Lekarzu, odkryj moc reelsów – czyli co warto wiedzieć o rolkach na Instagramie? - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Lekarzu, odkryj moc reelsów – czyli co warto wiedzieć o rolkach na Instagramie?

reels
fot. archiwum A, Niemiec
Agata Niemiec
Ekspertka ds. komunikacji i wizerunku, właścicielka agencji PR – Image Line Communications. Od początku pracy zawodowej specjalizuje się w budowaniu pozytywnego wizerunku firm i instytucji, skutecznej komunikacji, zapewnia wsparcie m.in. firmom z branży medycznej, weterynaryjnej, motoryzacyjnej. Prowadzi szkolenia w ramach projektu Akademia Trzecie Piętro, www.akademiatrzeciepietro.pl, jest współautorką projektu Kobiety Weterynarii.
Niektórzy mówią, że obecność w social mediach to podstawa promocji w każdej branży.
Ja się z tym w pełni zgadzam. Nie inaczej jest z weterynarią. Obecność lekarzy i lecznic w mediach społecznościowych jest zjawiskiem powszechnym, trudno mi sobie wyobrazić, żeby nowoczesna lecznica
nie sięgała po te narzędzia do promocji biznesu. To już jest trend, którego nie zatrzymamy, co więcej, jest to obszar, który coraz szybciej się rozwija. To, co było nowe i ciekawe na początku 2022 roku, teraz na początku 2023 roku może okazać się przebrzmiałą pieśnią.

Coraz więcej lecznic oraz lekarzy weterynarii pojawi się na Instagramie. To platforma, która najszybciej się rozwija, ale też najszybciej wprowadza zmiany, które mają służyć odbiorcom.

Instagram znów stawia na reels! Nie inaczej jest w 2023 roku!

Na ostatnim szkoleniu Akademii Trzecie Piętro, które prowadziła lek. wet. Dorota Morawska (Przychodnia Morawscy), zadaliśmy pytanie lekarzom, czy znają rolki na Instagramie. Odpowiedzi były podzielone, byli znawcy tematu, jednak kilkanaście osób w ogóle o tym nie słyszało.

Postanowiłam zatem zebrać najciekawsze i najważniejsze informacje dla tych, którzy chcą rozwijać swój biznes dzięki możliwościom, jakie daje Instagram i rolki.

No to co? Kręcimy rolki! Tak, ale zgodnie z prawem!

Instagram Reels, czyli po naszemu Rolki, umożliwiają nagrywanie i edytowanie w aparacie Instagrama krótkich filmów o długości maksymalnie 90 sekund. Do Rolki możesz dodać efekty i muzykę lub użyć własnego oryginalnego dźwięku. Funkcjonalność dostępna jest dla użytkowników w Polsce od października 2021 r.

Tworzenie treści wideo jest wciąż ważną częścią strategii promocyjnych i wizerunkowych marek. To właśnie wideo kontent w social mediach pozwala zaprezentować markę czy edukować w bardziej angażujący sposób niż statyczny post.

Już na wstępie tego artykułu mogę Ci powiedzieć, że Twoja obecność np. na Instagramie czy TikToku jest niezbędna, jeżeli chcesz dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów i zainteresować ich swoją lecznicą. Tym samym zbudujesz społeczność wokół marki. Ale uwaga, jak korzystać z rolek, nie wchodząc w kolizję z prawem.

W tym artykule zebrałam wiedzę na temat rolek, które będą rządzić w mediach społecznościowych w 2023 roku.

O czym się dowiesz?

  • Jak je wykorzystać, kiedy jesteś lekarzem?
  • Jak działają algorytmy reels, czyli co robić, aby zwiększyć zasięgi?
  • Czego nie robić, przygotowując rolki, a co mogłoby prowadzić do niższych zasięgów?
  • Poznasz narzędzia zewnętrzne.
  • Podzielę się trzema mitami na temat rolek.
  • Poznasz 10 prostych kroków do rozwoju Instagrama 2023.

Jak wykorzystać reelsy w weterynarii?

Warto pokazywać ciekawe przypadki, prezentować zespół oraz lecznicę „od kuchni”. W ten sposób zrealizujesz ważny dla odbiorców cel – przekażesz wiedzę i pokażesz się jako ekspert, ale także przybliżysz siebie swoim odbiorcom i staniesz się im bliższy. Najciekawszym i najskuteczniejszym pomysłem na mądry kontent marketing jest tworzenie wartościowych, unikalnych treści, a przy tym angażujących dla odbiorców. W ten sposób zrealizujesz także cel dodatkowy – zbudujesz świadomość odpowiedzialnego Opiekuna, który wie, jak ważna jest profilaktyka. Chciałabym zachęcić do wykorzystania tego narzędzia do tworzenia wartościowych treści, które będą interesować potencjalnych klientów i przyciągać ich do Twojej marki. Edukujemy, przekazujemy ważne treści właścicielom. I tu ważna uwaga!

Celem jest dostarczenie użytecznych informacji, rozwiązanie problemów, odpowiadanie na pytania i budowanie zaufania. Nie promujemy swoich usług, nie reklamujemy konkretnego lekarza, lecznicy, rozwiązujemy problem właściciela, pokazujemy przypadek, mówimy o profilaktyce.

Informacja publiczna, nie reklama!

Znajdź swoją kategorię

2815 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy