Zarządzanie czasem w praktyce weterynaryjnej
III – czynności pilne, ale niezbyt ważne
Stanowią prawdziwą zmorę, nie mają dla nas większego znaczenia, nie przynoszą wartościowych efektów ani satysfakcji, natomiast ciągle nas rozpraszają i odrywają od ważniejszych zadań. Za przykłady niech posłużą:
- wiele rozmów telefonicznych (np. propozycja kredytu bankowego),
- liczne wiadomości tekstowe,
- wiele niezapowiedzianych wizyt klientów, np. z prośba o darmową poradę.
Czynności z tej grupy stanowią doskonały materiał, aby wdrożyć technikę „wyeliminuj, uprość, zautomatyzuj, zleć” omówioną w dalszej części artykułu.
IV – czynności niezbyt ważne, niezbyt pilne
Do tej grupy zaliczymy wiele „czynności zastępczych”, które podejmujemy, aby uciec od problemów, wiele tak zwanych złodziei czasu. Za przykład niech posłużą:
- niezobowiązujące rozmowy podczas przerw na kawę, papierosa,
- przeglądanie portali społecznościowych, plotkarskich, memów, filmików internetowych, gry przeglądarkowe.
Wiele spośród wymienionych czynności jest efektem pracy sztabu specjalistów, są to produkty nastawione na przyciągnięcie naszej uwagi (np. seriale, serwisy plotkarskie).
Czynności z tej kategorii powinniśmy ograniczać, nie zaś całkowicie eliminować (umożliwiają one odpoczynek psychiczny pomiędzy ważniejszymi i trudniejszymi zadaniami).
[...]Mogą zainteresować Cię również
POSTĘPOWANIA
w weterynarii