Wpływ pracy technika na rozwój lecznicy weterynaryjnej
Relacja z klientem
Zdobywając zaufanie klienta, technik powinien mieć pewność, że jest kompetentny, a informacje, które mu przekazuje, są wiarygodne. Nie może tu być mowy o pomyłce, ponieważ klient jest obecnie coraz bardziej świadomym konsumentem i bardzo szybko może zwrócić personelowi weterynaryjnemu uwagę na to, że został wprowadzony w błąd, a co gorsza, stracić zaufanie do jakości wykonywanych przez zakład leczniczy usług.
Klient oczekuje przede wszystkim profesjonalizmu ze strony personelu, technik powinien więc mieć dużą wiedzę merytoryczną oraz praktyczną. Musi także umieć w jasny i prosty sposób przekazać najważniejsze informacje właścicielowi zwierzęcia na temat przebiegu leczenia. Aby klient chętnie wracał do gabinetu weterynaryjnego, pierwsze wrażenie musi być dobre. Warto przywitać klienta wyraźnym „Dzień dobry” oraz z uśmiechem zaprosić go do gabinetu.
Klient, przychodząc do gabinetu, oczekuje wręcz, że zostanie obsłużony przez uśmiechniętą, przyjaźnie nastawioną i gotową do udzielenia pomocy osobę. Podczas kontaktu z klientem ważny jest kontakt wzrokowy, ponieważ świadczy o skupieniu uwagi na swoim rozmówcy oraz o tym, że sprawa, z którą przychodzi do lecznicy, nie jest lekceważona.
Nikt nie lubi, gdy musi długo przebywać w poczekalni. Tutaj również ważna jest rola technika, który zbierając pierwszy wywiad, może poinformować klienta, jak dużo czasu właściciel ze swoim podopiecznym spędzi w poczekalni. Należy w miarę możliwości określić realny czas oczekiwania na wizytę. Tak poinformowany klient, będzie bardziej zadowolony z poziomu obsługi.
W zawodzie technika weterynarii niezmiernie ważne są odporność na stres oraz umiejętność pracy pod presją czasu.
Należy być przygotowanym na niekiedy bardziej drastyczne widoki (np. zwierząt po wypadku lub ropiejące rany) – w takiej sytuacji nie można okazać obrzydzenia lub odmówić przyjęcia pacjenta. Należy, stosując się do odpowiednich zasad higieny, dokładnie obejrzeć zwierzę i opatrzyć rany, a w razie konieczności ustabilizować funkcje życiowe do momentu pojawienia się lekarza.
Bardzo duże znaczenie ma wygląd technika – personel weterynaryjny powinien nosić czystą odzież medyczną (najlepiej, gdy w gabinecie obowiązuje jednolity wzór i kolor uniformów). Warto również, aby personel posiadał plakietki z imieniem i zajmowanym stanowiskiem pracy. Klient zaraz po wejściu do gabinetu będzie wiedział, do kogo ma się zgłosić po pomoc. Dla właściciela wizyta ze swoim chorym pupilem może być stresująca, zwłaszcza gdy poczekalnia w gabinecie weterynaryjnym jest zatłoczona, plakietka z imieniem oraz pełnioną funkcją będzie dla niego dużym ułatwieniem.
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2855 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 23 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Mykotoksyny – ukryty wróg w hodowli bydła mlecznego
Toksyny T-2 i HT-2 Toksyny T-2 i HT-2 należą do grupy trichotecenów i są produkowane głównie przez grzyby z rodzaju Fusarium. Występują w zbożach, szczególnie w owsie, jęczmieniu i kiszonkach traw. Toksyny te, podobnie jak DON, na poziomie molekularnym działają na inhibicję syntezy białek, mogą również powodować uszkodzenia DNA i RNA. Wysokie poziomy trichotecenów mogą […]
Kulawizna u bydła mlecznego (choroba Mortellaro). Skuteczne zwalczanie zapalenia skóry palca dzięki naturalnemu rozwiązaniu
Biodevas Laboratoires opracowała PIETIX – rozwiązanie w 100% naturalne, mające na celu zwalczenie zapalenia skóry palca u bydła mlecznego.
Czynniki wpływające na kolonizację mikrobiomu i dojrzałość układu pokarmowego prosiąt oraz jego prawidłowe funkcjonowanie
We współczesnym chowie trzody chlewnej wczesne odsadzanie jest skutecznym sposobem na poprawę produktywności loch, ale może również powodować stres odsadzeniowy u prosiąt. Odsadzanie to jeden z najtrudniejszych okresów w życiu prosiąt, który powoduje u nich ogromny stres i towarzyszy mu uszkodzenie morfologii oraz przepuszczalności jelit, a także wpływa na skład mikrobiomu (50). Ponadto po odsadzeniu […]
Opieka stomatologiczna nad starszymi końmi
Pacjenci geriatryczni są grupą wymagającą szczególnej troski w wielu aspektach zdrowotnych. Opieka stomatologiczna w tej grupie jest także niezwykle istotnym elementem mającym wpływ na zdrowie. Stan uzębienia ma ogromny wpływ na dobrostan konia, ponieważ wiele schorzeń stomatologicznych, zwłaszcza u koni geriatrycznych, wiąże się z ogromnym bólem. W praktyce weterynaryjnej za pacjentów starszych uznaje się konie […]
Praktyka w terenie – jak zabezpieczyć się na wypadek stanów zagrożenia życia lub zdrowia zwierzęcia
Odesłanie do innego zakładu Pamiętaj, że chociaż właściciel zgłosi się do ciebie ze zwierzęciem w stanie zagrożenia życia lub zdrowia, może zdarzyć się sytuacja, kiedy będziesz musiał odesłać go do innego zakładu leczniczego. W szczególności gdy twój zakład nie dysponuje właściwym wyposażeniem, aparaturą czy sprzętem w zależności od posiadanej kategorii: gabinetu weterynaryjnego, przychodni weterynaryjnej, lecznicy […]
Wiek ma ogromne znaczenie podczas stawiania diagnozy
Lek. wet. Justyna Domagała tytuł inżyniera zootechniki uzyskała w 2016 r., a tytuł lekarza weterynarii – w 2019 r. na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Po studiach swoją wiedzę poszerzała podczas stażu w Szpitalu dla Koni Equivet, w którym później uzyskała zatrudnienie. W latach 2021-2024 swoją pracę skupiała na internistycznym leczeniu koni oraz pogłębianiu wiedzy na […]
Echa 32. Kongresu Bujatrycznego w Cancun
Profilaktyka Kongres był również okazją do zaprezentowania kilku przełomowych produktów immunologicznych, które mają szansę wprowadzić na nowe tory prewencję znanych od lat jednostek chorobowych, sprawiających wiele kłopotów z punktu widzenia odchowu cieląt czy rozrodu. Mowa tu konkretnie o trzech nowych szczepionkach mających zastosowanie w profilaktyce Mycoplasma bovis, Cryptosporidium parvum czy wirusowej biegunki bydła (BVD). Nie […]