Własna praktyka weterynaryjna – wyobrażenia a rzeczywistość – cz. III. Poprawa rentowności i stymulowanie wzrostu w praktyce weterynaryjnej

Własna praktyka weterynaryjna – wyobrażenia a rzeczywistość – cz. III. Poprawa rentowności i stymulowanie wzrostu w praktyce weterynaryjnej

Mówiąc językiem matematyki zarządczej – potrzebne będą dane wolumetryczne, przy czym słowo „wolumetryczne” ma nieco inne znaczenie niż w przypadku obrazowania radiologicznego, skąd znamy pojęcie. Ustaliliśmy dotąd, że samo uruchomienie i następnie zarządzanie odnoszącą sukcesy praktyką weterynaryjną wymaga kompleksowego podejścia do strategii marketingowych i sprzedażowych. Koncepcje należy dostosować do unikalnych potrzeb nie tylko docelowych pacjentów, ale i właścicieli zwierząt. To pierwsza prawda, którą do pewnego momentu trudno zaakceptować. Mimo niesienia pomocy pacjentom zwierzęcym pracujemy także z człowiekiem. I to do niego właśnie wiele działań musimy (tak, musimy, tu nie ma wyboru), kierować. O podejściu „jakoś to będzie” wypada z godnością zapomnieć.

Dwa ważne typy wskaźników KPI

Jeśli oceniamy wyłącznie wskaźniki KPI, które mierzą wyniki historyczne, możemy otrzymać niepełny lub zbyt dobry albo zbyt zły obraz naszej działalności (statystyczne odchylenie standardowe). Jeśli chcemy umożliwić sobie przewidywalny i kontrolowany wzrost biznesu, a w modelu idealnym rozwiązywać problemy przed ich wystąpieniem i podejmować decyzje oparte na danych, musimy rozróżnić strategiczne, długofalowe (wybiegające w przyszłość) i operacyjne, krótkoterminowe (historyczne) wskaźniki KPI.

Innymi słowy – KPI historyczne należą do świata faktów, a KPI strategiczne należą do świata wyobrażeń o naszej praktyce.

Odnosząca sukcesy firma weterynaryjna musi uwzględnić oba typy wskaźników w swojej strategii ustalania celów, aby zapewnić stały wzrost w przyszłości.

Długofalowe wskaźniki KPI

– wskaźniki strategiczne to metryki, które pomagają przewidzieć przyszły stan zarządczy praktyki.

Przyjmując, że naszym celem jest zwiększenie liczby wizyt, miary strategiczne mogą obejmować liczbę nowych wizyt zaplanowanych na nadchodzący okres lub procent obecnych klientów, którzy zapisują się z pacjentami na obowiązkowe szczepienia. Ponieważ wskaźniki miary są i będą z...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.
zaloguj się zarejestruj się

Znajdź swoją kategorię

2814 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy