Jak komunikować się z rynkiem, nie naruszając prawa - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Jak komunikować się z rynkiem, nie naruszając prawa

10 zasad zintegrowanej komunikacji marketingowej

  1. Wszystko, co robi firma może być komunikatem marketingowym przesyłanym do otoczenia rynkowego firmy. Komunikacja to nie tylko formalna promocja.
  2. Każdy komunikat (w tym również zaniechanie informacji) wpływa na wizerunek firmy (marki).
  3. Należy zatem uświadomić wszystkim pracownikom firmy, że wizerunek tworzy każdy, a nie tylko właściciel (kierownik zlz).
  4. Każdy komunikat powinien być świadomie kształtowany przez zlz (zgodnie ze strategią marketingową) i kontrolowany przez właściciela.
  5. Całość komunikatów powinna stanowić zintegrowany, logiczny ciąg działań synergicznych wpływających na otoczenie.
  6. Komunikacja winna być dostosowana do specyfiki wcześniej zbadanego odbiorcy (zindywidualizowana);
  7. Odbiorcą komunikacji marketingowej jest nie tylko odbiorca usługi (klient).
  8. Komunikacja powinna zakładać dialog z odbiorcą (przepływ informacji w obie strony).
  9. Należy stale kontrolować komunikaty marketingowe konkurentów.
  10. Należy stale kontrolować reakcje otoczenia rynkowego na komunikaty marketingowe firmy.
Piśmiennictwo
  1. Johann M.: Marketing usług cz.1. „Marketing w Praktyce”, 2000, Nr. 1(29).
  2. Mittal B.: The advertising of services. Meeting the challenge of intangibility.The Journal of Service Research”, 1999, Vol.2, No 8.
lek. wet. Andrzej Lisowski
Przychodnia Weterynaryjna
66-400 Gorzów Wielkopolski ul. Żwirowa 9a

Znajdź swoją kategorię

2609 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.