Zobowiązania Puriny wobec społeczeństwa - rozmowa z Katarzyną Klewenhagen - Vetkompleksowo - serwis Weterynarii w Praktyce

Zobowiązania Puriny wobec społeczeństwa – rozmowa z Katarzyną Klewenhagen

Na początku sierpnia opublikowaliśmy informację o Raporcie „Purina w Społeczeństwie”, w którym zaprezentowano 8 trendów, które będą kształtować przyszłość rynku produktów dla zwierząt. O samym raporcie postanowiliśmy porozmawiać z ekspertką ds. komunikacji marki Purina Katarzyną Klewenhagen.
purina w społeczeństwie
Katarzyna Klewenhagen, ekspertka ds. komunikacji marki Purina. Zdjęcie dzięki uprzejmości K. Klewenhagen


Czym jest „Raport Purina w Społeczeństwie”? Jakie są jego założenia i dlaczego powstał?

Na drodze konsultacji z właścicielami zwierząt, lekarzami weterynarii, liderami opinii w branży, ekspertami ds. zrównoważonego rozwoju i innymi osobami odpowiedzialnymi pośrednio lub bezpośrednio za dobrostan zwierząt domowych, zidentyfikowaliśmy obszary, w których moglibyśmy przyczynić się do poprawy życia zwierząt domowych, a także działania, które możemy podjąć, by zminimalizować nasz wpływ na środowisko i społeczeństwo. W rezultacie 2016 roku przyjęliśmy 10 zobowiązań wobec społeczeństwa, które zostaną wypełnione do 2023 r. Trzecia edycja raportu „Purina w społeczeństwie” zawiera szczegółowy opis postępów w realizacji naszych zobowiązań, pokazuje pozytywny wpływ, jaki inicjatywy oraz partnerstwa z Puriną wywarły na życie zwierząt domowych, ludzi, którzy je kochają i na planetę, którą współdzielimy. Raport „Purina w Społeczeństwie” prezentuje także kluczowe trendy i nadchodzące wyzwania dla branży petcare.

Proszę opowiedzieć coś więcej o zobowiązaniach Puriny wobec społeczeństwa, jakie założyła sobie firma. Ile z nich udało się do tej pory Państwu zrealizować? I czy można mówić już o efektach jakie one przyniosły?

Purina podjęła 10 konkretnych zobowiązań wobec zwierząt, ich opiekunów i wobec planety. Są to: innowacje dla zdrowia zwierząt, przejrzystość portfolio naszych produktów, usuwanie sztucznych barwników z produktów, przeciwdziałanie otyłości zwierząt, promowanie adopcji, wspieranie obecności zwierząt w miejscu pracy, popularyzacja postaw odpowiedzialnego właściciela. W obszarze środowiskowym promujemy odpowiedzialne pozyskiwanie surowców, a także ograniczanie odpadów, W obszarze rozwijania kariery – wspieramy tworzenie miejsc pracy dla młodych ludzi.

W każdym z obszarów udało się już wiele osiągnąć, co szczegółowo opisuje raport, W ciągu ostatnich dwóch lat Purina wprowadziła ponad 30 nowych produktów poprawiających zdrowie i dobrostan zwierząt, wsparliśmy adopcję blisko 100 000 zwierząt, przekazaliśmy 3 mln posiłków na rzecz bezdomnych zwierząt. Już dziś 94% soi, którą wykorzystujemy w produktach, pochodzi z upraw nieprzyczyniających się do wylesiania. Usnęliśmy także sztuczne barwniki z produktów, a 76% naszych opakowań nadaje się do recyklingu.

Czy bierzecie Państwo pod uwagę, że któregoś z wymienionych wyżej zobowiązań nie uda się doprowadzić do końca? Jeśli tak to dlaczego? Co sprawia najwięcej trudności w realizacji celu?

