Obowiązek informowania o cenach produktów i usług lekarsko-weterynaryjnych przez zakłady lecznicze dla zwierząt. Wybrane aspekty prawne

Celem artykułu jest prezentacja podstawowych obowiązków spoczywających na zakładach leczniczych dla zwierząt w zakresie uwidaczniania i ujawniania cen produktów i usług lekarsko-weterynaryjnych, z uwzględnieniem specyfiki działalności lekarsko-weterynaryjnej.
Tematykę cen produktów i usług lekarsko-weterynaryjnych najczęściej kojarzymy z polityką cenową ZLZ, konkurencją, segmentacją klientów, rabatowaniem, w mniejszym zaś stopniu z obowiązkami, jakie spoczywają na zakładach leczniczych dla zwierząt z tego tytułu. Cena świadczonych usług lekarsko-weterynaryjnych jest jednym z elementów kształtujących relację z rynkiem. To ona definiuje naszą strategię, postrzeganie lecznicy przez klientów, a ostatecznie ich liczbę.
Ustalenie odpowiedniej polityki cenowej to jeden ze strategicznych obszarów prowadzenia biznesu. Koncentrując się jednak na bieżących elementach polityki cenowej, dostosowywania (lub wyróżniania) do (od) konkurencji, kalkulacji kosztów i zysków, zapominamy o obowiązkach, jakie ciążą na każdym przedsiębiorcy w zakresie informowania i uwidaczniania cen produktów i usług lekarsko-weterynaryjnych. Pomijając kwestie prawne dotyczące interpretacji, czy stosowanie przez nas produktów leczniczych weterynaryjnych stanowi usługę weterynaryjną, czy jest prowadzeniem obrotu detalicznego produktami leczniczymi weterynaryjnymi (choć w niektórych przypadkach może mieć to kluczowe znaczenie), powinniśmy mieć świadomość pewnych powinności.
Niezależnie bowiem od tego, czy wliczymy cenę produktu leczniczego weterynaryjnego w koszt świadczonej przez nas usługi weterynaryjnej (zastosujemy produkt leczniczy bezpośrednio u zwierzęcia), czy dokonamy jego sprzedaży [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Mogą zainteresować Cię również
POSTĘPOWANIA
w weterynarii