Stop mastitom! Właściwa komunikacja na fermie bydła mlecznego

Komunikacja to klucz do efektywnego działania każdego przedsiębiorstwa, także weterynaryjnego zakładu leczniczego. W Polsce i Europie inwestycje lekarzy weterynarii, którzy opiekują się bydłem mlecznym, w szkolenia z zakresu marketingu oraz komunikacji z właścicielem zwierząt to wciąż rzadkość.
Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Weterynaryjnym w Mediolanie przez lek. wet. Michaela Cipolla pokazały przykry obraz lekarza weterynarii. Włoscy hodowcy bydła mlecznego jednoznacznie wskazali, że najbardziej niezadowoleni są z komunikacji z lekarzem weterynarii (57,3% ankietowanych) w porównaniu do „nie-lekarzy” (36%), doradców żywieniowych (22,4%) oraz przedstawicieli firm farmaceutycznych (8,6%). Dane szokują, wszak zawsze wydawało nam się, że to my, lekarze weterynarii, jesteśmy grupą zaufania publicznego. Wynik dla pracowników firm farmaceutycznych nie zaskakuje, ponieważ ta grupa zawodowa uczestniczy w wielu szkoleniach mających podnieść umiejętności sprzedażowe, a więc przede wszystkim komunikację. Biorąc pod uwagę powyższe dane, nie powinien dziwić następny rezultat tego samego badania. Włoscy hodowcy najchętniej szukają przydatnych informacji dotyczących hodowli i chorób bydła nie tylko u lekarzy weterynarii jako grupy do tego przygotowanej, lecz w czasopismach (51,3% ankietowanych), grupach dyskusyjnych (59,5%), internecie (32,5%).
Szeroko zakrojone wieloletnie badania holenderskie pokazały wpływ komunikacji na pracę nad jakością mleka (Jolanda Jansen: Mastitis and farmer mindset. Towards effective communication strategies to improve udder health management on Dutch dairy farms.168 pages Thesis, Wageningen University, Wageningen, The Netherlands [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Mogą zainteresować Cię również
POSTĘPOWANIA
w weterynarii