Social media w weterynarii dla opornych. O tym, czy warto prowadzić zakładowego Facebooka i jak to robić, aby uzyskiwać wymierne efekty
Facebook – dobre praktyki
Zacznijmy od samego założenia profilu, co jest zadaniem prostym i szybkim. Aby to zrobić:
- Przejdź do strony facebook.com/pages/create.
- Kliknij, aby wybrać typ strony.
- Uzupełnij informacje o stronie.
Kliknij opcję „kontynuuj” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.
Wiedz, co się klika
Nie od dziś wiadomo, że zdjęcia, na których widać Twoją twarz i to, że trzymasz pacjenta w swoich ramionach, wywołują najwięcej reakcji. Content (treść), który wrzucamy, powinien angażować i wzbudzać pozytywne skojarzenia. Z tego względu, szczególnie pacjenci, którzy przychodzą do nas na szczepienie i zabiegi profilaktyczne, będą doskonałą inspiracją i za zgodą opiekuna ich wizerunek zasili nasz feed. Opiekunowie uwielbiają oglądać swoje zwierzaki w social mediach i chwalą się nimi, chętnie też będą komentowali zdjęcia swoich pociech.
Należy jednak pamiętać, że opiekun musi wyrazić zgodę na wykorzystanie wizerunku, zaś zwierzę powinno zostać pokazane w komfortowej sytuacji, a nie np. gdy jest zestresowane lub przywiązane do stołu operacyjnego. Kluczowe jest też umiejętne wyważenie treści pomiędzy słodkimi puchatymi pacjentami a treściami informacyjnymi. Udowodniono, że psy „sprzedają” lepiej, zatem zdjęcia z nimi będą się lepiej klikać. Należy jednak zachować równowagę między gatunkami, gdyż opiekunowie kotów, widząc, że u was również pojawiają się kocie treści, zaś pacjenci w gabinecie są zrelaksowani – chętniej podejmą decyzję o wizycie. Angażujące są również historie Waszych pacjentów, najlepiej te ze szczęśliwym zakończeniem – to świetna okazja, żeby zaprezentować Waszą wiedzę i kunszt lekarski.
Oczywiście niektórzy mogą polemizować, że również przestrogi przed zatruciami, zdjęcia potrąconych przez samochód zwierząt, temat psów brachycefalicznych, znęcania się nad zwierzętami i inne kontrowersyjne treści wzbudzają najwięcej reakcji. To prawda, wzbudzają one wiele emocji, również tych niezdrowych. Sporo ryzykujemy, wzbudzając niepotrzebne dyskusje na naszym profilu, które często zmierzają w złym kierunku i wymagają moderacji. Taki rozgłos może da nam zasięgi organiczne, ale nie sprawi od razu, że przybędzie nam klientów. Pytanie – czy warto ryzykować swój wizerunek? Warto patrzeć na statystyki i sprawdzać, co interesuje naszych fanów, co wzbudza najwięcej reakcji, nie tylko lajków, ale przede wszystkim komentarzy. Zachęcanie do wizyty, podczas której zbadacie pacjenta najnowszej klasy nowozakupionym aparatem USG nie dość, że nosić będzie znamiona reklamy, to nie wywoła takiego efektu, jak pochwalenie się adopcją porzuconego kota, którego wyleczyliście i któremu znaleźliście nowy dom.
Bądź responsywny, odpowiadaj na komentarze i recenzje
Jeśli ktoś poświęcił swój czas i napisał Ci komentarz lub recenzję, jego ukrytym oczekiwaniem będzie uzyskanie odpowiedzi lub reakcji. Również jeśli będziesz komentować treści właścicieli, zbudujesz silną więź online i zaangażowanie, które mogą przełożyć się na wizytę w ZLZ. Odpowiadanie na komentarze, ale i pojawianie się komentarzy w pierwszej godzinie od publikacji postu wzmacnia algorytm Facebooka, który promuje twoje posty wyżej w feedzie. Zaangażowana społeczność jest twoją wizytówką. Również negatywne komentarze i recenzje powinny uzyskać odpowiedź, zaś wszelkie kwestie sporne lub zażalenia powinny być rozpatrywane offline. Informacja o działaniu powinna zostać umieszczona pod wątkiem tak, aby potencjalni klienci widzieli Waszą prokliencką postawę i chęć wyjaśnienia sytuacji.
