Weterynaria w Praktyce nr 11-12/2024 już w sprzedaży!

Szanowni Państwo!
Śmiem twierdzić, że absolutna większość z nas chce wykonywać swój zawód, czerpiąc z tego satysfakcję finansową, ale też mając poczucie dobrze wykonanej pracy. Ale czy to przekłada się na zadowolenie klientów i czy zadowolenie klientów przekłada się na szacunek dla nas? Wykonano mnóstwo analiz, cały czas organizowane są szkolenia z tzw. kompetencji miękkich. Czy daje to efekt? Co zrobić, żeby być lubianym przez klientów – właścicieli pacjentów? Tego typu pytania zadaje sobie niemal każdy. Codzienna analiza opinii internetowych i obserwacja lajków czy wręcz leczenie pod lajki nie może stać się celem samym w sobie. Lekarz weterynarii ma efektywnie leczyć zwierzęta i dbać o ich profilaktykę. Z drugiej jednak strony musi przekazywać informacje klientowi – opiekunowi w sposób dla niego zrozumiały i akceptowalny. Życie jednak pisze swoje scenariusze. Nie zawsze właściciel wyleczonego pacjenta rozumie, dlaczego trwało to tak długo, dlaczego tyle to kosztowało, dlaczego musiał czekać w kolejce. Im bardziej specjalistyczne usługi, tym oczekiwania większe. Im wyższe koszty usługi, tym większa staje się roszczeniowość, która narasta szczególnie w przypadku dyżurów świątecznych i całodobowych. Często rozgoryczeni klienci, którzy nie mogą być obsłużeni przez „swojego” lekarza weterynarii, wyładowują emocje na recepcji, personelu pomocniczym albo wręcz na dyżurującym lekarzu weterynarii, nierzadko zmęczonym lub skupionym na intensywnej pomocy innemu pacjentowi. Efektem tego jest rezygnacja z dyżurów świątecznych i całodobowych lub odchodzenie pracowników z pracy. Żeby kompensować uciążliwości dyżurowe, konieczne jest podnoszenie wynagrodzeń, a to z kolei podnosi ceny usług i robi się błędne koło. Może jednak warto przeanalizować, jak postępować z klientem w dużym stresie. Wiedza merytoryczna jest ważna, bardzo ważna, ale umiejętność jej wykorzystania to bardzo ważny czynnik wpływający na to, jak będziemy ocenieni. Kiedyś usłyszałem, że dla aktora najważniejsza jest doskonała znajomość tekstu, który interpretuje. Jeśli zna tekst, może go dowolnie interpretować. Podobnie w naszej profesji. Jeśli mamy wiedzę na temat profilaktyki i leczenia chorób, możemy ją wykorzystywać dowolnie. Tak aby pacjent był zdrowy, a jego właściciel zadowolony. Zatem zachęcam do lektury, analizy przypadków jak zwykle dotyczących bardzo wielu dziedzin, mniej lub bardziej spektakularnych i interpretacji wniosków. Tak abyśmy mogli tę wiedzę wykorzystać i mieli satysfakcję z wykonywania zawodu. Warto sprawdzić, jak zabezpieczyć pacjenta przed wystrzałami noworocznymi, co nowego w kardiologii czy leczeniu zapalenia trzustki, a także jak wpierać leczenie dietą. Miłej i owocnej lektury.
Wojciech Hildebrand
W numerze 11-12/2024 znajdziesz:
✓ Polecamy:
Sześć cech lekarza weterynarii, którego kochają klienci
✓ Artykuł Promocyjny:
Rozwój usług medycznych dla zwierząt towarzyszących w Polsce: wizja AniCura
,,Doktorze, on się drapie po uszach”, czyli kanały słuchowe jako źródło kłopotów!
Postępowanie dietetyczne w zapobieganiu biegunkom i ich leczeniu
✓ Behawioryzm:
Wsparcie pacjenta w okresie świąteczno-noworocznym
✓ Kardiologia:
Co nowego w leczeniu choroby zastawki mitralnej? Przegląd badań klinicznych dotyczących postępowania farmakologicznego w chorobie zastawki mitralnej, opublikowanych po ukazaniu się konsensusu ACVIM
Praktyczne aspekty sztucznej stymulacji serca
✓ Dermatologia:
Choroby autoimmunologiczne – kiedy organizm traktuje psa jak wroga?
✓ Parazytologia:
Zmiany występowania pasożytów wewnętrznych zwierząt towarzyszących
✓ Choroby wewnętrzne:
Zapalenie trzustki i zewnątrzwydzielnicza niewydolność trzustki psów i kotów
✓ Nefrologia:
Różnice w budowie i funkcjonowaniu układu moczowego między psami a kotami
✓ Żywienie:
Zalecenia dietetyczne w chorobach jelita grubego – znaczenie błonnika w zaparciach u kotów oraz FRLBD i IBS u psów
Rola beta-glukanów w żywieniu psów
✓ Stomatologia:
Wykorzystanie beta-kariofilenu w utrzymaniu zdrowia jamy ustnej u psów
✓ Anestezjologia:
Premedykacja pacjenta geriatrycznego
✓ Rehabilitacja:
Postępowanie rehabilitacyjne po zabiegu w obrębie kręgosłupa
✓ VET-leki:
Ocena kliniczna preparatu Dianamed wzrost i regeneracja mięśni
✓ Diagnostyka Laboratoryjna:
Badanie osadu moczu krok po kroku
✓ Przewodnik:
Dermatofity u małych ssaków – kto się nimi zaraża? Kto je przenosi? Jak je zdiagnozować?
✓ VET-biznes:
Zarządzanie portfelem praktyki weterynaryjnej: rozumienie liczb, pojęć ekonomicznych i finansowe aspekty działalności
Sprawdź, czy konieczne jest posiadanie osobnego pomieszczenia do opisu i przeglądu zdjęć RTG w postaci cyfrowej w diagnostyce leczenia zwierząt
✓ Warto Wiedzieć:
Ekonomiczna diagnostyka weterynaryjna
✓ VET-relacje:
Relacja z IV Ogólnopolskiego Kongresu Kobiet Weterynarii
XVIII Międzynarodowy Kongres Rozrodu Małych Zwierząt
✓ VET-kwestionariusz:
Idea nieśmiertelnego stymulatora serca jest bardzo obiecująca – rozmowa z lek. wet. Maksymilianem Lewickim
Dołącz do grona prenumeratorów „Weterynarii w Praktyce” i otrzymuj papierową wersję czasopisma
Zostań naszym subskrybentem, by móc czytać wszystkie artykuły „Weterynarii w Praktyce” na VETkompleksowo.pl
Obserwuj nasze social media i nie przegap żadnej nowości
Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco z branżą!