Zakład leczniczy dla zwierząt – rozważania na temat rentowności i zysku. Cz. IV - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Zakład leczniczy dla zwierząt – rozważania na temat rentowności i zysku. Cz. IV

Jak już wspomniano w poprzedniej części artykułu, najistotniejszym elementem decydującym o wyborze danego ZLZ przez klienta jest jego odległość od miejsca zamieszkania klienta – im bliżej, tym lepiej, a 80% klientów będzie docierać do ZLZ z promienia ok. 1-5 kilometrów. Zasada ta ma mniejsze znaczenie w przypadku praktyk zajmujących się dużymi fermami zwierząt gospodarskich (drób, trzoda chlewna, bydło) lub praktyk świadczących wysoko wyspecjalizowane usługi. Do takich praktyk klienci będą docierać ze znacznie większego promienia. W tych wypadkach analizowany obszar powinien obejmować co najmniej obszar powiatu, województwa lub regionu.Aby spełnić wymóg punktu 2 (tab. 1), praktyka powinna znajdować się odpowiednio długo na rynku. Pierwsze prawo marketingu mówi, że lepiej być pierwszym niż lepszym. Im dłużej praktyka funkcjonuje, tym więcej ludzi o niej wie. Oczywiście opinia odnośnie do zakładu leczniczego dla zwierząt może być zarówno pozytywna, jak i negatywna. Nie bez znaczenia w tym zakresie jest również doświadczenie personelu, które ma wpływ na postrzegane przez klientów ZLZ i jest często kojarzone z długim stażem działalności na rynku.Zakres oferowanego serwisu – istotne jest, aby klientowi oferować jak najszerszy zakres usług, tak aby nie musiał badania krwi załatwiać gdzie indziej, podobnie jak RTG, a leków kupować w aptece, podobnie jak karmy w sklepie zoologicznym za rogiem. W przypadku gdy praktyka zamierza zajmować się zwierzętami towarzyszącymi, konkurentem nie będzie kolega, który zajmuje się tylko chorobami drobiu, ani kolega, który zajmuje się tylko zwierzętami gospodarskimi, ale będzie nim na pewno kolega, który prowadzi praktykę mieszaną. Generalnie tym większa jest wartość konkurenta, im szerszy jest jego zakres oferowanych usług, oczywiście w analizowanej niszy rynkowej.Jakość personelu, jego liczba, kompetencje i zachowanie w stosunku do klientów – jak dowodzą badania statystyczne, jakość personelu odgrywa najistotniejszą rolę w podjęciu ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
zaloguj się zarejestruj się

Znajdź swoją kategorię

2616 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.