Marketing internetowy to dzisiaj podstawa - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Marketing internetowy to dzisiaj podstawa

Marketing internetowy – czym jest dla współczesnego i nowoczesnego Zakładu Leczniczego dla Zwierząt?
Jak wykorzystać jego możliwości dla tworzenia pozytywnego wizerunku naszej działalności w sieci?
Jak budować pozytywne relacje z naszymi klientami? – zapraszamy do przeczytania wywiadu.

marketing internetowy
fot. dzięki uprzejmości A. Niemiec

Agata Niemiec

Ekspertka ds. komunikacji i wizerunku, właścicielka agencji PR – Image Line Communications. Od początku pracy zawodowej specjalizuje się w budowaniu pozytywnego wizerunku firm i instytucji, skutecznej komunikacji, zapewnia wsparcie m.in. firmom z branży medycznej, weterynaryjnej, motoryzacyjnej. Prowadzi szkolenia w ramach projektu Akademia Trzecie Piętro. www.akademiatrzeciepietro.pl, jest współautorką projektu Kobiety Weterynarii.

Specjalizujesz się w obsłudze klientów z branży medycznej oraz farmaceutycznej. Czego przez lata współpracy z klientami dowiedziałaś się o branży medycznej?

To moja ulubiona branża, która bardzo dynamicznie się rozwinęła na przestrzeni ostatnich lat. Nikogo to nie dziwi, biorąc pod uwagę rosnącą rolę profilaktyki, wciąż zwiększające się koszty ochrony zdrowia czy zmiany demograficzne zachodzące w społeczeństwach. Chciałabym też podkreślić rozwój wyspecjalizowanych agencji, które proponują ciekawe rozwiązania marketingowe dla podmiotów medycznych. Tutaj pojawiła się duża konkurencja, kiedy my zaczynaliśmy, raptem było parę agencji. To branża, która rządzi się swoimi prawami i ograniczeniami, zatem i my musieliśmy się wielu rzeczy uczyć, żeby skutecznie i legalnie prowadzić działania komunikacyjne placówek medycznych. Ale taka rola PR-owca ‒ musimy się rozwijać w różnych dziedzinach.

Większość sądzi, że marketing medyczny to działania służące jedynie zwiększaniu liczby pacjentów odwiedzających daną placówkę. Z pewnością jest on ukierunkowany na wzrost przychodów placówek, ale w ramach marketingu wykonuje się całą listę różnych działań komunikacyjnych: PR-owe, CSR-owe, bardzo zmieniło się również ogólne postrzeganie sektora opieki zdrowotnej.

W ramach nowoczesnych działań marketingowych – wyjaśnię dalej także, co oznacza nowoczesny marketing – trzeba „spinać” wiele procesów, aby placówka medyczna skutecznie działała: systemy do prowadzenia call center w placówce, system pozwalający kontrolować obłożenie wizyt u danego lekarza, rozwiązania cyfrowe i narzędzia telemedycyny, dzięki którym wiele spraw załatwić można zdalnie – wszystko to pozwala zredukować koszty codziennej pracy placówki.

Warto wspomnieć także o działaniach komunikacyjnych, również mocno opierających się na edukacji profilaktycznej, które moim zdaniem stanowią ważną część działań marketingowych. Bardzo lubimy w agencji planować z klientami kampanie prozdrowotne, za nami jest wiele ciekawych inicjatyw: Diagnostyka dla Twojej ciąży, Z lekarzami dla pacjentów, Badania z uśmiechem, Niezawstydzona, Alergia Pod Kontrolą, Lekarz i Przychodnia Roku w Małopolsce.

Warto podkreślić, że marketing napędza rozwój nowoczesnych metod komunikacyjnych – Messenger, chat, formularze, dzięki którym pacjenci mają zdecydowanie łatwiejszy i wygodniejszy kontakt z placówką. Bardzo to doceniają.

W pamięci mam też broszury/gazetki dla pacjentów, które wydawała nasza agencja, te czasy się już skończyły, ja trochę za zapachem farby drukarskiej tęsknię, ale to bardziej sentyment (śmiech).

Znajdź swoją kategorię

2602 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.