Zarządzanie portfelem praktyki weterynaryjnej

Wyszukaj w serwisie

Zarządzanie portfelem praktyki weterynaryjnej – rozumienie liczb, pojęć ekonomicznych i finansowe aspekty działalności – cz. I

Ile lecznica zarabia? Próg rentowności i zyski – kluczowe wskaźniki

Branża praktyk weterynaryjnych jest istotnym elementem systemu opieki zdrowotnej w ogóle, zapewnia usługi właścicielom zwierząt domowych i pacjentom docelowym. Jednakże, jak w przypadku każdego biznesu, kliniki weterynaryjne muszą radzić sobie ze złożonością utrzymania rentowności i zrównoważonego rozwoju (Paxton, 1977). Aby zrozumieć krajobraz finansowy wetbranży, kluczowe jest zbadanie wewnętrznych i zewnętrznych czynników, które wpływają na przychody i rentowność działalności weterynaryjnej.

Jednym z głównych czynników napędzających przychody praktyki weterynaryjnej jest relacja/siła więzi rozumiana dwojako. Raz – jako pomost między człowiekiem a zwierzęciem, a dwa – jako pomost pomiędzy lekarzem weterynarii czy pracownikiem gabinetu a klientem/właścicielem pacjenta. Nie sposób jednoznacznie wskazać, gdyby taka potrzeba nastąpiła, które z tych pojmowań relacji ma większą wagę w powodzeniu biznesu. Można powziąć stwierdzenie, że oba rozumienia relacji mają tę samą, równą wagę. Wraz ze wzrostem liczby posiadanych zwierząt domowych wzrasta również zapotrzebowanie na wysokiej jakości opiekę weterynaryjną. Działa to wykładniczo i proporcjonalnie, bo właściciele zwierząt domowych są często skłonni inwestować w ich dobre samopoczucie, w tym poszukując specjalistycznych lub kosztownych metod leczenia (Brockman i in., 2008).

Pamiętajmy jednak o tym, że nie wszyscy właściciele zwierząt są w stanie lub po prostu chcą korzystać z usług weterynaryjnych w pełnym zakresie. Znaczna część właścicieli zwierząt może zdecydować się na rozwiązania powiedzmy domowe lub zrezygnować z rutynowej opieki profilaktycznej, co może mieć wpływ na tzw. strumień przychodów wetpraktyki.

Pośród wszelkich regulacji i rynkowej niepewności praktyki weterynaryjne muszą wprost (jak zwykle zwracamy uwagę na pełną świadomość użycia tego nielubianego czasownika „muszą”) znaleźć sposoby na zachęcenie i ułatwienie dostępu ...

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy