Zarządzanie portfelem praktyki weterynaryjnej – rozumienie liczb, pojęć ekonomicznych i finansowe aspekty działalności

Zarządzanie portfelem praktyki weterynaryjnej – rozumienie liczb, pojęć ekonomicznych i finansowe aspekty działalności

Opracujmy zatem komplementarnie przystosowany do polskich warunków cykl życia praktyki weterynaryjnej małych zwierząt w analogii do cyklu życia produktu. Czym się różnimy wobec modelu przywołanego na początku artykułu? Jakie są podobieństwa? Czy kiedykolwiek patrzyliśmy na nasz biznes z takiej perspektywy, jakby był on po prostu produktem na rynku? Takie spojrzenie może doprowadzić do niezwykle odkrywczych, ale też całkiem zaskakujących wniosków. Oczywiście pod nieustannie aktualnym warunkiem, że jesteśmy na to spojrzenie gotowi, a wnioski będziemy potrafili dostrzec.

Faza wprowadzenia na rynek:

opracowanie koncepcji nowej praktyki,

przejście przez dokumentologię, rekrutację, uzyskanie niezbędnych certyfikatów i pozwoleń,

stworzenie strategii marketingowej i planu rozwoju.

Faza wzrostu sprzedaży:

wprowadzenie praktyki na rynek lokalny (w miejscu świadczenia usług) i do przestrzeni wirtualnej (internetowej),

przejście przez umowy dystrybucyjne, negocjacja i renegocjacja obszarów zaopatrzenia bieżącego i zaplecza narzędziowego,

stopniowy wzrost sprzedaży i popularności praktyki.

Faza dojrzałości rynkowej:

praktyka osiąga szczyt sprzedaży i stabilną pozycję na rynku,

firma koncentruje się na utrzymaniu udziału w rynku i lojalności klientów,

wprowadzane są modyfikacje i ulepszenia w codziennym działaniu.

Faza spadku sprzedaży (i ewolucji):

pojawiają się nowe konkurencyjne praktyki, zmienia się model prowadzenia wetbiznesu (od wewnątrz) lub zmieniają się preferencje rynku,

sprzedaż zaczyna spadać, a praktyka musi podjąć decyzję o wprowadzeniu istotnych zmian.

Wycofanie z rynku (lub kontynuacja na nowych zasadach):

dotychczasowy sposób działania jest zastępowany nową wersją.

Spojrzenie na prowadzenie praktyki jako cykl życia produktu, choć początkowo może wywoływać zaskoczenie, niezgodę czy zdziwienie, pozwala z dystansem i zrozumieniem patrzeć na modelowy i jednocześnie standardowy podział uzyskiwania sprzedaż...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
zaloguj się zarejestruj się

Znajdź swoją kategorię

2805 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy