Wyniki badań kampanii „Wyjdź z neta, idź do weta"

Wyszukaj w serwisie

Wyniki badań kampanii „Wyjdź z neta, idź do weta” firmy Royal Canin

Firma Royal Canin ma przyjemność przedstawić wyniki swoich najnowszych badań – raportu kampanii społecznej „Wyjdź z neta, idź do weta” oraz ogłosić jej start realizowany pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt.

Raport przedstawia sytuacje, z którymi lekarze weterynarii coraz częściej spotykają się w swojej praktyce. Dotyczą one opiekunów zwierząt, którzy skłonni są wierzyć anonimowym poradom z internetu zamiast poradom specjalistów w klinikach weterynaryjnych. Według najnowszych danych wynika, że:

  • Aż 97% klientów przychodzi do lekarzy weterynarii z gotową diagnozą.
  • W 88% samodzielna diagnoza zwierzęcia oparta jest na wiedzy zaczerpniętej z internetu.
  • Według 81% lekarzy weterynarii opiekunowie, którzy szukali samodzielnej diagnozy w internecie, nie chcą potem uwierzyć i zastosować się do zaleceń eksperta.
  • 91% lekarzy weterynarii doświadcza presji, gdy opiekunowie sami diagnozują zwierzę w sieci, a następnie narzucają sposób leczenia.
  • Co więcej, samodzielne diagnozy na podstawie internetu prowadzą do sytuacji, w których opiekunowie zwierząt kwestionują wiedzę i diagnozę specjalistów, co potwierdziło 40% badanych lekarzy.

To tylko część danych, które ujawnił raport badawczy kampanii społecznej Royal Canin „Wyjdź z neta, idź do weta”, realizowany przez ARC Rynek. Więcej informacji znajdą Państwo w załączonej informacji prasowej, a także w raporcie dostępnym tutaj.

Celem kampanii społecznej jest zwrócenie uwagi na problem i zagrożenia związane z poszukiwaniem przez opiekunów zwierząt diagnoz w internecie.

Najczęściej opiekunowie zwierząt domowych mają znikomą wiedzę na temat zdrowia swoich pupili. Tę, którą posiadają, pochodzi od znajomych, hodowców, forów dyskusyjnych i możemy ją określić mianem „popular knowledge”. Jednak bez pełnej diagnostyki i doświadczenia specjalisty, opiekun nie jest w stanie ustalić, czy wymioty, jakie ma jego zwierzę to prosta niestrawność, czy objaw poważnej niewydolności nerek. Bez szczegółowego wywiadu i badania klinicznego nie da się zbudować diagnozy oraz zastosować odpowiedniego leczenia – podkreśla lek. wet. Andrzej Lisowski, Prezes Senior PSLWMZ. – Jako Polskie Stowarzyszenie Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt z zadowoleniem objęliśmy więc patronat nad społeczną inicjatywą marki Royal Canin pod hasłem „Wyjdź z neta, idź do weta” promującej wartość wizyty u specjalisty w trosce o zdrowie zwierzęcia. Takie postępowanie przyczynia się do polepszenia opieki nad naszymi pupilami, co jest jednym z głównych zadań statutowych naszej organizacji.

Poznaj nasze serwisy