Tajemnica zawodowa lekarza weterynarii a media społecznościowe
Działalność lekarzy weterynarii w mediach społecznościowych
Aktywni w sieci lekarze weterynarii oraz ZLZ (Zakłady Lecznicze dla Zwierząt) bardzo często umieszczają zdjęcia swoich pacjentów z wizyty. Równie często podają ich imiona czy też gatunek i rasę. Zwierzę, jako rzecz w rozumieniu przepisów prawa cywilnego (ustawa o ochronie zwierząt), nie posiada ochrony wizerunku, dlatego też nie ma konieczności proszenia o zgodę właściciela.
Każdy lekarz weterynarii, umieszczając w swoich mediach społecznościowych informacje o pacjentach, powinien pamiętać o art. 28 kodeksu etyki, a więc o tajemnicy zawodowej.
Informacje powinny być podane w taki sposób, aby uniemożliwić identyfikację pacjenta oraz jego właściciela. W celu zabezpieczenia interesów lekarza weterynarii oraz kliniki czy gabinetu weterynaryjnego zaleca się pobieranie zgody na umieszczanie pacjenta oraz jego historii w mediach społecznościowych. Nie każdy właściciel pacjenta życzy sobie, aby informacje o nim były umieszczane w mediach społecznościowych Zakładu Leczniczego dla Zwierząt.
Oczywiście czym innym jest informacja: „Dziś na wizycie był u nas pies Azor”, a czym innym informacja: „Dziś na wizycie w klinice był pies Rudek, który cierpi na dysplazję prawego stawu biodrowego w trakcie leczenia, któremu podawane są leki, jak i istnieje ryzyko operacji”.
W przypadku tego drugiego opisu wydawałoby się, że należy pobrać zgodę od właściciela pacjenta.
Zwolnienie z tajemnicy zawodowej lekarza weterynarii
[...]którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Mogą zainteresować Cię również
POSTĘPOWANIA
w weterynarii