Jak czytać etykiety karm i diet dla psów i kotów?
Prężnie rozwijający się rynek petfoodów oraz karm dietetycznych wymaga odpowiedniego opakowania, które w przejrzysty i czytelny sposób przekazuje informacje na temat produktu. Etykieta więc jest swoistego rodzaju sposobem komunikacji pomiędzy producentem karm/diet a odbiorcą (lekarzem weterynarii czy właścicielem konsumenta). Jest ona również dokumentem prawnym, który podlega określonym regulacjom zgodnym z prawem Unii Europejskiej, w przypadku przynależności państwa do niej oraz/lub danego kraju, w obrębie którego sprzedawany jest określony towar. Podstawowym kryterium dopuszczającym dany produkt – karmę lub dietę – do obrotu jest umieszczenie niezbędnych informacji w języku urzędowym kraju, w którym produkt będzie sprzedawany (1, 5).
Etykieta, niezależnie od tego, czy dotyczy pokarmu suchego, czy wilgotnego, składa się z dwóch części: pierwszej – tzw. panelu prezentacji produktu – oraz drugiej – strony informacyjnej.
Panel prezentacji produktu w przypadku karm bytowych jest najczęściej wizualnie bardzo atrakcyjny, gdyż jego podstawowa funkcja polega na przyciągnięciu uwagi kupującego. Natomiast w przypadku diet jego główną rolą jest informacja związana z przeznaczeniem określonej diety.
Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z opakowaniem karmy, czy diety, obowiązkowymi elementami są:
- nazwa produktu,
- jego przeznaczenie (karma dla psa, kota, karma dla juniora, dieta wątrobowa, dieta monoproteinowa itp.),
- nazwa producenta,
- wielkość/masa opakowania [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Mogą zainteresować Cię również
POSTĘPOWANIA
w weterynarii