Sympatyczna pani doktor od kotka czy ekspert medycyny weterynaryjnej? Jak budować markę osobistą lekarza weterynarii? - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Sympatyczna pani doktor od kotka czy ekspert medycyny weterynaryjnej? Jak budować markę osobistą lekarza weterynarii?

Ekspert, Prelegent, Wykładowca – archetyp Mędrca

Od lat obserwuję poczynania w sieci dr Pomorskiej-Handwerker, cenionej ekspertki w dziedzinie dermatologii weterynaryjnej, założycielki Polikliniki Lubelskiej i Akademii Dermatologii Weterynaryjnej, która od 10 lat prowadzi szkolenia i kursy dla lekarzy weterynarii.

Dr Dorota doskonale wykorzystuje media społecznościowe do zarządzania marką osobistą, którą stworzyła, zanim media społecznościowe okrzyknęły swój triumf. Od kilkunastu lat jest cenionym ekspertem, wykładowcą, współpracuje z wieloma firmami, jest autorką polskich i zagranicznych artykułów z dziedziny dermatologii weterynaryjnej. Media społecznościowe niejako dołączyły na jej drodze rozwoju i te dwa światy żyją w doskonałej symbiozie. Dorota Pomorska-Handwerker aktywnie wspiera różne aktywności kobiet w obszarze rozwoju zawodowego. To też jej świadomy wybór.

Moja marka osobista powstawała „nieświadomie”. Pracuję w zawodzie lekarza weterynarii od ponad 20 lat, wiec więcej czasu stanowiła moja praca „bez mediów społecznościowych”. Ale gdy one powstały, uznałam, że są bardzo dobrym i pomocnym narzędziem informacyjnym. Głównie używam ich, by mówić o mojej pracy lekarza, ale również wykładowcy i organizatora różnych spotkań dla lekarzy weterynarii. Czasami zasięg mediów mnie aż zadziwia. Staram się korzystać z nich coraz bardziej świadomie. Jednak czasami są one dla mnie ogromnym „zjadaczem czasu”.
W budowaniu mojej marki staram się być autentyczna i konsekwentna w tym, co pokazuję – czyli specjalizację – dermatologię weterynaryjną. Staram wyróżnić się na tle innych ekspertów w tej dziedzinie. Korzystam z podpowiedzi ekspertów, którzy zajmują się tym zawodowo – podsumowuje.

Na pytanie: Co lubisz w mediach społecznościowych? odpowiada z uśmiechem:

Lubię, jak jest pokazywana „praca od kuchni” i ludzkie oblicze „pokazującego”. Uważam, że ludzie lubią widzieć swoich bohaterów, więc warto pokazywać im siebie – szczególnie w sposób autentyczny.”

W mediach społecznościowych na FB działa na dwóch profilach: @Poliklinika i @Akademia Dermatologii Wet.

Kiedy przyglądam się pracy Doroty, Agnieszki i Ani, nie mam wątpliwości, że mówi się o nich: profesjonalistka, ekspertka, dobra szefowa, kreatywna liderka, kompetentna, rozumie klientów, wskazuje kierunki innym, jest nastawiona na rozwój.

Dużo zrobiły same, żeby je tak postrzegano. Za to wielkie brawa i uznanie!

Wizerunek to jest marka i potrzebna jest w nim wiarygodna legenda. I wcale nie chodzi o zmyślanie historii i niewiarygodnych zdarzeń w swojej biografii – oj nie!

To o co chodzi? O prawdę, autentyczność, eksponowanie tego, co tworzy ciebie jako człowieka, co buduje twój charakter.

Kiedy mnie zapytacie, dlaczego wybrałam te osoby do mojego tekstu, odpowiedź będzie prosta. Są markami osobistymi – wyrazistymi, prostymi do odczytania, z określonymi celami i sposobem komunikowania się. Są widoczne, wiemy, jakie mają kompetencje, czego możemy się po nich spodziewać, stają się niejako nam bliskie i lubimy je.

A to wszystko sprawiły ich marki osobiste, stąd marka osobista jest tak ważna w weterynarii. Dlatego działaj już dzisiaj, rozpocznij swoją przygodę, to nie jest krótki romans, to miłość na całe życie. Jeśli dobrze to rozegrasz. Powodzenia.

Agata Niemiec
ekspert ds. komunikacji,
PR – Image Line Communications

Znajdź swoją kategorię

2814 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy