Zarządzanie ZLZ. Jak uniknąć błędów? - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Zarządzanie ZLZ. Jak uniknąć błędów?

Medycyna weterynaryjna to dziedzina, która nieustannie się rozwija, o czym świadczą m.in. wzrastająca w ostatnich latach liczba uczelni posiadających wydziały medycyny weterynaryjnej czy rosnąca liczba zwierząt domowych i ich zmieniający się status w rodzinie. Ludzie coraz częściej decydują się na zakup zwierzęcia, wychodząc z założenia, że będzie ono nowym członkiem rodziny. Z tego też powodu coraz większą popularnością cieszą się psy ras małych, koty oraz zwierzęta futerkowe i egzotyczne.

Widoczny jest ciągły wzrost liczby klientów, którzy decydują się na zakup zwierzęcia z hodowli, starannie dobierając rasę (niestety zazwyczaj bardziej kierując się wyglądem zewnętrznym niż posiadanymi specyficznymi cechami czy temperamentem), poświęcając swój czas na wychowanie pupila. Co więcej, zupełnie świadomie wybierają karmę, środki pielęgnacyjne oraz… lekarza weterynarii.

Co decyduje o wyborze lekarza weterynarii?

Czynników, które mają wpływ na podjęcie takiej decyzji oraz elementów, które tworzą jej ostateczny kształt, jest wiele, jednakże wśród najważniejszych z nich powinno się wymienić:

  • odległość od miejsca zamieszkania oraz parking dostępny dla klientów.
  • czas oczekiwania na wizytę,
  • wygląd placówki,
  • zachowanie lekarzy weterynarii,
  • jakość usług,
  • cenę,
  • możliwość załatwienia wszystkiego w jednym miejscu- kompleksowość świadczonej usługi,
  • zaufanie do lekarza,
  • przyzwyczajenie/przywiązanie.

Istotność wymienionych powyżej czynników jest oczywiście odmienna dla różnych grup klientów, posiadanego przez nich statusu społecznego, wieku i wielu innych składowych czy cech. Faktem niezaprzeczalnym jest to, że obecnie klient jest o wiele bardziej świadomy tego, czego oczekuje, a będąca w otoczeniu konkurencja sprawia, że ma o wiele szerszy wybór. Powoduje to, że jego lojalność znacząco spada. Wśród różnych ofert lecznic weterynaryjnych poszukuje on usług, które sprostają jego oczekiwaniom. Obniżenie lojalności ma swoje źródło w tym, że coraz częściej mamy do czynienia z młodszym pokoleniem, które kieruje się innymi priorytetami i inne są także ich oczekiwania i kultura życia.

Jeżeli lekarz weterynarii wraz ze swoim zespołem nie nadąży za zmieniającymi się realiami, a dodatkowo uporczywie trzymać się będzie dawnych przyzwyczajeń, które może i kiedyś były skuteczne i przynosiły oczekiwane efekty, to spodziewać się należy utraty klientów, a tym samym – pozycji na rynku.

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy