Co to znaczy dobry serwis dla klientów? – cz. I
To pytanie, jakie zadajemy sobie każdego dnia, po każdej wizycie. Czy klient był zadowolony, czy ponownie skorzysta z usług naszego ZLZ? W pracy w zawodzie usługowym zdobywanie klientów to podstawa naszej ekonomicznej egzystencji na wolnym rynku. Bez klientów nie ma biznesu. Nasza konkurencja też nie śpi.
Współczesny klient jest coraz bardziej wymagający, a dzięki internetowi – także dość dobrze zorientowany w ofercie rynkowej. Strategia każdej firmy usługowej na rynku opiera się na zdobyciu i utrzymaniu klientów, nabywców swojej usługi. Zanim przystąpimy do rozważań nad jakością naszego serwisu, zapoznajmy się z krótką relacją niezadowolonej klientki:
„Udałam się na umówioną wizytę do ZLZ »A«”, aby przeprowadzić roczne zabiegi profilaktyczne suki oraz umówić się na zabieg sterylizacji. Wizyta była umówiona ok. tygodnia wcześniej. Cena za usługę (120 zł) oraz godzina wizyty były również uzgodnione i byłam pewna, że wszystko odbędzie się bez problemów. Po przybyciu do ZLZ okazało się jednak, że będę musiała na swoją wizytę poczekać ok. 30-40 minut, mimo że przyszłam ok. 5 minut przed umówioną godziną. Nikt z dwóch pracowników, jacy krzątali się po poczekalni, nie zainteresował się moją sytuacją, nie przeprosił za zaistniałą sytuację i nie wyjaśnił przyczyny, nie zaproponował nic, czym mogłabym się zająć, czekając na wizytę.
Nie mając co ze sobą zrobić, postanowiłam wyjść z ZLZ i wrócić za 30 minut. Idąc ulicą, zauważyłam tablicę kolejnego ZLZ – »B«. Postanowiłam wejść do niego i zapytać, czy przypadkiem nie załatwię zaplanowanej wizyty. Niestety okazało się, że również tutaj muszę poczekać ok. 30 minut. Jednak tutaj pracownica od razu zaproponowała, abym spoczęła, a także zapytała, czy podać kawę lub herbatę. Na stoliku leżała prasa do poczytania. Skuszona tym miłym dla mnie przyjęciem, postanowiłam zostać i poczekać. Cena usługi była na podobnym poziomie, jaki zaproponowano mi w ZLZ »A«. ZLZ »A« na dobre stracił klienta. Stało się tak nie dlatego, że Z...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
zaloguj sięlub
zarejestruj sięMogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2773 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Dzisiaj świętujemy dzień zwierząt hodowlanych
Od 1983 roku obchodzimy Światowy Dzień Zwierząt Hodowlanych. W tym dniu chcemy zwrócić szczególną uwagę na dobrostan zarówno koni, bydła jak i trzody chlewnej. Z okazji dzisiejszego święta przygotowaliśmy dla was listę artykułów, które pomogą wam zadbać o lepsze samopoczucie powyższych zwierząt. Trzoda chlewna Bydło Konie Jeżeli zainteresował cię ten artykuł i chcesz mieć nieograniczony […]
Syndrom oddechowy bydła – cz. 2. Znaczenie odpowiedzi zapalnej w przebiegu BRD
Zapalenie jest ważnym objawem chorób układu oddechowego u zwierząt domowych. Pierwszy etap odpowiedzi zapalnej składa się ze zdarzenia inicjującego, takiego jak np. infekcja patogenem. Wywołuje to sekwencję zdarzeń, która powoduje stan zapalny i aktywację wrodzonego i adaptacyjnego układu odporności. Klasyczne cechy stanu zapalnego obejmują: rubor (zaczerwienienie), tumor (obrzęk), calor (ciepło) i dolor (ból) i stają […]
Diagnostyka ultrasonograficzna ciąży u loch
Streszczenie Badanie ultrasonograficzne w celu pozytywnego rozpoznania ciąży opiera się na zdolności do uwidocznienia licznych pęcherzy płodowych wypełnionych aechogenicznym płynem w macicy. Są one najlepiej widoczne w okresie od 24. do 35. dnia ciąży. Ze względu na zmniejszającą się ilość płynów w pęcherzach płodowych, wzrost płodu i pojawienie się kości, nie powinno się diagnozować ciąży […]
Syndrom wrzodów żołądka koni – podsumowanie wytycznych panelu ekspertów ECEIM 2015
Streszczenie W 1999 r. nastąpiła intensyfikacja badań zmierzających do wyjaśnienia patofizjologii procesu wrzodów żołądka u koniowatych i jednocześnie po raz pierwszy zaproponowano określenie „syndrom wrzodów żołądka koni” (Equine Gastric Ulcer Syndrome – EGUS), jako najbardziej odpowiadający etiologii tej choroby. Abstract In 1999, the research on gastric ulcers patophysiology in horses was in full progress. In […]
Eliminacja zwierząt ze względu na stan chorobowy – przekonaj się, czy musi być dokonywana po potwierdzeniu przez lekarza weterynarii
W artykule wskazano różne przypadki związane z eutanazją zwierząt, w tym dokonywaną na terenach leśnych gmin w oparciu o orzecznictwo sądowe administracyjne, a także Kodeks Etyki Lekarza Weterynarii oraz przepisy ustawowe dotyczące zakładów leczniczych dla zwierząt. Sprawdź, kiedy eliminacja zwierząt może być dokonywana po pisemnym potwierdzeniu przez lekarza, a kiedy nie wymaga się takiego potwierdzenia. […]
„Relacje, które zbudowałam zarówno z partnerami zewnętrznymi, jak i z innymi członkami IVSA są nieocenionym wsparciem, pomagającym w realizacji ambitnych celów” – wywiad z Liwią Arbatowską, Prezydent IVSA Poland
Liwia Arbatowska – studentka 4 roku weterynarii na Wydziale Medycyny Weterynaryjnej Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, Prezydent IVSA Lublin oraz IVSA Poland w latach 2023-2025. Poza działalnością w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Studentów Weterynarii, pełni funkcję koordynatorki ds. kół naukowych w Radzie Uczelnianej Samorządu Studenckiego Uniwersytetu Przyrdoniczego w Lublinie oraz radnej w Radzie Studentów Lublina. Członkini Polskiego Stowarzyszenia […]
Echa 32. Kongresu Bujatrycznego w Cancun
Po raz kolejny odbył się Światowy Kongres Bujatryczny. Tym razem jego 32. edycja miała miejsce w tropikalnym Cancun w Meksyku. Ta cykliczna impreza miała swoją premierę w 1960 roku w Hanowerze i co 2 lata (z jedynym wyjątkiem podczas trwania pandemii COVID-19) gromadzi w jednym miejscu bujatrów z całego świata. Podczas tegorocznej edycji do miasta […]