Co to znaczy dobry serwis dla klientów? Cz. IV
Jeżeli nie mamy chęci i potrzeby monitorowania zadowolenia naszych klientów, to chociaż okresowo odpowiedzmy sobie szczerze na taką ankietę:
1. Personel:
a. Przyjazny – nieprzyjazny.
b. Komunikatywny – niekomunikatywny.
c. Czysty i schludny – brudny, niechlujny.
d. Czuły – nieczuły.
e. Sprawiający wrażenie kompetentnego – niekompetentnego.
2. Kompetencje:
a. Skuteczny – nieskuteczny.
b. Duże możliwości diagnostyczne – małe możliwości diagnostyczne.
c. Doświadczenie – brak doświadczenia.
d. Szeroki serwis dla klienta – wąski serwis dla klienta.
e. Dobra opinia na rynku – zła opinia na rynku.
3. Otoczenie:
a. Otoczenie zewnętrzne czyste – brudne/estetyczne – nieestetyczne.
b. Otoczenie wewnętrzne czyste – brudne/estetyczne – nieestetyczne.
c. Łatwość dotarcia/znalezienia praktyki – trudność dotarcia/znalezienia praktyki.
d. Możliwość zaparkowania – brak możliwości zaparkowania.
4. Czas oczekiwania:
a. Długi czas oczekiwania na usługę – krótki czas oczekiwania na usługę
b. Sprzyjające godziny otwarcia – niedogodne godziny otwarcia.
c. Czas potrzeby na dotarcie do praktyki – krótki – długi.
5. Detale – diabeł tkwi w szczegółach:
a. Oznakowanie praktyki.
b. Informacja wewnątrz praktyki.
c. Materiały drukowane praktyki.
d. Jakość komunikacji z rynkiem (strona WWW, portale społecznościowe).
e. Identyfikacja personelu.
f. Jakość recepcji i kontaktu telefonicznego.
g. Wyposażenie techniczne.
h. itp.
6. Koszty:
a. Drogo – tanio.
b. Możliwość płatności kartą – brak takiej możliwości.
Podsumowanie
Jakie jest nasze podejście do klientów, kim oni są dla nas i jak ich traktujemy, najłatwiej zorientujemy się w naszym pomieszczeniu socjalnym w trakcie naszych rozmów, których, mam nadzieję, nie słyszą nasi klienci.
Jednym z problemów zasygnalizowanych na początku artykułu był fakt zmienności oczekiwań i wymagań klientów w czasie. „To, co wczoraj było super, unikalne, dzisiaj jest oczywiste, normalne, jutro będzie nie do zaakceptowania”. Z tego powodu cały czas musimy dążyć do poprawy jakości naszego serwisu, aby nadążać za zmieniającymi się potrzebami naszych klientów, a także utrzymać bezpieczny dystans od naszej konkurencji. To głównie jakość i unikalność naszego serwisu (przede wszystkim nasza obsługa) wyróżniają nas na rynku spośród innych ZLZ i pozwalają dotrzeć do serc i głów naszych obecnych i przyszłych klientów. Niech mottem naszych działań zmierzających do zapewnienia najlepszego serwisu dla naszych klientów będzie zdanie, jakie wypowiedział Henry Ford: „Spotkanie to początek. Współpraca to postęp. Pozostanie razem to sukces”.
Piśmiennictwo dostępne u autora.