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2814 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Praktyka w terenie – jak zabezpieczyć się na wypadek stanów zagrożenia życia lub zdrowia zwierzęcia
Piśmiennictwo mec. Anna SłowińskaVox Poland Pomoc PrawnaSzczecin Facebook0Tweet0LinkedIn0
Choroby racic jako ważna przyczyna brakowania krów w stadzie bydła mlecznego
Przyczyny problemów z racicami Przyczyny chorób racic są zróżnicowane, a większość stanów chorobowych posiada wieloczynnikową etiologię. Ogólnie wyróżnia się czynniki predysponujące i wywołujące. Dalej można wyróżnić kilka grup czynników: genetyczne, środowiskowe, żywieniowe oraz czynniki bakteryjne (8). Czynniki osobnicze Czynniki osobnicze są to wrodzone indywidualne cechy czy właściwości danego osobnika wpływające na zdrowotność racic, na przykład: […]
Czynniki wpływające na kolonizację mikrobiomu i dojrzałość układu pokarmowego prosiąt oraz jego prawidłowe funkcjonowanie
Równowaga elektrolitowa Do jelit warchlaków codziennie trafia od 8 do 10 l płynu, a większość wchłaniania wody następuje w jelicie cienkim (10). Wchłanianie i wydzielanie w błonie śluzowej jelit zachodzi jednocześnie, w zależności od polarności komórek nabłonkowych, i pomaga utrzymać potencjał błonowy, żywotność komórek, odpowiednie wchłanianie składników odżywczych i regulację metabolizmu drobnoustrojów (78). Wchłanianie wody […]
Opieka stomatologiczna nad starszymi końmi
Braki w uzębieniu U starszych koni dość częstym problemem są braki w uzębieniu. Powodem mogą być ekstrakcje we wcześniejszym okresie życia, diastemy i choroby przyzębia doprowadzające do rozchwiania i wypadania lub po prostu zużycie się zęba. O ile brak jednego zęba policzkowego nie wpływa znacząco na rozcieranie paszy, o tyle brak 3-4 zębów już bardzo […]
Praktyka w terenie – jak zabezpieczyć się na wypadek stanów zagrożenia życia lub zdrowia zwierzęcia
Piśmiennictwo mec. Anna SłowińskaVox Poland Pomoc PrawnaSzczecin Facebook0Tweet0LinkedIn0
Wiek ma ogromne znaczenie podczas stawiania diagnozy
Lek. wet. Justyna Domagała tytuł inżyniera zootechniki uzyskała w 2016 r., a tytuł lekarza weterynarii – w 2019 r. na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Po studiach swoją wiedzę poszerzała podczas stażu w Szpitalu dla Koni Equivet, w którym później uzyskała zatrudnienie. W latach 2021-2024 swoją pracę skupiała na internistycznym leczeniu koni oraz pogłębianiu wiedzy na […]
Echa 32. Kongresu Bujatrycznego w Cancun
Profilaktyka Kongres był również okazją do zaprezentowania kilku przełomowych produktów immunologicznych, które mają szansę wprowadzić na nowe tory prewencję znanych od lat jednostek chorobowych, sprawiających wiele kłopotów z punktu widzenia odchowu cieląt czy rozrodu. Mowa tu konkretnie o trzech nowych szczepionkach mających zastosowanie w profilaktyce Mycoplasma bovis, Cryptosporidium parvum czy wirusowej biegunki bydła (BVD). Nie […]