Co to znaczy dobry serwis dla klientów? – cz. I
To pytanie, jakie zadajemy sobie każdego dnia, po każdej wizycie. Czy klient był zadowolony, czy ponownie skorzysta z usług naszego ZLZ? W pracy w zawodzie usługowym zdobywanie klientów to podstawa naszej ekonomicznej egzystencji na wolnym rynku. Bez klientów nie ma biznesu. Nasza konkurencja też nie śpi.
Współczesny klient jest coraz bardziej wymagający, a dzięki internetowi – także dość dobrze zorientowany w ofercie rynkowej. Strategia każdej firmy usługowej na rynku opiera się na zdobyciu i utrzymaniu klientów, nabywców swojej usługi. Zanim przystąpimy do rozważań nad jakością naszego serwisu, zapoznajmy się z krótką relacją niezadowolonej klientki:
„Udałam się na umówioną wizytę do ZLZ »A«”, aby przeprowadzić roczne zabiegi profilaktyczne suki oraz umówić się na zabieg sterylizacji. Wizyta była umówiona ok. tygodnia wcześniej. Cena za usługę (120 zł) oraz godzina wizyty były również uzgodnione i byłam pewna, że wszystko odbędzie się bez problemów. Po przybyciu do ZLZ okazało się jednak, że będę musiała na swoją wizytę poczekać ok. 30-40 minut, mimo że przyszłam ok. 5 minut przed umówioną godziną. Nikt z dwóch pracowników, jacy krzątali się po poczekalni, nie zainteresował się moją sytuacją, nie przeprosił za zaistniałą sytuację i nie wyjaśnił przyczyny, nie zaproponował nic, czym mogłabym się zająć, czekając na wizytę.
Nie mając co ze sobą zrobić, postanowiłam wyjść z ZLZ i wrócić za 30 minut. Idąc ulicą, zauważyłam tablicę kolejnego ZLZ – »B«. Postanowiłam wejść do niego i zapytać, czy przypadkiem nie załatwię zaplanowanej wizyty. Niestety okazało się, że również tutaj muszę poczekać ok. 30 minut. Jednak tutaj pracownica od razu zaproponowała, abym spoczęła, a także zapytała, czy podać kawę lub herbatę. Na stoliku leżała prasa do poczytania. Skuszona tym miłym dla mnie przyjęciem, postanowiłam zostać i poczekać. Cena usługi była na podobnym poziomie, jaki zaproponowano mi w ZLZ »A«. ZLZ »A« na dobre stracił klienta. Stało się tak nie dlatego, że Z...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
zaloguj sięlub
zarejestruj sięMogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2843 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 23 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Mykotoksyny – ukryty wróg w hodowli bydła mlecznego
W ostatnich dekadach hodowla bydła mlecznego przeszła znaczącą transformację. Dzięki zaawansowanej selekcji genetycznej i udoskonalonym praktykom żywieniowym wydajność mleczna krów imponująco wzrosła. Jednak ten postęp nie jest pozbawiony wyzwań, wysokowydajne krowy okazały się bardziej podatne na różnorodne schorzenia metaboliczne i reprodukcyjne. W tym kontekście mykotoksyny zyskały na znaczeniu jako istotny, choć wciąż nie w pełni […]
Kulawizna u bydła mlecznego (choroba Mortellaro). Skuteczne zwalczanie zapalenia skóry palca dzięki naturalnemu rozwiązaniu
Biodevas Laboratoires opracowała PIETIX – rozwiązanie w 100% naturalne, mające na celu zwalczenie zapalenia skóry palca u bydła mlecznego.
Czynniki wpływające na kolonizację mikrobiomu i dojrzałość układu pokarmowego prosiąt oraz jego prawidłowe funkcjonowanie
Streszczenie Odsadzanie to jeden z najtrudniejszych okresów w życiu prosiąt, który powoduje u nich ogromny stres i towarzyszy mu uszkodzenie morfologii oraz przepuszczalności jelit, a także wpływa na skład mikrobiomu. Ponadto po odsadzeniu następuje zmiana żywienia prosiąt. Różne rodzaje składników odżywczych, tj. włókno, węglowodany i białko, są fermentowane w jelicie przez różne mikroorganizmy. Zmiany w […]
Opieka stomatologiczna nad starszymi końmi
Streszczenie Stan jamy ustnej u koni geriatrycznych często stanowi ogromne wyzwanie dla lekarzy weterynarii. Problemy z zębami w tej grupie wiekowej często wiążą się z dużą bolesnością, dlatego najważniejszym zadaniem lekarzy weterynarii jest umiejętność rozpoznania i postępowania terapeutycznego. Abstract Oral cavity condition in geriatric horses frequently presents a great challenge for veterinarians. As dental issues […]
Praktyka w terenie – jak zabezpieczyć się na wypadek stanów zagrożenia życia lub zdrowia zwierzęcia
W trakcie praktyki świadczonej w terenie wskazane jest zabezpieczenie lekarza weterynarii na nieprzewidziane sytuacje, w tym związane z zagrożeniem życia i zdrowia zwierząt. Pomocne w tej kwestii będzie prowadzenie odpowiedniej dokumentacji, odbieranie zgód od właścicieli zwierząt na przeprowadzenie zabiegów, operacji czy innych czynności. W artykule przedstawiam, jakie inne zabezpieczenia stosować na wypadek stanów zagrożenia życia […]
Wiek ma ogromne znaczenie podczas stawiania diagnozy
Lek. wet. Justyna Domagała tytuł inżyniera zootechniki uzyskała w 2016 r., a tytuł lekarza weterynarii – w 2019 r. na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Po studiach swoją wiedzę poszerzała podczas stażu w Szpitalu dla Koni Equivet, w którym później uzyskała zatrudnienie. W latach 2021-2024 swoją pracę skupiała na internistycznym leczeniu koni oraz pogłębianiu wiedzy na […]
Echa 32. Kongresu Bujatrycznego w Cancun
Po raz kolejny odbył się Światowy Kongres Bujatryczny. Tym razem jego 32. edycja miała miejsce w tropikalnym Cancun w Meksyku. Ta cykliczna impreza miała swoją premierę w 1960 roku w Hanowerze i co 2 lata (z jedynym wyjątkiem podczas trwania pandemii COVID-19) gromadzi w jednym miejscu bujatrów z całego świata. Podczas tegorocznej edycji do miasta […]