Wybór i podjęcie konkretnych zobowiązań przez Purinę poprzedza zawsze dokładna analiza i badanie potrzeb, a także koniecznych warunków realizacji i możliwości organizacji. Deklarujemy zobowiązania, które są dla nas wyzwaniem, ale wobec których przygotowaliśmy realny plan wdrożenia. Odpowiedzialność naszego podejścia pokazują dotychczas podjęte i zrealizowane już zobowiązania. Jesteśmy oczywiście świadomi powiązania realizacji podjętych zobowiązań z warunkami zewnętrznymi, jak wydarzyło się to pod wpływem pandemii COVID-19. Takie okoliczności mogą modyfikować nasze złożenia czasowe, inicjować niezaplanowane działania czy niektóre z nich intensyfikować. Przykładowo, w okresie pierwszych dwóch fal pandemii, widząc dramatyczne potrzeby schronisk i organizacji wspierających dobrostan zwierząt, zdecydowaliśmy się przekazać wielokrotnie większą darowiznę w postaci aż 80 ton naszej karmy.

Podobnie w lipcu tego roku, obserwując popandemiczne, przykre konsekwencje oddziałujące na schroniska, jednorazowo przekazaliśmy aż 200 ton karmy Purina. Świat wymaga od nas elastyczności, czujności i proaktywności i tak właśnie działamy. Cieszy nas, że dzięki takiemu podejściu, skutecznie pomogliśmy naszym społecznościom jeszcze bardziej skorzystać z pozytywnej siły więzi między zwierzęciem a człowiekiem.

Pandemia COVID-19 uwidoczniła także wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi i potrzeby społeczeństwa. Utworzyliśmy Purina LiveLab – specjalistyczną jednostkę ds. innowacji, zajmującą się badaniem, szybkim tworzeniem i testowaniem nowych produktów. Pozwala nam to szybciej wprowadzać produkty na rynek, koncentrując się na ograniczonej skali, aby dostosować się i zoptymalizować reakcje konsumentów. Ponadto, w ramach inkubatora technologicznego Purina UNLEASHED, wpieramy start-upy, których działalność otwiera nas na nowe tematy i kategorie. O laureatach ostatniej edycji można dowiedzieć się tutaj: www.unleashedbypurina.com.

Skąd motywacja do działań społecznych na rzecz ludzi, zwierząt i klimatu?

Już założyciel Puriny, William H. Danforth, miał jasną wizję, że mają mu przewodzić: wiedza, bezpieczeństwo i konkretne wartości: where the purity is paramount. Od ponad 125 lat kierujemy się przekonaniem, że kiedy ludzie i zwierzęta nawiązują więź, życie staje się bogatsze – dla zwierząt, ludzi oraz społeczności. Jako firma zajmująca się opieką nad zwierzętami, jesteśmy świadomi roli, jaką odgrywamy w procesie tworzenie lepszej przyszłości dla tych trzech grup. Czynimy to w oparciu o dialog z konsumentami, klientami, pracownikami, partnerami na całym świecie, w zgodzie z zobowiązaniami podjętym przez naszą firmę macierzystą, Nestlé.

Który z dotychczasowych sukcesów jest największy? Który mógłby Pan nazwać kluczowym?

Działania na wszystkich polach są dla nas równie ważne i nie możemy wybierać między inicjatywami, w których podnosimy jakość naszych produktów, a tymi wobec środowiska i społeczeństwa. Są to naczynia połączone i nie da się myśleć o sukcesach w jej kategorii, nie doceniając roli innej. Myślimy holistycznie. Jesteśmy dumni, że aktywnie i z dużymi sukcesami działamy w obszarach wszystkich zobowiązań.

Purina skupia się głównie na żywności, a jednak raport pokazuje, że żywność to nie tylko jedzenie, ale i opakowania, które wpływają na środowisko, a także inne akcje społeczne. Czy wybór takiego kierunku Państwa działań jest naturalnym następstwem przyjętej polityki firmy?

Opakowania zawsze były kluczowym elementem produktu żywnościowego, gdyż gwarantują jego jakość i utrzymanie wysokiej wartości odżywczej w deklarowanym terminie. Najnowsze wyzywania związane z ochroną środowiska, spowodowały, że w Szwajcarii utworzyliśmy dedykowany instytut opakowań, opracowujący rozwiązania na miarę potrzeb czasów, w których żyjemy. Większość karm suchych Purina ma już opakowania zaprojektowane do recyklingu, a od jesieni 2021 także nasza linia diet weterynaryjnych będzie dostępna wyłącznie w takich opakowaniach, o czym poinformujemy na naszym portalu www.vetcenter.purina.pl.

Komentarze

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.