Pierwsza pomoc u pacjenta powypadkowego

Codzienna praktyka w zakładach leczniczych stawia przed personelem różnego rodzaju wyzwania. Jednymi z trudniejszych są te sytuacje, które wymagają nagłej interwencji oraz intensywnej terapii. Najczęściej wynikają z urazów komunikacyjnych, pogryzień, zadławień piłkami (do aportowania) bądź innego rodzaju wypadków. Nie sposób wymienić wszystkie możliwe zdarzenia, jak i przygotować stosowne procedury. Niemniej jednak każdy zespół medyczny powinien mieć przygotowane plan pracy w nagłej sytuacji oraz zestaw pomocny przy intensywnej terapii. Istotną kwestią jest także fakt, aby każdy w zespole wiedział, jakie jest jego zadanie do spełnienia.
Sytuacje nagłe wymagają szczególnego planu, jak i organizacji pracy, w tym: wywiad ze świadkiem wypadku, przygotowanie gabinetu, przygotowanie zestawu potrzebnych akcesoriów, zespół medyczny składający się co najmniej z jednego lekarza i technika weterynarii (jednak im większy zespół, tym większe szanse dla pacjenta).
Najczęściej cała procedura rozpoczyna się od telefonu z powiadomieniem o zdarzeniu. Moment, w którym recepcjonista odbiera telefon o urazie, jest zarówno dla pacjenta, jak i personelu komfortowy, gdyż w takiej sytuacji czas działa na wspólną korzyść. Zważywszy na fakt, że dzięki rozmowie telefonicznej zyskujemy cenne informacje, a czas dojazdu do lecznicy pozwala na sprawne przygotowanie gabinetu i sprzętu na przyjazd pacjenta. Podczas rozmowy telefonicznej powinniśmy uzyskać informacje takie jak: co się stało? kim jest pacjent? (gatunek, wielkość, przybliżony wiek), jaki jest stan świadomości zwierzęcia, jakie [...]
Mogą zainteresować Cię również
POSTĘPOWANIA
w weterynarii