Redukcja napięcia emocjonalnego w poczekalni gabinetu weterynaryjnego po wyjściu agresywnego pacjenta - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Redukcja napięcia emocjonalnego w poczekalni gabinetu weterynaryjnego po wyjściu agresywnego pacjenta

Jak uniknąć zbędnego wzrostu stresu w poczekalni i co zrobić, aby go zredukować, jeśli się podniesie?

W wielu gabinetach umawianie wizyt na konkretną godzinę jest już na porządku dziennym. Usprawnia to zarówno pracę lekarzy weterynarii, zmniejsza tłok w poczekalni oraz, co za tym idzie – nie powoduje wzrostu napięcia u oczekujących pacjentów w tak dużym stopniu, jak przy dłuższym oczekiwaniu. Dobrą praktyką jest także rozdzielenie poczekalni na psią i kocią, jeśli klinika ma takie możliwości. Oddzielenie od zapachów innych gatunków pomoże zwierzętom w spokoju oczekiwać na wizytę, a także ograniczy ilość zapachów. Alternatywą może być aromatyzacja lecznicy. Jej celem jest neutralizacja przykrych woni. Dodatkowo zapachy do gabinetu weterynaryjnego redukują poziom stresu, a tym samym poprawiają nastrój zwierząt i ich właścicieli. Poczekalnia u weterynarza jest miejscem szczególnie ważnym, dlatego powinna przyjemnie pachnieć.

W przypadku, kiedy już dojdzie do wzrostu napięcia, należy jak najszybciej podjąć działania, aby poziom stresu obniżyć, W przypadku kontaktu z pacjentem wykazującym agresję, należy jak najszybciej skutecznie odciąć zwierzę od negatywnego bodźca. W ramkach po lewej stronie zostały przedstawione proponowane rozwiązania dla psów oraz kotów jako głównych pacjentów gabinetu weterynaryjnego omawianych w artykule.

Podsumowanie

Napięcie emocjonalne u zwierząt w poczekalni weterynaryjnej może zmieniać zachowanie pozostałych zwierząt. Stres jest zjawiskiem, które ma na celu przywrócenie organizmu do stanu pierwotnej równowagi w sytuacjach, które zagrażają życiu lub zdrowiu zwierzęcia. Zwierzęta tak samo jak ludzie reagują emocjonalnie na sytuacje stresowe, ich organizmy posługują się przy tym określonymi schematami charakterystycznymi dla danego gatunku. Charakteryzują się dużo bardziej wyczulonymi zmysłami od ludzi, przez co odbierają więcej sygnałów niż człowiek. W gabinetach wprowadza się już działania mające na celu zmniejszenie poziomu...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
zaloguj się zarejestruj się

Znajdź swoją kategorię

2640 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.