Własna praktyka weterynaryjna – wyobrażenia a rzeczywistość – cz. IV Zarządzanie operacyjne lecznicą weterynaryjną
Obszar 2: przegląd konkurencji i klientów – to także działanie operacyjne!
Przygotowani jak szwajcarski zegarek do wypełniania lekarskich obowiązków specjalizacyjnych częstokroć zapominamy o prostych, a niezwykle przydatnych w optymalizacji operacyjnej narzędziach. Jednym z nich jest polecana przez nas tabela przeglądu otoczenia rynkowego. Inwestycja czasu na ocenę poziomu konkurencji w obszarze, w którym działa nasza praktyka (terytorialnym, geograficznym, profilu usług, profilu klienta – przede wszystkim te obszary), procentuje zawsze i pozwala zaoszczędzić tak zwaną parę w komin, czyli czas inwestowany niewłaściwie bądź w sposób niepoprawnie ukierunkowany. W tym celu należy ocenić mocne i słabe strony największych konkurentów, ich strategie: sprzedażowe, komunikacyjne, marketingowe i świadczone usługi.
Pomoże to ocenić wyzwania, przed którymi stajemy, aby konkurować z nimi jako nowoczesna firma, rozumiejąca trendy w biznesie weterynaryjnym, ale także opracować skuteczne strategie w celu przyciągnięcia nowych klientów. Dobrym pomysłem zawsze jest przeprowadzenie takich mikrobadań terenowych i stworzenie tabeli porównawczej podsumowującej usługi konkurencji, strategie marketingowe, grupę docelową itp. To zadanie relaksująco-twórcze dla właściciela lub menadżera lecznicy.
Zagadnienie zbadania klienta powinno przynieść również wiele radości i odprężenia, dając, oczywiście, korzyści procesowe w zarządzaniu lecznicą. Zadaniem jest odpowiedź na pytanie najtrudniejsze w każdym wetbiznesie: komu mamy być potrzebni?
Tę sekcję możemy również „tabelkować”, lecz podajemy ją w formie pytań inspirujących. Aby opisać klientów docelowych – ultraprofesjonalnie: personę zakupową – badamy, jakie zwierzęta żyją w okolicy (zwierzęta domowe, towarzyszące, [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Mogą zainteresować Cię również
POSTĘPOWANIA
w weterynarii