Wpływ pracy technika na rozwój lecznicy weterynaryjnej
Rodzaje konsumentów
Coraz częściej nie sam produkt przyciąga uwagę klienta, lecz sposób świadczonej usługi, a ta, aby została dobrze wykonana, musi zostać dostosowana do różnych typów klientów. Łączenie jakości produktu, obsługi i komunikacji jest bardzo ważne dla rozwoju gabinetu weterynaryjnego. Dzięki temu lecznica może skutecznie wyróżnić się na rynku, zdobywając renomę w okolicy.
W pracy w lecznicy weterynaryjnej mamy do czynienia z kilkoma rodzajami klientów. Dlatego bardzo ważna jest umiejętność rozpoznania, jaki konsument pojawił się właśnie w gabinecie. Dzięki temu można łatwiej sprostać często wysokim wymaganiom, które stawia się przed personelem weterynaryjnym przez klientów.
Można wyróżnić następujące typy klientów:
- Klient pewny siebie, niezależny: wie czego chce, nie potrzebuje rad, nie słucha – nie jest łatwo przekonać go do nowych produktów, usług. Technik powinien być w stosunku do niego precyzyjny i rzeczowy. Można próbować, ale nie nachalnie, przy okazji wizyty w gabinecie lub zakupach w przygabinetowym sklepie zoologicznym, informować o nowych promocjach lub zaopatrzyć klienta w ulotki.
- Klient niezdecydowany: często wymaga, aby to personel weterynaryjny podjął za niego decyzję. W takiej sytuacji należy przedstawić klientowi jasno plusy i minusy poszczególnych produktów i usług, personel weterynaryjny mimo zmęczenia obsługą tego typu klienta nie powinien ujawniać swojej irytacji, tylko wykazać się cierpliwością.
- Klient nieśmiały: nie chce narzucać się personelowi, ma poczucie winy, że zajmuje czas. Jest to typ klienta, który stara się wypracować ze sprzedawcą relację bardziej przyjacielską niż profesjonalną. Tutaj ważne jest, aby osoba obsługująca klienta była pogodna, uśmiechnięta, łatwo nawiązywała kontakt z nowymi ludźmi.
- Klient wymagający: dociekliwy, oczekuje od sprzedawcy bardzo dużej wiedzy o produkcie lub usłudze. Bardzo ważne są: kompetencja technika, doskonała znajomość produktu.
- Klient milczący: nie jest zainteresowany rozmową ze sprzedawcą, sam stara się dokonać wyboru. Technik nie powinien się narzucać (do zakupów można dołączyć kilka ulotek z nowymi produktami).
- Klient rozmowny: stara się nawiązać rozmowę na różne tematy, sam produkt jest często pretekstem do nawiązania rozmowy.
- Klient działający bez pośpiechu: klient dużo czasu poświęca na analizę produktu, porównuje cenę, jakość. Technik powinien wykazywać się profesjonalizmem i doskonałą znajomością produktu/usługi.
Dzięki znajomości poszczególnych typów konsumentów zwiększa się szansa, że klient wyjdzie zadowolony z lecznicy i – co ważne – będzie do niej wracać. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że negatywne opinie trafiają do szerszej grupy odbiorców niż pozytywne, dlatego tak ważne jest dbanie o każdego klienta zarówno nowego, jak i stałego.
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2855 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 23 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Mykotoksyny – ukryty wróg w hodowli bydła mlecznego
Zatrucie mykotoksynami – objawy i diagnostyka Objawy kliniczne sugerujące zatrucie mykotoksynami u bydła mlecznego mogą być niespecyficzne i często nakładać się na inne problemy zdrowotne lub środowiskowe na fermie. Ważne, aby zrozumieć, że inne czynniki chorobotwórcze, złe warunki dobrostanowe czy niewłaściwe żywienie mogą potęgować efekty działania mykotoksyn i nawet mniejsza kontaminacja pasz w połączeniu z […]
Kulawizna u bydła mlecznego (choroba Mortellaro). Skuteczne zwalczanie zapalenia skóry palca dzięki naturalnemu rozwiązaniu
Biodevas Laboratoires opracowała PIETIX – rozwiązanie w 100% naturalne, mające na celu zwalczenie zapalenia skóry palca u bydła mlecznego.
Czynniki wpływające na kolonizację mikrobiomu i dojrzałość układu pokarmowego prosiąt oraz jego prawidłowe funkcjonowanie
Równowaga elektrolitowa Do jelit warchlaków codziennie trafia od 8 do 10 l płynu, a większość wchłaniania wody następuje w jelicie cienkim (10). Wchłanianie i wydzielanie w błonie śluzowej jelit zachodzi jednocześnie, w zależności od polarności komórek nabłonkowych, i pomaga utrzymać potencjał błonowy, żywotność komórek, odpowiednie wchłanianie składników odżywczych i regulację metabolizmu drobnoustrojów (78). Wchłanianie wody […]
Opieka stomatologiczna nad starszymi końmi
Braki w uzębieniu U starszych koni dość częstym problemem są braki w uzębieniu. Powodem mogą być ekstrakcje we wcześniejszym okresie życia, diastemy i choroby przyzębia doprowadzające do rozchwiania i wypadania lub po prostu zużycie się zęba. O ile brak jednego zęba policzkowego nie wpływa znacząco na rozcieranie paszy, o tyle brak 3-4 zębów już bardzo […]
Praktyka w terenie – jak zabezpieczyć się na wypadek stanów zagrożenia życia lub zdrowia zwierzęcia
Piśmiennictwo mec. Anna SłowińskaVox Poland Pomoc PrawnaSzczecin Facebook0Tweet0LinkedIn0
Wiek ma ogromne znaczenie podczas stawiania diagnozy
Lek. wet. Justyna Domagała tytuł inżyniera zootechniki uzyskała w 2016 r., a tytuł lekarza weterynarii – w 2019 r. na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Po studiach swoją wiedzę poszerzała podczas stażu w Szpitalu dla Koni Equivet, w którym później uzyskała zatrudnienie. W latach 2021-2024 swoją pracę skupiała na internistycznym leczeniu koni oraz pogłębianiu wiedzy na […]
Echa 32. Kongresu Bujatrycznego w Cancun
Profilaktyka Kongres był również okazją do zaprezentowania kilku przełomowych produktów immunologicznych, które mają szansę wprowadzić na nowe tory prewencję znanych od lat jednostek chorobowych, sprawiających wiele kłopotów z punktu widzenia odchowu cieląt czy rozrodu. Mowa tu konkretnie o trzech nowych szczepionkach mających zastosowanie w profilaktyce Mycoplasma bovis, Cryptosporidium parvum czy wirusowej biegunki bydła (BVD). Nie […]