Rozmowa z lek. wet. Hanną Sową z lecznicy weterynaryjnej

Wyszukaj w serwisie

Rozmowa z lek. wet. Hanną Sową z lecznicy weterynaryjnej Dr Sowa

fot. archiwum autorki

Marketing usług weterynaryjnych to nie skostniały twór – aby działania były skuteczne, powinny być zgodne z oczekiwaniami odbiorców

Jakie były początki lecznicy Dr Sowa i jak wyglądał wówczas marketing?

Zacznijmy od tego, że były to lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku. To były inne czasy niż teraz, podobnie standardy, jeśli chciało się otworzyć zakład leczniczy dla zwierząt. Wówczas istnienie jednoosobowej placówki było czymś normalnym. Natomiast rozpoczęcie działalności było dosyć proste, ponieważ nie było takich sprzętów, które są teraz dostępne i przy nowo otwierającym się zakładzie leczniczym nie wyobrażamy sobie, żeby nie było aparatury do USG, RTG czy stałego dostępu do laboratorium.

Marketing nie istniał. Kiedy wybrałam kierunek weterynaria czy nawet kończyłam studia, nie zdawałam sobie sprawy z tego, że to jest praca w dużej mierze z człowiekiem, i nikt nas nie przygotował na to, jak rozmawiać z klientem, gdy pojawią się trudne tematy, jak nieuleczalna choroba czy pożegnanie z pupilem. Nie uczono nas również, jak zarządzać praktyką, zasobami ludzkimi, jakie stosować procedury i wielu innych spraw niezwiązanych bezpośrednio z leczeniem zwierzaka.

Jeśli pytasz o marketing, to jeszcze raz to powiem, nie było marketingu, ale klienci byli.

Klienci byli, a to najważniejsze. Czy w trakcie ostatnich lat wystąpiły jakieś istotne zmiany w kierunkach działania firmy?

Nasz zespół stanowią trzy lekarki weterynarii: dwie ze specjalizacją chorób psów i kotów oraz jedna specjalistka analityki laboratoryjnej. Stawiamy na ciągły rozwój, czyli zakup nowoczesnego sprzętu, jak również uczestnictwo w warsztatach i kursach podnoszących nasze kwalifikacje.

W ciągu ostatnich dwóch lat rozszerzyłyśmy nasze usługi o znieczulenie wziewne, dzięki czemu możemy znieczulać nawet najbardziej wymagających pacjentów. Kupienie nowego aparatu USG również podwyższa jakość naszych usług, pozwala lepiej diagnozować pacjentów.

Oczywiście, jesz...

Ten materiał dostępny jest dla zalogowanych użytkowników.
Załóż konto i dołącz do grona użytkowników naszego portalu!
Chcesz mieć dostęp do wszystkich materiałów na portalu?
Poznaj nasze serwisy