lek. wet. Andrzej Lisowski
Przychodnia Weterynaryjna
66-400 Gorzów Wielkopolski ul. Żwirowa 9a
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2608 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Podkliniczny niedobór wapnia i jego wpływ na wyniki rutynowych badań laboratoryjnych w różnych okresach laktacji u krów mlecznych
Problemy związane z interpretacją wyników badań Przynależność poszczególnych szczepów App do określonego serotypu dokonuje się na podstawie analizy składu polisacharydu otoczki. Serotypy od 1 do 12 opisuje się jako App biotypu I, natomiast serotypy 13 i 14 – jako biotyp II. Niektóre szczepy europejskie – serotypy: 2, 4, 7 i 9 – mogą być również […]
Podkliniczny niedobór wapnia i jego wpływ na wyniki rutynowych badań laboratoryjnych w różnych okresach laktacji u krów mlecznych
Problemy związane z interpretacją wyników badań Przynależność poszczególnych szczepów App do określonego serotypu dokonuje się na podstawie analizy składu polisacharydu otoczki. Serotypy od 1 do 12 opisuje się jako App biotypu I, natomiast serotypy 13 i 14 – jako biotyp II. Niektóre szczepy europejskie – serotypy: 2, 4, 7 i 9 – mogą być również […]
Szerzenie się, profilaktyka i terapia ważnych ekonomicznie chorób układu oddechowego świń (pleuropneumonia, mykoplazmowe zapalenie płuc)
Piśmiennictwo Czyżewska-Dors E.: Epidemiologia zakażeń układu oddechowego świń oraz przydatność profili serologicznych w ich diagnostyce i zwalczaniu. Rozprawa doktorska, Państwowy Instytut Weterynaryjny – Państwowy Instytut Badawczy, Puławy 2015. Janeczko K.: Immunoprofilaktyka – możliwości pokonywania problemów związanych ze zmiennością drobnoustrojów. „Magazyn Weterynaryjny, Monografia – Choroby Świń”, czerwiec 2016, 24-30. Pomorska-Mól M., Kwit K., Stasiak E.: Możliwości […]
Wprowadzenie do stomatologii koni
Tarnikowanie zębów Usuwanie przerostów szkliwa zębów policzkowych żuchwy oraz szczęki rozpoczynamy od przyłożenia głowicy roboczej pod kątem 45°, odpowiednio bocznie w przypadku łuku zębowego szczęki oraz przyśrodkowo w przypadku łuku zębowego żuchwy. Kąt przyłożenia głowicy roboczej tarnika może zmieniać się od pionowego do poziomego. Wszystko to w celu uzyskania prawidłowej powierzchni, która nie będzie stanowiła […]
Wskazówki na wypadek widocznego niepowodzenia terapii antybiotykowej. Kryteria skutecznej terapii oraz kluczowe pytania jako 5 kroków drzewa analitycznego
Czynniki powiązane z użyciem antybiotyku w terapii: Czy wybór antybiotyku opierał się na badaniach klinicznych i dodatkowych (diagnoza, antybiogram)? Sprawdź odpowiedź na pytanie 3. Farmakokinetyka/farmakodynamika wybranego antybiotyku? Koncentracja i czas działania antybiotyku w zakażonej tkance a efektywność w stosunku do czynnika bakteryjnego wywołującego chorobę (spektrum działania antybiotyku, wrażliwość z antybiogramu – odpowiedzi na pytanie 3.). […]
Czarno na białym – mastitis okiem praktyka – rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim
Rozmowa z dr. n. wet. Sebastianem Smulskim, pracownikiem Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, specjalistą w dziedzinie profilaktyki i leczenia mastitis u krów, który w swoich badaniach zgłębia tematykę zapalenia gruczołu mlekowego u bydła, zarówno w aspekcie naukowym, jak i praktycznym. Większość zapaleń gruczołu mlekowego ma etiologię bakteryjną. Dlaczego, pomimo rozwoju mikrobiologii, medycyny weterynaryjnej i prowadzonych badań, […]
XVIII FORUM ZOOTECHNICZNO-WETERYNARYJNE: NOWE HORYZONTY W ROZRODZIE ZWIERZĄT
Na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu w dniach 18-19 kwietnia br. odbyło się XVIII Forum Zootechniczno-Weterynaryjne pod hasłem „Rozród zwierząt w dobie selekcji genomowej”. To wydarzenie zgromadziło liczne grono lekarzy weterynarii oraz hodowców, by omówić najnowsze osiągnięcia w dziedzinie hodowli i rozrodu zwierząt. Organizacja Forum była wspólnym przedsięwzięciem Poznańskiego Koła Polskiego Towarzystwa Zootechnicznego, Wielkopolskiego Oddziału Polskiego […]