Głos środowiska, który musi zostać usłyszany - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Wyszukaj w serwisie

„Oblicza weterynarii” – głos środowiska, który musi zostać usłyszany

„Oblicza weterynarii” – głos środowiska, który musi zostać usłyszany.

Nowa kampania społeczna ukazuje prawdę o wyzwaniach, jakie codziennie towarzyszą pracy lekarzy weterynarii.

Presja ze strony właścicieli zwierząt, ogromna odpowiedzialność, konieczność podejmowania dramatycznych decyzji – to codzienność, z którą mierzy się każdy z Was.

Z danych z badania przeprowadzonego w 2024 przez Brit Veterinary Diet i Vethink Academy wynika, że aż 93% lekarzy weterynarii odczuwa presję ze strony klientów, 62% doświadcza psychicznego wyczerpania, a 44% zmaga się z obciążeniem emocjonalnym wynikającym z decyzji o eutanazji. To nie są tylko liczby – to realne historie naszych koleżanek i kolegów z gabinetów.

Reklama

Kampania „Oblicza weterynarii” powstała, by dać przestrzeń tym historiom. To projekt zbudowany na szczerości i potrzebie opowiedzenia światu, z czym naprawdę wiąże się praca lekarza weterynarii. Poprzez serię krótkich filmów pokazujemy sylwetki lekarzy, którzy dzielą się swoim doświadczeniem – emocjami, dylematami, codziennymi trudnymi wyborami. Ich twarze stają się symbolem tego, czego często nie widać zza drzwi gabinetu.

„Bycie lekarzem weterynarii to misja, która daje satysfakcję, ale nie można zapominać o tym, jak duży ciężar emocjonalny niesie ten zawód” – mówi Magda Firlej-Oliwa, jedna z bohaterek kampanii. Z kolei Michał Barczykowski podkreśla: „Codziennie staję przed trudnymi decyzjami, które nie zawsze są łatwe do podjęcia. Odpowiadam, nie tylko za zdrowie zwierząt, ale i za emocje ich właścicieli”. Dorota Morawska mówi, że gdy jest jej ciężko, to stara się tego nie pokazywać – “bo ja też muszę być pomocą, ostoją, wsparciem”.

Emocjonalne rozmowy z trójką lekarzy weterynarii, którzy zostali Ambasadorami kampanii, przeprowadził Przemysław Chudkiewicz, autor cyklu Portret Autentyczny.

Dlaczego warto mówić głośno?

W obecnym klimacie społecznym, gdzie oczekiwania wobec lekarzy weterynarii stale rosną, a zrozumienia często brakuje, mówienie wprost o realiach zawodu staje się nie tylko potrzebą – to konieczność. Celem kampanii jest nie tylko zwiększenie empatii wśród właścicieli zwierząt, ale również integracja środowiska weterynaryjnego wokół wspólnego doświadczenia.

 — „Zwierzęta są dla nas ważne – od lat wspieramy ich zdrowie, dostarczając lekarzom weterynarii wysokiej jakości diety terapeutyczne. Wiemy jednak, że za każdym skutecznym leczeniem stoi człowiek. Kampania „Oblicza weterynarii” daje przestrzeń lekarzom, by zostali usłyszani przez opiekunów zwierząt,  ale i przez siebie nawzajem – bo troska o zwierzęta zaczyna się od troski o tych, którzy się nimi opiekują.”mówi lek. wet. Ewelina Pawlińska, Senior Brand Manager marki Brit.

To także moment, by przypomnieć sobie nawzajem: nie jesteśmy sami w tym zawodzie. Mamy wspólne doświadczenia, podobne wyzwania i emocje, z którymi nie zawsze łatwo się zmierzyć w pojedynkę.

Zachęcamy do odwiedzenia strony www.obliczaweterynarii.pl, gdzie można obejrzeć rozmowy przeprowadzone w ramach kampanii, poznać historie lekarzy i znaleźć informacje o tym, jak wspierać siebie nawzajem – również od strony emocjonalnej. Na stronie możemy znaleźć także sekcję skierowaną bezpośrednio do lekarzy weterynarii, w której marka Brit oferuje wsparcie – dostęp do bezpłatnej konsultacji psychologicznej oraz webinary wspierające w rozwoju kompetencji miękkich, które pomogą nam radzić sobie z codziennymi wyzwaniami w pracy. Kampania realizowana jest przez Brit Veterinary Diet z patronatem merytorycznym platformy Hedepy oraz Vethink Academy, jako wyraz solidarności ze środowiskiem weterynaryjnym. Jesteśmy przekonani, że nadszedł czas, by o „obliczach weterynarii” mówić głośno – w gabinetach, na uczelniach, w mediach branżowych. Bo tylko wspólnie możemy sprawić, że nasz zawód będzie bardziej zrozumiany, doceniony, a inni ludzie zobaczą w nas… po prostu człowieka.

Poznaj nasze serwisy