Marketing internetowy to dzisiaj podstawa
Marketing internetowy – czym jest dla współczesnego i nowoczesnego Zakładu Leczniczego dla Zwierząt?
Jak wykorzystać jego możliwości dla tworzenia pozytywnego wizerunku naszej działalności w sieci?
Jak budować pozytywne relacje z naszymi klientami? – zapraszamy do przeczytania wywiadu.
Agata Niemiec
Ekspertka ds. komunikacji i wizerunku, właścicielka agencji PR – Image Line Communications. Od początku pracy zawodowej specjalizuje się w budowaniu pozytywnego wizerunku firm i instytucji, skutecznej komunikacji, zapewnia wsparcie m.in. firmom z branży medycznej, weterynaryjnej, motoryzacyjnej. Prowadzi szkolenia w ramach projektu Akademia Trzecie Piętro. www.akademiatrzeciepietro.pl, jest współautorką projektu Kobiety Weterynarii.
Specjalizujesz się w obsłudze klientów z branży medycznej oraz farmaceutycznej. Czego przez lata współpracy z klientami dowiedziałaś się o branży medycznej?
To moja ulubiona branża, która bardzo dynamicznie się rozwinęła na przestrzeni ostatnich lat. Nikogo to nie dziwi, biorąc pod uwagę rosnącą rolę profilaktyki, wciąż zwiększające się koszty ochrony zdrowia czy zmiany demograficzne zachodzące w społeczeństwach. Chciałabym też podkreślić rozwój wyspecjalizowanych agencji, które proponują ciekawe rozwiązania marketingowe dla podmiotów medycznych. Tutaj pojawiła się duża konkurencja, kiedy my zaczynaliśmy, raptem było parę agencji. To branża, która rządzi się swoimi prawami i ograniczeniami, zatem i my musieliśmy się wielu rzeczy uczyć, żeby skutecznie i legalnie prowadzić działania komunikacyjne placówek medycznych. Ale taka rola PR-owca ‒ musimy się rozwijać w różnych dziedzinach.
Większość sądzi, że marketing medyczny to działania służące jedynie zwiększaniu liczby pacjentów odwiedzających daną placówkę. Z pewnością jest on ukierunkowany na wzrost przychodów placówek, ale w ramach marketingu wykonuje się całą listę różnych działań komunikacyjnych: PR-owe, CSR-owe, bardzo zmieniło się również ogólne postrzeganie sektora opieki zdrowotnej.
W ramach nowoczesnych działań marketingowych – wyjaśnię dalej także, co oznacza nowoczesny marketing – trzeba „spinać” wiele procesów, aby placówka medyczna skutecznie działała: systemy do prowadzenia call center w placówce, system pozwalający kontrolować obłożenie wizyt u danego lekarza, rozwiązania cyfrowe i narzędzia telemedycyny, dzięki którym wiele spraw załatwić można zdalnie – wszystko to pozwala zredukować koszty codziennej pracy placówki.
Warto wspomnieć także o działaniach komunikacyjnych, również mocno opierających się na edukacji profilaktycznej, które moim zdaniem stanowią ważną część działań marketingowych. Bardzo lubimy w agencji planować z klientami kampanie prozdrowotne, za nami jest wiele ciekawych inicjatyw: Diagnostyka dla Twojej ciąży, Z lekarzami dla pacjentów, Badania z uśmiechem, Niezawstydzona, Alergia Pod Kontrolą, Lekarz i Przychodnia Roku w Małopolsce.
Warto podkreślić, że marketing napędza rozwój nowoczesnych metod komunikacyjnych – Messenger, chat, formularze, dzięki którym pacjenci mają zdecydowanie łatwiejszy i wygodniejszy kontakt z placówką. Bardzo to doceniają.
W pamięci mam też broszury/gazetki dla pacjentów, które wydawała nasza agencja, te czasy się już skończyły, ja trochę za zapachem farby drukarskiej tęsknię, ale to bardziej sentyment (śmiech).
