Dlaczego HR-owi opłaca się dbać o psy i koty pracowników, czyli jak zwierzęta wpływają na employer branding? - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Dlaczego HR-owi opłaca się dbać o psy i koty pracowników, czyli jak zwierzęta wpływają na employer branding?

employer branding
Firma Pethelp ‒ dostawca pakietów weterynaryjnych dla zwierząt domowych, przygotowała pierwszy w Polsce specjalistyczny raport dotyczący wpływu zwierząt na pracowników oraz wskaźniki firmowe.

Sporo obecnie mówi się o zwierzętach. Coraz więcej ludzi posiada w domu jakiegoś zwierzaka lub nawet zwierzaki. Prężnie rozwijający się trend humanizacji zwierząt ciągnie za sobą trend zdrowego stylu życia, nie tylko wśród nas, ale i naszych pupili. Wzrastające zainteresowanie sferą pet care niesie za sobą duże nadzieje na wzrost świadomości opiekunów. Rynek pettech jest jednym z najszybciej rozwijających się.

Według sondażu Voice of the Consumer: Lifestyle Survey, przeprowadzonego przez Euromonitor International na całym świecie, aż 71% właścicieli zwierząt domowych uważa swoje zwierzęta za członków rodziny, a liczba ta rośnie na rynkach rozwijających się.

Ponadto z badania przeprowadzonego w czerwcu 2022 roku przez Pethelp, wynika, że aż 97% pracowników w naszym kraju chciałoby pracować w firmach przyjaznych zwierzętom. I co ciekawe – tylko co trzeci za „pet friendly” uważa tę, w której pracuje obecnie (32%). To pokazuje, jak duże znaczenie mają dla nas nasi pupile i w którą stronę pracodawcy powinni się kierować.

Wiele przeprowadzonych badań wykazało, że zwierzęta zmniejszają stres związany z pracą. Ponad 60% pracowników wyznaje, że praca jest dla nich stresująca, a nawet 4 na 10 uważa, że może ona zagrażać ich zdrowiu. Z badań wynika, że zwierzęta w miejscu pracy mogą skutecznie pomóc zmniejszyć stres, zwiększyć wydajność pracy oraz satysfakcję pracowników.

W raporcie PETHELP znalazły się wypowiedzi osób, które zdecydowały się na budowanie wizerunku pracodawcy przyjaznego zwierzętom ‒ Pani Izabela Woźnicka, Kierownik Działu Zarządzania ZFŚS w Rossmann, Ewelina Rędzikowska-Biegus, Specjalista ds. HR Coffeedesk, Magdalena Zielińska, Starszy Specjalista ds. Komunikacji i Employer Brandingu TME, Dorota Bagheri Gheibi, Office Manager Sonalake. Dodatkowo swoimi opiniami podzieliło się wielu ekspertów takich jak, dr n. wet. Jagna Kudła ‒ lekarz weterynarii, behawiorystka, Agata Metzig ‒ trener psów, dogoterapeuta, zoopsycholog, Maja Gojtowska ‒ Employer branding, Candidate experience, Employee experience ‒ konsultantka HR, Mistrzyni LinkedIn 2022 wg Forbes Women. Te oraz pozostałe wypowiedzi dają razem dużą porcję wiedzy i pomysłów dotyczących rozwoju tej sfery.

Przygotowany przez firmę raport jest unikalny, ponieważ zawiera wiele popartych badaniami informacji przydatnych zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Miłość do zwierząt to coś co zrzesza szerokie grono ludzi. Warto wiedzieć nie tylko jak zwierzęta na nas wpływają, ale jak i my możemy je wesprzeć.

O firmie:

Pethelp to pakiety weterynaryjne dostępne dla wszystkich oraz jako benefit pracowniczy.
To pierwsze i jedyne takie rozwiązanie na polskim rynku, stworzone na wzór pakietów medycznych dla ludzi. Firma dostarcza również dodatkowe rozwiązanie dla firm, które chcą zadbać o satysfakcję pracowników posiadających zwierzęta domowe – Klub Zwierzaka. Jest to zespół inicjatyw, które budują i wspierają społeczność miłośników zwierząt w organizacji, takich jak webinary, konkursy, konsultacje ze specjalistami, PetDay, Program Wsparcia Adopcji oraz wiele innych wydarzeń.

Rozwijający się trend pet friendy znajduje odzwierciedlenie na rynku pracy. Jeśli jesteś pracodawcą, który szuka nowych rozwiązań, konkretnych case study, zależy Ci na satysfakcji swoich pracowników i chcesz dowiedzieć się więcej na temat oddziaływania zwierząt na samopoczucie, to zachęcamy do pobrania przygotowanego raportu.

Raport znajduje się na stronie: https://pethelp.pl/dla-firm/benefit-dla-zwierzat/

employer branding

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy