Błędy, które zniechęcają klientów Lekarzu, NIE RÓB TEGO!
4. Krytykują mnie w Internecie? Nie czytam, nie reaguję, nie odpisuję
Pojawiasz się w SM, świetnie. Pamiętaj o ważnej zasadzie. Media społecznościowe powstały po to, by ułatwiać interakcję. To oznacza, że pojawią się komentarze, reakcje na to, co publikujesz lub publikuje lecznica. Jeżeli tak się dzieje, to gratuluję, bo nie ma nic gorszego niż brak reakcji pod Twoimi treściami. Dlatego musisz być też przygotowana/-y na to, że może pojawić się negatywny komentarz. Tak, może się pojawić, komuś może się coś nie spodobać, klient może być niezadowolony po wizycie. Nie panikuj, nie bój się tego. Też Ci pogratuluję, bo to oznacza, że jesteś wiarygodny, nie boisz się krytyki, ważne jest to, co z tym komentarzem zrobisz. Musisz odpowiedzieć, pisałam o tym już na łamach tego czasopisma („WWP”, 6/2022). Odsyłam do tego obszernego artykułu, który może być pomocny w takich sytuacjach. Proszę, sprawdź teraz, czy nie ma w sieci jakichś negatywnych komentarzy, opinii, które są samotne, bez Twojej odpowiedzi.
5. Kryzys? Poczekajmy, to zaraz minie
Sytuacje kryzysowe zdarzają się często w weterynarii. Niezadowolony klient, trudna sytuacja z pacjentem, która mogła się zakończyć śmiercią pacjenta, to wszystko może pojawić się w SM, również w tradycyjnych mediach. Gazety, stacje radiowe, telewizyjne często biorą temat właśnie z mediów społecznościowych. Jeden wpis może rozdmuchać poważny kryzys wizerunkowy.
Niestety, pojawia się pokusa, żeby najlepiej taki temat zostawić, nie ruszać, przeczekać. O nie! To najgorsza reakcja, która może mieć swoje konsekwencje wizerunkowe dla lekarza, lecznicy. Kryzysom się przeciwdziała, a po drugie – strategicznie reaguje w bardzo szybkim czasie. Zasada 5P nadal obowiązuje: przeproś, przyznaj się, przeciwdziałaj, popraw się, powetuj straty. Z każdym kryzysem zarówno w życiu, jak i w social mediach można sobie poradzić. Konieczne jest jednak odpowiednie przygotowanie jeszcze przed zaistnieniem problemu oraz podjęcie właściwych działań j...
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!