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2602 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Wskazówki na wypadek widocznego niepowodzenia terapii antybiotykowej. Kryteria skutecznej terapii oraz kluczowe pytania jako 5 kroków drzewa analitycznego
Analiza oceny przypadków klinicznych przy podejrzeniu braku skuteczności działania antybiotyków. Jak powinno wyglądać drzewo decyzyjne i na jakie pytania należy podczas takiej analizy odpowiedzieć? Co zrobić, aby zwiększyć skuteczność terapii? Czasem wystarczy tylko odpowiedzieć na kilka prostych pytań. Z punktu widzenia hodowcy główne kryteria oceny terapii przeciwbakteryjnej to wyraźne złagodzenie, a następnie ustąpienie objawów klinicznych […]
Wczesne wykrywanie mastitis w automatycznych systemach doju
Streszczenie AMS (Automatic Milking Systems – Automatyczne Systemy Doju), nowa technologia, która znajduje coraz szerszą rzeszę zwolenników, jest wciąż w trakcie intensywnego rozwoju. Zamontowane systemy detekcji mastitis wymagają jeszcze dopracowania, mimo to są źródłem cennych danych. Dzięki nim możemy wcześniej wykryć rozwijający się stan zapalny – i to na poziomie ćwiartki. W klasycznych systemach doju […]
Szerzenie się, profilaktyka i terapia ważnych ekonomicznie chorób układu oddechowego świń (pleuropneumonia, mykoplazmowe zapalenie płuc)
Streszczenie Pleuropneumonia i mykoplazmowe zapalenie płuc są chorobami układu oddechowego świń, które wywołują szczególnie duże straty ekonomiczne. Rozpoznawanie wymienionych chorób jest stosunkowo proste. Profilaktyka oparta jest na stosowaniu szczepionek. W Polsce dostępnych jest wiele szczepionek przeciwko MPS oraz kilka biopreparatów przeciwko App. Ich efektywność jest zróżnicowana i zależna od właściwości szczepów wywołujących choroby oraz składu […]
Wprowadzenie do stomatologii koni
Streszczenie Stomatologia koni jest dziedziną medycyny weterynaryjnej, w której nadal jest więcej pytań niż odpowiedzi. Jednak ze względu na dynamiczny jej rozwój, a także rosnącą świadomość właścicieli koni oraz profesjonalistów zajmujących się ich obsługą i treningiem zapotrzebowanie na usługi z tego obszaru stale rośnie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, lekarze weterynarii specjalizujący się w stomatologii koni […]
Wskazówki na wypadek widocznego niepowodzenia terapii antybiotykowej. Kryteria skutecznej terapii oraz kluczowe pytania jako 5 kroków drzewa analitycznego
Analiza oceny przypadków klinicznych przy podejrzeniu braku skuteczności działania antybiotyków. Jak powinno wyglądać drzewo decyzyjne i na jakie pytania należy podczas takiej analizy odpowiedzieć? Co zrobić, aby zwiększyć skuteczność terapii? Czasem wystarczy tylko odpowiedzieć na kilka prostych pytań. Z punktu widzenia hodowcy główne kryteria oceny terapii przeciwbakteryjnej to wyraźne złagodzenie, a następnie ustąpienie objawów klinicznych […]
Nauka ma pobudzać do ciekawości i poszukiwania
dr Bartłomiej M. Jaśkowski – absolwent Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, gdzie pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Rozrodu z Kliniką Zwierząt Gospodarskich. W działalności naukowej skupia się na rozrodzie bydła, a jego zainteresowania są związane z nieznanymi elementami regulacji jajnika. Należy do rodziny o weterynaryjnych i naukowych tradycjach. W wolnych chwilach lubi sięgnąć po dobry […]
XVIII Konferencja Bujatryczna w Puławach
Zakład Chorób Bydła i Owiec Państwowego Instytutu Weterynaryjnego — Państwowego Instytutu Badawczego w Puławach wraz z Polskim Stowarzyszeniem Bujatrycznym zapraszają wszystkich lekarzy weterynarii oraz hodowców bydła do udziału w XVIII Konferencji Bujatrycznej pt. „Immunoprofilaktyka swoista i nieswoista wybranych chorób bydła – nowe osiągnięcia i kierunki rozwoju„. Wydarzenie rozpocznie się o godz. 9:00 w Sali Konferencyjnej […]