Stop mastitom! Właściwa komunikacja na fermie bydła mlecznego - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Wyszukaj w serwisie

Stop mastitom! Właściwa komunikacja na fermie bydła mlecznego

Pierwszy to przedstawienie pomysłu, jeszcze lepiej, jeśli jest ich kilka. Następny to weryfikacja pomysłów, tutaj główną opinią powinno być zdanie właściciela zwierząt. Inaczej istnieje ryzyko, że nasze zalecenia nie zostaną wprowadzone. W przypadku trudnych klientów na tym etapie możemy posiłkować się np. pytaniami: „Jakie ma Pan uwagi do mojego rozwiązania, jak można by je poprawić Pana zdaniem?”. Daje to wrażenie naszemu klientowi, że uczestniczy w procesie tworzenia programu naprawczego, co jest szczególnie istotne w przypadku klientów dominujących. Każdą rozmowę powinna zakończyć jasna deklaracja właściciela zwierząt w stosunku do naszych zaleceń. Badania włoskie przedstawione na początku artykułu pokazały, że często decydującym głosem dla hodowcy (choć nie tylko) jest głos forów internetowych czy grup społecznościowych. Wydaje się, że nie inaczej jest w naszym kraju. Zdarza się, że podczas rozmów czujemy się słyszani, lecz nie słuchani.

Jesteśmy przekonani do swojej merytorycznej wiedzy, lecz trudno jest nam dyskutować z ważniejszą opinią znalezioną np. w internecie. W tym przypadku przekonanie kogoś do swoich tez czy założeń jest łatwiejsze, kiedy używamy figur retorycznych (Łukasz Pustelnik, SWPS, 11.2015). Personifikacja pozwala zilustrować nasze argumenty, np. porównanie bólu, jaki krowa odczuwa przy chorej kończynie, do bólu, jaki człowiek by odczuwał przy analogicznym urazie, pozwala szybciej przekonać do użycia środków przeciwbólowych. Jeśli chcemy spowodować lepsze zapamiętanie treści i jednocześnie zaakcentować to, co jest dla nas szczególnie istotne, powinniśmy często używać tych samych zdań czy wyrazów: „Szczepienia się opłacają”, „Szczepienia pozwolą Panu zarobić”, „Szczepienia to nowoczesna metoda”. Powtórzenia, bo o nich [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy