwaldzki 24. Organizatorami byli Zakład Immunologii i Prewencji Weterynaryjnej Wydziału Medycyny Weterynaryjnej, Sekcja Neonatologii PTNW, Sekcja Fizjologii i Patologii […]